• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Alpftr

Omega
2-Faktor
Om man vill skaffa en blå sunburst tavla och roulettedatum till sin 116234 och inte lyckas hitta detta begagnat, finns det då någonstans förutom svenska ad's att handla detta (för att komma ner lite i pris) eller är det detta som gäller ?
 

Mads

Breitling
Det man betalar premium för när det gäller gamla DJ är just skick och tillbehör. En risig boett går aldrig att få till bra enligt mig.

Min 16200 köpte jag Fullset och nästan NOS. Då kostar de inte 30k kan jag lova.

Har har du lite bilder på hur boett, länk och lås ska se ut. Visserligen oyster.
IMG_20190819_180344-01.jpeg
IMG_20190705_093423-01.jpeg
IMG_20181020_160155-01-01.jpeg
IMG_20181121_162802-01.jpeg
Den där var riktigt fin! Blir lite inspirerat.
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Helt klart! Rolex har generellt de skönaste länkarna imo!
Hade en Grand Seiko för ett tag sedan, den länken satt också riktigt bra, men det är just dolt spänne som gör allt med jubileet.

Tycker att Rolex nyare Oysterlänkar inte är sköna, låset bygger alldeles för mycket på höjden, framförallt nu när de har Easylink..
 

herrstilen

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Hade en Grand Seiko för ett tag sedan, den länken satt också riktigt bra, men det är just dolt spänne som gör allt med jubileet.

Tycker att Rolex nyare Oysterlänkar inte är sköna, låset bygger alldeles för mycket på höjden, framförallt nu när de har Easylink..
Oh, bara testat de gamla oysterlänkarna, får ta o traska in i en AD och prova en nyare!
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Hade en Grand Seiko för ett tag sedan, den länken satt också riktigt bra, men det är just dolt spänne som gör allt med jubileet.

Tycker att Rolex nyare Oysterlänkar inte är sköna, låset bygger alldeles för mycket på höjden, framförallt nu när de har Easylink..
Det kan nog säkert vara så att dom äldre var lägre men jämfört alla andra klockor jag har o har haft så får jag säga att jag finner nuvarande (eller i detta fall 116200) Oyster vara den bekvämaste av alla jag provat inklusive GS. Easylink gör ju också sitt för bekvämlighet då det är en perfekt lösning för att kortvarigt släppa på bandet när handleden sväller. Upplever inte att tjockleken skulle vara något problem.
 

Bondegatan

Cartier
2-Faktor
Jag kollar lite på DJ41 126334.
Vitguldsring, jubilee. Färg på tavla lite öppet.

Vet ni hur det ser ut med tillgång hos svenska AD? Ev rabatt eller snarare kö?
 

UNO

Panerai
Tjena! Vad sägs om den här? Värd 30k?

16220 på jubilee med clasp märkt S1. Liten ding i glaset och normal stretch i länken. Okänd servicehistorik men känns ok i uppdraget och växlar datum kl 12. Vet ej hur dessa ska kännas i uppdraget så är lite nervös.

Ingen expert på modellen så hoppas att nån här lite snabbt kan göra en uppskattning. Tack på förhand!

6C981906-6559-483A-80E8-A220FA9D18D8.jpeg
Ser ut som min första Rolex från 2004, bandhornen var olika redan från första dagen, det var så back in the Days.
 

Zthlm

Omega
Ser ut som min första Rolex från 2004, bandhornen var olika redan från första dagen, det var så back in the Days.

Nu köpte jag inte klockan och med det slapp jag kanske lite buyers remorse... men jag kan ändå inte låta bli att tänka att det kanske hade kunnat vara ett kul tillfälligt ägande och bidragande till den svenska marknaden? Motsvarade ca 29,5 kSEK och även om de mest "crisp-kräsna" inte gillat den för det priset hade jag säkert kunnat få iväg den till en ny ägare för samma peng. Aja, får väl vänta på en som har allt man kan önska :)
 
Topp