Låset absolut, jag pratade bara om boettenLugghålen såg bättre ut på den kompletterande bilderna. Men låset måste de varit på eller hur?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Låset absolut, jag pratade bara om boettenLugghålen såg bättre ut på den kompletterande bilderna. Men låset måste de varit på eller hur?
Den där var riktigt fin! Blir lite inspirerat.Det man betalar premium för när det gäller gamla DJ är just skick och tillbehör. En risig boett går aldrig att få till bra enligt mig.
Min 16200 köpte jag Fullset och nästan NOS. Då kostar de inte 30k kan jag lova.
Har har du lite bilder på hur boett, länk och lås ska se ut. Visserligen oyster.
![]()
![]()
![]()
![]()
Ping @mofo och @oskarponkenhar någon en g/s 126233 på forumet?
har nog inte sett en sådan alls här..
Har inte en men testat och otroligt trevlig modell!har någon en g/s 126233 på forumet?
har nog inte sett en sådan alls här..
Den där var rätt stekig med grusade index klockan 6 och 9.. TT är mycket trevligtHar inte en men testat och otroligt trevlig modell!
![]()
Har inte en men testat och otroligt trevlig modell!
![]()
Där håller jag helt med dig!Grym men måste jag välja så väljer jag det dolda låset. Kan inte fatta att det tagits bort.
Ja verkligen!Den där var rätt stekig med grusade index klockan 6 och 9.. TT är mycket trevligt![]()
Man hade ju kanske kunnat ta den gamla länken på den nya klockan..Grym men måste jag välja så väljer jag det dolda låset. Kan inte fatta att det tagits bort.
Vore drömmen!Man hade ju kanske kunnat ta den gamla länken på den nya klockan..
Någon som vet om det passar?
Jag gillar dock den "gamla" boetten mer, så jag har det bästa av båda världarna... tavlan dock...där kan vi snackaVore drömmen!
Vilken ref? Bild?Jag gillar dock den "gamla" boetten mer, så jag har det bästa av båda världarna... tavlan dock...där kan vi snacka![]()
116233..Vilken ref? Bild?
Aha! Ruskigt snygg! Personligen så diggar jag att de smalnade av luggarna lite på den nya men länken är klart bättre på din!116233..
Hänvisar till några äldre bilder i tråden..
Datejust och Date tråden
Datejust och Date tråden
Tackar, ja jubilee är den skönaste länken jag burit, blir inte mycket bättreAha! Ruskigt snygg! Personligen så diggar jag att de smalnade av luggarna lite på den nya men länken är klart bättre på din!![]()
Fars dag med 16018![]()
Helt klart! Rolex har generellt de skönaste länkarna imo!Tackar, ja jubilee är den skönaste länken jag burit, blir inte mycket bättre![]()
Hade en Grand Seiko för ett tag sedan, den länken satt också riktigt bra, men det är just dolt spänne som gör allt med jubileet.Helt klart! Rolex har generellt de skönaste länkarna imo!
Oh, bara testat de gamla oysterlänkarna, får ta o traska in i en AD och prova en nyare!Hade en Grand Seiko för ett tag sedan, den länken satt också riktigt bra, men det är just dolt spänne som gör allt med jubileet.
Tycker att Rolex nyare Oysterlänkar inte är sköna, låset bygger alldeles för mycket på höjden, framförallt nu när de har Easylink..
Det kan nog säkert vara så att dom äldre var lägre men jämfört alla andra klockor jag har o har haft så får jag säga att jag finner nuvarande (eller i detta fall 116200) Oyster vara den bekvämaste av alla jag provat inklusive GS. Easylink gör ju också sitt för bekvämlighet då det är en perfekt lösning för att kortvarigt släppa på bandet när handleden sväller. Upplever inte att tjockleken skulle vara något problem.Hade en Grand Seiko för ett tag sedan, den länken satt också riktigt bra, men det är just dolt spänne som gör allt med jubileet.
Tycker att Rolex nyare Oysterlänkar inte är sköna, låset bygger alldeles för mycket på höjden, framförallt nu när de har Easylink..
Jag kollar lite på DJ41 126334.
Vitguldsring, jubilee. Färg på tavla lite öppet.
Vet ni hur det ser ut med tillgång hos svenska AD? Ev rabatt eller snarare kö?
Jag kollar lite på DJ41 126334.
Vitguldsring, jubilee. Färg på tavla lite öppet.
Vet ni hur det ser ut med tillgång hos svenska AD? Ev rabatt eller snarare kö?
Ok tack!Mellan 5-8 månader när jag kollade här i Gbg för några veckor sedan.
Ser ut som min första Rolex från 2004, bandhornen var olika redan från första dagen, det var så back in the Days.Tjena! Vad sägs om den här? Värd 30k?
16220 på jubilee med clasp märkt S1. Liten ding i glaset och normal stretch i länken. Okänd servicehistorik men känns ok i uppdraget och växlar datum kl 12. Vet ej hur dessa ska kännas i uppdraget så är lite nervös.
Ingen expert på modellen så hoppas att nån här lite snabbt kan göra en uppskattning. Tack på förhand!
![]()
Ser ut som min första Rolex från 2004, bandhornen var olika redan från första dagen, det var så back in the Days.