joakimlundberg
Basic
Någon som vet var de kostar att byta urtavla på en 16234 har egen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
https://klocksnack.se/search/10955760/?q=montera+tavla+kostnad&t=post&o=date&c[thread]=6866Någon som vet var de kostar att byta urtavla på en 16234 har egen
Lär säkert gå och lösa, men varför inte bara köpa en 116334 från första början?Okej! Jag kommer men två heta potatisar här. Dels rör ämnet en Datejust II samt att själva frågan handlar om en så kallad "franken" lösning. Frågan lyder, om jag köper en Datejust II ref 116300, kan jag då sätta på en urtavla från en (DJ 116334) samt en fluted Vitguld ring (DJ 116334) utan komplikationer? Vad är för- och nackdelarna?
Tavlorna är samma för bägge referenserna. Bezeln passar men problemet blir att få tag på en. Då Rolex AD inte gör ett sånt byte.Okej! Jag kommer men två heta potatisar här. Dels rör ämnet en Datejust II samt att själva frågan handlar om en så kallad "franken" lösning. Frågan lyder, om jag köper en Datejust II ref 116300, kan jag då sätta på en urtavla från en (DJ 116334) samt en fluted Vitguld ring (DJ 116334) utan komplikationer? Vad är för- och nackdelarna?
Jag har satt ett tak på vad jag kan lägga på en klocka och jag har hittat en beg 116300 från 2015 för 52000kr, ny tavla för 3000kr samt fin Bezel för 8000kr.Lär säkert gå och lösa, men varför inte bara köpa en 116334 från första början?
https://klocksnack.se/threads/rolex-dj-ii-116334-2016-05-sv-ad.115730/Jag har satt ett tak på vad jag kan lägga på en klocka och jag har hittat en beg 116300 från 2015 för 52000kr, ny tavla för 3000kr samt fin Bezel för 8000kr.
Det förstås, men hur är det med service, kan dom serva den eller rör dom den inte ifall man har ändrat den?Tavlorna är samma för bägge referenserna. Bezeln passar men problemet blir att få tag på en. Då Rolex AD inte gör ett sånt byte.
Otroligt att jag har missat denna. Tack @A.Edfalk
Gå in till en AD och kolla vad de har. Så kan de göra bytet åt dig direkt typOtroligt att jag har missat denna. Tack @A.EdfalkMen var även lite nyfiken på hur det fungerar med att byta tavlor osv
Det vet jag inte tyvärrDet förstås, men hur är det med service, kan dom serva den eller rör dom den inte ifall man har ändrat den?
Med tanke på allt hyss Rolex har för sig skulle jag inte byta ut grejer och hoppas på smidig service. Köp den konfiguration du vill åt från start och slipp skit i efterhand.Otroligt att jag har missat denna. Tack @A.EdfalkMen var även lite nyfiken på hur det fungerar med att byta tavlor osv
Kan vara så att de vägrar service, i alla fall vissa svenska ADs.Det förstås, men hur är det med service, kan dom serva den eller rör dom den inte ifall man har ändrat den?
Med tanke på allt hyss Rolex har för sig skulle jag inte byta ut grejer och hoppas på smidig service. Köp den konfiguration du vill åt från start och slipp skit i efterhand.
Ja, man har ju hör en del historier om att klockor inte tas emot som inte är helt original, så kan nog vara bra att höra sig för innan man köper en massa saker som man förväntar sig få bytt.Med tanke på allt hyss Rolex har för sig skulle jag inte byta ut grejer och hoppas på smidig service. Köp den konfiguration du vill åt från start och slipp skit i efterhand.
Tycker man hör olika bud vid olika tillfällen och olika AD. För många osäkerheter för att jag ska känna mig lugn i mitt ägande iaf.Ja, man har ju hör en del historier om att klockor inte tas emot som inte är helt original, så kan nog vara bra att höra sig för innan man köper en massa saker som man förväntar sig få bytt.
16233 är nog mer rätt.Hoppar in i tråden med min 116233. Första kärleken, följer nog med hela livet.. tror jag
![]()
Bra samling! Borde bli en DJ GTG vid tillfälle kan man nästan tycka@haavjuss 1601 och min 116200![]()
Absolut, runt huvudstaden dåBra samling! Borde bli en DJ GTG vid tillfälle kan man nästan tycka
Bör rimligen vara närmast majoritetenAbsolut, runt huvudstaden då![]()
Vad bra!Bara o höra av dig så kan vi säkert lösa något![]()
Någon som vet vad Oyster-länken har för nummer till en 116234?
Edit: 72600 verkar det visst vara![]()
Tack!