• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Okej! Jag kommer men två heta potatisar här. Dels rör ämnet en Datejust II samt att själva frågan handlar om en så kallad "franken" lösning. Frågan lyder, om jag köper en Datejust II ref 116300, kan jag då sätta på en urtavla från en (DJ 116334) samt en fluted Vitguld ring (DJ 116334) utan komplikationer? Vad är för- och nackdelarna?

Okej! Jag kommer men två heta potatisar här. Dels rör ämnet en Datejust II samt att själva frågan handlar om en så kallad "franken" lösning. Frågan lyder, om jag köper en Datejust II ref 116300, kan jag då sätta på en urtavla från en (DJ 116334) samt en fluted Vitguld ring (DJ 116334) utan komplikationer? Vad är för- och nackdelarna?
Lär säkert gå och lösa, men varför inte bara köpa en 116334 från första början?

Tavlorna är samma för bägge referenserna. Bezeln passar men problemet blir att få tag på en. Då Rolex AD inte gör ett sånt byte.

116200
IMG_20191107_074543.jpg

Med tanke på allt hyss Rolex har för sig skulle jag inte byta ut grejer och hoppas på smidig service. Köp den konfiguration du vill åt från start och slipp skit i efterhand.
Ja, man har ju hör en del historier om att klockor inte tas emot som inte är helt original, så kan nog vara bra att höra sig för innan man köper en massa saker som man förväntar sig få bytt.

Ja, man har ju hör en del historier om att klockor inte tas emot som inte är helt original, så kan nog vara bra att höra sig för innan man köper en massa saker som man förväntar sig få bytt.
Tycker man hör olika bud vid olika tillfällen och olika AD. För många osäkerheter för att jag ska känna mig lugn i mitt ägande iaf.

Låt säga att man hör efter nu med en viss AD och allt låter frid och fröjd. Om 2år ballar de ur och rör ingenting om det inte är original för referensen. Sen sitter man på pottan och servicen blir onödigt dyr.

Hej, Har haft min DJ TT 36mm (16013) några år. Bra skick men länken har gått sönder några gånger och jag har kunnat fixa det. Men nu insåg att den 6e länkbiten saknas? (se bild) går det att skaffa en ny sån någonstans?

Bilagor

• A76EF082-3652-44D2-9B56-0ECA25F829D8.jpeg
    A76EF082-3652-44D2-9B56-0ECA25F829D8.jpeg
    295.1 KB · Visningar: 5
Någon som vet vad Oyster-länken har för nummer till en 116234?

Edit: 72600 verkar det visst vara :)

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp