• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Rolex i New York sa till mig förra veckan att vid ett tavel byte behåller de den gamla tavlan. Så hon rekommenderade inte att byta tavla!
Det var intressant! De sa inte hur mycket det kostade? De kanske menade att de tillhandahåller liknande service som däck-branschen, att de förvarar din vintertavla när du monterat på den vita urtavlan för att få fram sommar-looken?

Det var intressant! De sa inte hur mycket det kostade? De kanske menade att de tillhandahåller liknande service som däck-branschen, att de förvarar din vintertavla när du monterat på den vita urtavlan för att få fram sommar-looken?
Har för mig att ad tar ca 1000 kr för att byta en tavla du själv har köpt (givet att den är kosher och är i enlighet med referensen)

image.jpg

Underbar!:rolex:

R
Nej, det gör de inte, enligt uppgift från AD i Stockholm. Det kostar bara några hundralappar att byta mellan dem. De ingår även visare om man byter mellan lumen/icke lumen. Min prisuppgift gällde en 116234.
RE tar 1000kr att byta egen tavla. Drygt 5000kr med ny inkl visare. Priset är 1 mån gammalt.

Rolex i New York sa till mig förra veckan att vid ett tavel byte behåller de den gamla tavlan. Så hon rekommenderade inte att byta tavla!

De gör så utomlands där det finns många AD och man vill begränsa möjligheten att originaltavlor kommer på avvägar. I Sverige får du dock behålla din gamla tavla, när du byter till en ny. Sist jag frågade kostade ett byte 6K. :)

Ny standardtavla kostar 5300 kr hos Nymans Ur - byte, visare, tavla. Standardtavla med diamanter kostar 16 900 kr. Pärlemor med diamanter kostar ca 36 000 kr.

Tre dagar gamla uppgifter. Listpriset gäller 116200/116234.

Jag har tänkt att införskaffa en datejust. Frågan är bara om man ska köra på en svart eller vit.
Har tänkt mig en med vitguld ramen.

Någon som vet om man fortfarande kan köpa nya urtavlor till modellen 16220 hos AD ? Är grymt sugen på en 'white tapestry" ;)

Tillbaka
Topp