• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Datejust och Date tråden

En generation ner - 116200.
WS är ju alltid lurigt när dagsljuset är borta.
Jag har en lite lurig klockkropp. 90 kg på 186 cm men 16cm i handled så 36mm funkar grymt (precis som mina reversos) över handleden men sett till storleken över lag kan det uppfattas lite oproportionerligt.

B6057D6D-EAB7-47A8-83C4-B39E12D7029F.jpeg

C5C1AFAA-7901-42D9-8C89-64A336E91638.jpeg
Sitter mycket bra tycker jag, 36mm är en prefekt size på 16-cm handleder tycker jag...
Gratulerar till en fin klocka!!

Hi guys, I think this is the right place to ask this kind of question.

From the Rolex veterans, which is part of a brand new Rolex Datejust 2019, the following is something else:

1) Presentation box;
2) Product brochure;
3) Warranty card; and
4) Green tag.

Fa-an vad suget efter en 1601 blivit starkt igen, både för mig och en kompis. Det sammanstrålar såklart med att det inte finns en enda 1601 (typ) ute på K&S. Har ni tips på en silvertavlad (helst wideboy) som ligger ute någonstans får ni gärna hojta... :)

Well, Hope that everything goes well, it would be good if someone could let me know the following: 1) How many bracelet links are there in total on Rolex Datejust 36mm Ref: 126200 and Ref: 126234. Thanks in advance.

FRÅGA Rolex Datejust 116200 verkar vara varianten med slät glasring, vad heter motsvarigheten med räfflad? Alltså från samma årsperiod?

Tillbaka
Topp