• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Lukkan

Cartier
41A8EA7C-ACC0-487A-A203-69EFA0C92CE9.jpeg
Lite omväxling från jubileelänk.
 

Rulle

Audemars
Är det någon som vet om superjubilee till 116200/116234 passar på de nya DJ referenserna och tvärtom?
å vad ska du med det värdalösa jubileet till när dom äntligen kommit med ett bra clasp som faktiskt har justering

eller du tänkte på att du vill göra dina två användbara och slippa hiddenclasp?:hilarious:
 

Golle_std

Rolex
2-Faktor
B5B44E69-D9C0-4C34-9172-698DE441AA17.jpeg
fick hem en 16030 igår och tog ivrigt fram mina ”urmakarverktyg” från bukten för att korta länken. Skruvarna satt hårdare än jag vågar ta i så tog mig ner till min lokala urmakare. Han misstänkte först att de satt med lim och han fick min tillåtelse att värma för att de skulle lossna med icke. Han misstänker att ngn har nitat dit dom? Någon som varit med om liknande? Claspcode 62510H. Verkar dessutom bara som att det går att ta av 2 bitar i stöten?
 

herrstilen

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
B5B44E69-D9C0-4C34-9172-698DE441AA17.jpeg
fick hem en 16030 igår och tog ivrigt fram mina ”urmakarverktyg” från bukten för att korta länken. Skruvarna satt hårdare än jag vågar ta i så tog mig ner till min lokala urmakare. Han misstänkte först att de satt med lim och han fick min tillåtelse att värma för att de skulle lossna med icke. Han misstänker att ngn har nitat dit dom? Någon som varit med om liknande? Claspcode 62510H. Verkar dessutom bara som att det går att ta av 2 bitar i stöten?
Jag har aldrig sett något liknande med att det sitter en bit som man inte kan ta bort förut?
 

mofo

Audemars
2-Faktor
å vad ska du med det värdalösa jubileet till när dom äntligen kommit med ett bra clasp som faktiskt har justering

eller du tänkte på att du vill göra dina två användbara och slippa hiddenclasp?:hilarious:
Man kanske får testa det nya och se om det är vettigt, dock är det fult som stryk men ska erkänna att jag aldrig sett det live eller testat det så man ska aldrig utesluta något :)
 

Rulle

Audemars
tog lite snabba bilder på min never before shown online toy!
20200114_211500.jpg
20200114_211508.jpg
20200114_211518.jpg


där ser du ändlänkarna!
det är ju som om länken bara fortsätter in i klockan och inte som vanliga ändlänkar.
dock sticker länken ut rätt fult från sidan...


sen tycker jag inte att spännet bygger allt för mycket men thats what i think!
sen är det schysst att ha microjustering i låset OCH easylink för då slipper man punga ut näatan 3k extra för en
XL-länkbit...
 

mofo

Audemars
2-Faktor
tog lite snabba bilder på min never before shown online toy!
20200114_211500.jpg
20200114_211508.jpg
20200114_211518.jpg


där ser du ändlänkarna!
det är ju som om länken bara fortsätter in i klockan och inte som vanliga ändlänkar.
dock sticker länken ut rätt fult från sidan...


sen tycker jag inte att spännet bygger allt för mycket men thats what i think!
sen är det schysst att ha microjustering i låset OCH easylink för då slipper man punga ut näatan 3k extra för en
XL-länkbit...
När köpte du denna, man får gratulera.
Jag har aldrig tänkt på att nya ändlänkarna nästan tar två länkar till bandhornens slut på den nya...kan väl säga att jag inte riktigt är en fän av det.
Någon slags justering hade ju varit nice men jag föredrar nog ändå den gamla länken :)

Men jag tänker ändå att varför skulle inte den gamla länken passa på den nya klockan, vad är det som gör att det inte passar?
 

Rulle

Audemars
När köpte du denna, man får gratulera.
Jag har aldrig tänkt på att nya ändlänkarna nästan tar två länkar till bandhornens slut på den nya...kan väl säga att jag inte riktigt är en fän av det.
Någon slags justering hade ju varit nice men jag föredrar nog ändå den gamla länken :)

Men jag tänker ändå att varför skulle inte den gamla länken passa på den nya klockan, vad är det som gör att det inte passar?
tackar!
köptes för nästan 2 månader sedan...


ja ändlänkens vara eller ikke vara är en smaksak men jag gillar den!!!
dock är man ju nojjig över hur claspwn lär se ut efter lite användande men det är ju samma på alla TT-lås!

vad jag har läst så ska dom gamla ej passa!

är förövrigt riktigt nöjd med denna!
tavlan växer på en!
sportigare än dom gamla med sina större index dock saknar man rälsen som den gamla hade!

detta är en klocka man kan bli gammal med!
 
Senast ändrad:

mofo

Audemars
2-Faktor
tackar!
köptes för nästan 2 månader sedan...
man kan ju inte posta allt direkt ;)
88k flång ny kändes som en för bra deal!

ja ändlänkens vara eller ikke vara är en smaksak men jag gillar den!!!
dock är man ju nojjig över hur claspwn lär se ut efter lite användande men det är ju samma på alla TT-lås!

vad jag har läst så ska dom gamla ej passa!

är förövrigt riktigt nöjd med denna!
tavlan växer på en!
sportigare än dom gamla med sina större index dock saknar man rälsen som den gamla hade!

detta är en klocka man kan bli gammal med!
Ja min är en keeper också..blir en gåva till grabben en dag.

Ja, kan nog bli en en del hairlines och sånt på claspen, time will tell!
 

David71

Rolex
2-Faktor
tog lite snabba bilder på min never before shown online toy!
20200114_211500.jpg
20200114_211508.jpg
20200114_211518.jpg


där ser du ändlänkarna!
det är ju som om länken bara fortsätter in i klockan och inte som vanliga ändlänkar.
dock sticker länken ut rätt fult från sidan...


sen tycker jag inte att spännet bygger allt för mycket men thats what i think!
sen är det schysst att ha microjustering i låset OCH easylink för då slipper man punga ut näatan 3k extra för en
XL-länkbit...
Grattis! Vit stick dial är så bra! Har själv kollat på både 126233 och 126231 med den urtavlan. Ser fram emot fler bilder :)
 

herrstilen

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Hittade en gammal referensbild på ett likadant jubilee. Där verkar det som standard att det ska sitta en dubbelbit på var sida om spännet.
4C66F31A-4A73-4338-997F-03A09B6E3044.jpeg
Ja, det sitter en dubbel bit på vardera sida men den bit som vi diskuterar sitter felvänd. Troligen så har länken blivit renoverad men denna bit blev ditsatt åt fel håll helt enkelt. @mackan_108 Vad säger du, är det något du vet om eller skulle kunna fixa? :)
 

Golle_std

Rolex
2-Faktor
Ja, det sitter en dubbel bit på vardera sida men den bit som vi diskuterar sitter felvänd. Troligen så har länken blivit renoverad men denna bit blev ditsatt åt fel håll helt enkelt. @mackan_108 Vad säger du, är det något du vet om eller skulle kunna fixa? :)
Nu är faktiskt länken redan ivägskickad till en som ska göra ett försök att få upp skruven. Lossnar den inte så borrar han ur den.
 

jenkzor

Omega
Hej! Jag har precis blivit ägare av en DJ ref 116234
Nu till. in fundering. Jag ska byta tavla och står och väger mellan en vit, eller en silver med sunburst-mönster.
Vad hade ni tagit?
 
  • Like
Reactions: Man

David71

Rolex
2-Faktor
Hej! Jag har precis blivit ägare av en DJ ref 116234
Nu till. in fundering. Jag ska byta tavla och står och väger mellan en vit, eller en silver med sunburst-mönster.
Vad hade ni tagit?

Vad har du för färg på övriga klockor? Är det Stick Dial på både silver och vit? Jag har haft Rhodium och den var lite svårläst så silver är nog likadan. Silver blir lite mer levande än en vit urtavla. Jag hade trots det valt vit. :)
 
Topp