• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Från arkivet.
IMG_20190207_114703__01.jpg

Tack! Det blir verkligen något helt annat att se den live, leker fint i solljuset :)
Nu är vi nere på detaljnivå, men i slutet störde jag mig något oerhört på att tavlan är så svårfotad/svårläst. "Vad står det?" fick jag ofta höra, och tittar man från vissa vinklar får man anstränga sig för att se Rolex-loggan. Man vill ju skryta liksom!

Nu är vi nere på detaljnivå, men i slutet störde jag mig något oerhört på att tavlan är så svårfotad/svårläst. "Vad står det?" fick jag ofta höra, och tittar man från vissa vinklar får man anstränga sig för att se Rolex-loggan. Man vill ju skryta liksom!
Visst är det väl så att det triggar en när man kan avläsa Rolex tydligt.
Lösning?-komplettering av ytterligare ädelmetaller:D
rolex-style-crown-diamond-ring-3d-model-stl-3dm.jpg

Är väl det som är lite av tavlans förbannelse och styrka... Linjerna hjälper inte direkt till lättlästheten :)

Vet ni om den silvriga tapestry-tavlan på 16014 upplevs likadant?
Den du antagligen menar har svart text på ljus botten så den är väl något bättre (även den mörkgrå tapestry har vit text och något högre läsbarhet). Den svarta och guldfärgade är svårare och av någon anledning verkar texten på dessa "slitas" fortare, tycker jag. Svårast är nog den svarta "jubilee"-tavlan, där man valt en väldigt mörk guldfärg på svart texturerad bakgrund. När den blivit lite till åren måste man nästan vinkla den i ett visst ljus för att se loggan tydligt. Snygg tavla dock!

Tillbaka
Topp