Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Blev det en?Hänger med GW och hans DJ...
![]()
Är du nöjd så kör på! Och välkommen!Ansluter härmed till DJ-klubben. Med en DJ41. (...Inväntar storleksmaffians kommentarer...)
![]()
Den ser ut att vara i bra skick, dock lite anmärkningsvärt att de inte bifogar bild på urverket. Skulle jag vara dig skulle jag frågat efter detHej
Skriver även i denna tråd men med lite mer uttömmande information (ställde en kort fråga i värderingstråden)
Intresserad av en Rolex Date 1500/15000 till min bättre hälft. Något speciellt att tänka på vid köp av denna modell?
Kikat på en 1500 på länken nedan. Tacksam på förslag, gärna fullset och fint skick, budget runt 35.
https://www.chrono24.se/rolex/oyster-perpetual-date-15000-mint----vintage-1989-b--p--id12727161.htm
Den ser ut att vara i bra skick, dock lite anmärkningsvärt att de inte bifogar bild på urverket. Skulle jag vara dig skulle jag frågat efter det
Hallå! Är det någon som har några inputs på denna klockan:
Rolex Datejust
16234
36mm
Stål
2000
Certifikat: Nej
Box: Klockbox medföljer men ej Rolex
Skick: Fint skick
Pris: 39900
Är det en bra deal?
![]()
Jag tänkte faktiskt byta till en vit urtavla, fick tips här tidigare på att hitta en fin klocka och sedan byta urtavla till den jag har intresse av (Vit med sträck)Fel visare till den urtavlan. Visarna ska inte ha lysmassa till denna urtavla.
Svårt att hitta 70 talare som inte är poleradeVad tror folket om denna? Varit sugen på en 1601 ett tag för att få lite sportstål men har svårt att hitta bra ex rimligt prissatta... Denna ser ganska välpolerad ut, eller?
https://www.chrono24.se/rolex/1601-datejust-brushed-silver-pie-pan-dial-1970-box--id12740065.htm
![]()
![]()
Hallå! Är det någon som har några inputs på denna klockan:
Rolex Datejust
16234
36mm
Stål
2000
Certifikat: Nej
Box: Klockbox medföljer men ej Rolex
Skick: Fint skick
Pris: 39900
Är det en bra deal?
![]()
Fel visare till den urtavlan. Visarna ska inte ha lysmassa till denna urtavla.
Ser ut att vara två olika klockor eller är det jag som ser fel? Första bilden ser man klockan med korrekt visare medan andra så är det med fel visare (med lysmassa)?
Klockan ser ut att vara i fint skick men jag pingar @Sir Napalot som har ett öga för polering.
Vet ej om andra instämmer men 40k tycker jag är lite väl högt, utan cert, låda med mera.
Det sätter. Jag laddade ner en bild för att jämföra men det ska alltså vara denna:
![]()
Det är denna klockan jag eventuellt köper. "Nyligen servad enligt förra ägaren" inga papper som styrker detta. Klockan ska vara nypolerad och ska även gå fint, bra amplitud och håller tiden bra. Vad är ett rimligt pris för denna? Några tankar @JSI
Tycker modellen ser ut att vara i fint skick, skarp boett, bezel och bandhorn samt en snygg finish på borstade delarna (både boett och jubilee) av bilderna att döma. Priset är väll OK, särskilt om den är servad enligt konstens alla regler. Men viss prutmån bör finnas, säg någon tusenlapp. Men sedan är det individuellt beroende på hur mycket du värderar just modellen samt kostnaden för ny tavla/byte av tavla som nog avgör om priset är ”rätt eller ej”. Är det en keeper du är ute efter kanske någon tusenlapp hit eller dit inte spelar större roll i långa loppet. Men overall tycker jag klockan ser ut att vara i fint skick.
Fyrsiffriga börjar bli rejält gamla nu, och bör ligga lägre än femsiffriga med tanke på det äldre urverket och inget quickset bl.a.Vad tror folket om denna? Varit sugen på en 1601 ett tag för att få lite sportstål men har svårt att hitta bra ex rimligt prissatta... Denna ser ganska välpolerad ut, eller?
https://www.chrono24.se/rolex/1601-datejust-brushed-silver-pie-pan-dial-1970-box--id12740065.htm
![]()
![]()
Lite hyvlad men inte förstörd. Hade gärna sett en bild tagen från baksidan.Ser ut att vara två olika klockor eller är det jag som ser fel? Första bilden ser man klockan med korrekt visare medan andra så är det med fel visare (med lysmassa)?
Klockan ser ut att vara i fint skick men jag pingar @Sir Napalot som har ett öga för polering.
Vet ej om andra instämmer men 40k tycker jag är lite väl högt, utan cert, låda med mera.
Jo, såklart, man vill ju dock att den ska vara polerad på rätt sätt i sådana fall dock.Svårt att hitta 70 talare som inte är polerade
Tycker dock att den ser ok ut.
vad menar du?Fyrsiffriga börjar bli rejält gamla nu, och bör ligga lägre än femsiffriga med tanke på det äldre urverket och inget quickset bl.a.
Tror det var en allmän notering kring prisläget på fyrsiffriga jämfört med femsiffriga? Håller i så fall helt med men kan helt enkelt vara så att marknaden uppfattar de som mer eftertraktade, även om avsaknad av quickset inte är allt för trevligJo, såklart, man vill ju dock att den ska vara polerad på rätt sätt i sådana fall dock.
vad menar du?![]()
Tror det var en allmän notering kring prisläget på fyrsiffriga jämfört med femsiffriga? Håller i så fall helt med men kan helt enkelt vara så att marknaden uppfattar de som mer eftertraktade, även om avsaknad av quickset inte är allt för trevlig