• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

hejsam

Patek
2-Faktor
IMG_20190912_104542.jpg

Ingen väntetid hos Krons!
Nu blir det svårt att sälja över list :D
 

Moilis

Cartier
2-Faktor
Gillar det bättre på 5siffriga än 6siffriga :) tycker blankpolerade bandhorn och räfflat blir aningen mycket som vardagsklocka.. med det säger jag inte att de refarna ser dåliga ut ;) kommer säkert köpa en senare. Sen är det ju skillnad på din ref och ex 16014, något mindre blingig.
Tur att detta är en 4-siffrig 1603 ;) Men klart att det är skillnad, har denna oftast till kostym. Fungerar dock härligt bra till casual under sommaren! Tavlan är som gift med ett par linnebyxor.
finns det inte risk att slita ut ringen mer när den är räfflad? tänker viss risk att stöta i saker och ting
Teoretiskt ja eftersom det är mer material, dock så minimal skillnad. Fördelen med räfflad är att alla små skavanker syns mindre i och med det räfflade.
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Vad tror du panelen om prisutvecklingen på en 126200 (svart eller silver) framåt egentligen? Nu är ju rolexpriser en jäkligt tröttsam fråga men jag frågar inte för att spekulera utan snarare slippa betala mer än DJn kostar nu. Jag hade egentligen tänkt avvakta några år o köpa med koppling till en sak som inträffar om kanske fem år. Samtidigt blir man ju trött om klockfan då sprungit iväg på samma sätt som sportvarianterna gjort o då borde man ju köpa nu istället. Det handlar alltså inte om att tjäna flis på dinkan för detta blir en keeper oavsett när det blir aktuellt. Fram till nu har jag varit rätt säker på att det snarare kommer lugna sig med lågkonjunktur och att DJn inte skulle svepas med...
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Vad tror du panelen om prisutvecklingen på en 126200 (svart eller silver) framåt egentligen? Nu är ju rolexpriser en jäkligt tröttsam fråga men jag frågar inte för att spekulera utan snarare slippa betala mer än DJn kostar nu. Jag hade egentligen tänkt avvakta några år o köpa med koppling till en sak som inträffar om kanske fem år. Samtidigt blir man ju trött om klockfan då sprungit iväg på samma sätt som sportvarianterna gjort o då borde man ju köpa nu istället. Det handlar alltså inte om att tjäna flis på dinkan för detta blir en keeper oavsett när det blir aktuellt. Fram till nu har jag varit rätt säker på att det snarare kommer lugna sig med lågkonjunktur och att DJn inte skulle svepas med...
Edit: Jag vill absolut inte dra igång någon debatt om detta heller, snarare "köp nu" eller "chilla"....
 

coolrader

Panerai
2-Faktor
Hittade en suddig bild på min gamla DJ med vit RolexRolexRolex-tavla (a.k.a Jubilee Dial) som jag hade för 10+ år sen. Nån här som kan upplysa om ref.nummer på denna och vad man kan förväntas få betala för en idag? :)
SDC10588.jpg
 
E

EltonBelton

Guest
Vad tror du panelen om prisutvecklingen på en 126200 (svart eller silver) framåt egentligen? Nu är ju rolexpriser en jäkligt tröttsam fråga men jag frågar inte för att spekulera utan snarare slippa betala mer än DJn kostar nu. Jag hade egentligen tänkt avvakta några år o köpa med koppling till en sak som inträffar om kanske fem år. Samtidigt blir man ju trött om klockfan då sprungit iväg på samma sätt som sportvarianterna gjort o då borde man ju köpa nu istället. Det handlar alltså inte om att tjäna flis på dinkan för detta blir en keeper oavsett när det blir aktuellt. Fram till nu har jag varit rätt säker på att det snarare kommer lugna sig med lågkonjunktur och att DJn inte skulle svepas med...

Listpriset lär vara högre om 5 år. Ska du köpa för att behålla och inte vill betala mer än dagens listpriset så köp nu?
 
Topp