jenkzor
Basic
Jag tycker båda är snygga så det står och väger tavlorna emellan. Jag tog bara upp vad jag tycker "nackdelen" är med båda tavlorna.Då har du ju svaret!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag tycker båda är snygga så det står och väger tavlorna emellan. Jag tog bara upp vad jag tycker "nackdelen" är med båda tavlorna.Då har du ju svaret!
Grymt, tack för input!Jag har en vän som har silver och kan intyga att den är grym! Stealth men ändå djup. Vad sitter i idag?
Jag tycker båda är snygga så det står och väger tavlorna emellan. Jag tog bara upp vad jag tycker "nackdelen" är med båda tavlorna.
Jag har en Tudor BB58, därav vill jag ha en kompletterande klocka med ljusare tavla. Det är Stick Dial på både den vita och silvriga.Vad har du för färg på övriga klockor? Är det Stick Dial på både silver och vit? Jag har haft Rhodium och den var lite svårläst så silver är nog likadan. Silver blir lite mer levande än en vit urtavla. Jag hade trots det valt vit.
Jo absolut, men faktumet att dubbel länken är felvänd kvarstår ju även om han får ut skruven?Nu är faktiskt länken redan ivägskickad till en som ska göra ett försök att få upp skruven. Lossnar den inte så borrar han ur den.
Fast är den verkligen felvänd? Framför spännet är skruvens huvud åt höger, bakom spännet är huvudet åt vänster. Samma på mina andra rolex-länkar, dock en oyster och en president.Jo absolut, men faktumet att dubbel länken är felvänd kvarstår ju även om han får ut skruven?
Okej, jag tog kontakt med någon som jag vet kan och han sa att vissa äldre ser så ut men han förstår inte heller varför!Fast är den verkligen felvänd? Framför spännet är skruvens huvud åt höger, bakom spännet är huvudet åt vänster. Samma på mina andra rolex-länkar, dock en oyster och en president.
Jag tycker silver har sett grymt bra ut på alla bilder jag sett i olika ljus. Den vita verkar lite ”död” , platt som du är inne på.Tack för svar!
Jag är bara lite skeptisk mot att den silvriga blir lite mer "svårläst". Samtidigt att den vita tavlan blir för platt och inte lika snygg i olika ljusförhållanden?
Ja, det sitter en dubbel bit på vardera sida men den bit som vi diskuterar sitter felvänd. Troligen så har länken blivit renoverad men denna bit blev ditsatt åt fel håll helt enkelt. @mackan_108 Vad säger du, är det något du vet om eller skulle kunna fixa?
Verkligen riktigt läckert skick på den Min fredagsklockaGüldfredag
Den kände jag igen. Den är vad vad man brukar kalla "skitfin" på fackspråk.Spontan köp på förra årets sista GTG som fått sig en spa behandling idag
Jag äger ingen i nuläget, men under 2019 så gick jag igenom tre stycken. Efter att ha ägt dessa tre om jag skulle köpa en igen så vill jag ha en med vitguldsring och jubilee och en blå, vit eller svart tavla(Lite kluven! )Bumpar tråden lite!
Är ny på forumet så min fråga som jag vill ställa har säkert ställts x-antal gånger i tråden. Men till alla er i tråden som gillar och bär datejust - vad föredrar ni gällande länkar, tavlor , modeller etc? Väldigt nyfiken på era åsikter!
Okej! Satan , grymt! Antar då att du köper/byter/säljer en del?Jag äger ingen i nuläget, men under 2019 så gick jag igenom tre stycken. Efter att ha ägt dessa tre om jag skulle köpa en igen så vill jag ha en med vitguldsring och jubilee och en blå, vit eller svart tavla(Lite kluven! )
Yes, jag har köpt och såld en del! Jag har bara ägt äldre då jag föredrar dessa!Okej! Satan , grymt! Antar då att du köper/byter/säljer en del?
Du har bra smak! Jubileelänken är så trevlig!
Var det nyare datejust eller äldre du hade 2019?
Kul! Jag kör på samma spår, har verkligen fastnat för lite äldre datejust 36mm , jag införskaffade min första datejust förra året en modell 16233 från 1988 och har precis köpt en till av modell 16233 från 89.Yes, jag har köpt och såld en del! Jag har bara ägt äldre då jag föredrar dessa!
Jag har en nyare DJ, 126200, och då ville jag ha oyster och smooth bezel för att göra den lite vardagligare och sportigare men på min tvåtons DJ, 16233, tycker jag självklart att det ska vara fluted och jubilee för lite blingigare känsla.
Jag tycker mångfalden är kul. Har idag en 1601 på jubile och en 16200 på oyster. Två väldigt olika klockor även om de i grunden är snarlika. Gillar äldre ref med borstade ytor men tycker att nyare jubile med hidden clasp är otroligt fint.Bumpar tråden lite!
Är ny på forumet så min fråga som jag vill ställa har säkert ställts x-antal gånger i tråden. Men till alla er i tråden som gillar och bär datejust - vad föredrar ni gällande länkar, tavlor , modeller etc? Väldigt nyfiken på era åsikter!
Galet snygg 16233, vilket år är den ifrån?
Äntligen får jag posta en klocka från min egen handled i denna eminenta tråd. Tycker jag fått tag i ett perfekt komplement till min Rolex Explorer 114270. Samtidigt sneglas det vilt på den helt underbara nya 2019 Datejusten 36mm, blå urtavla, jubilee och vitguldskrans (denna tråd hjälper inte precis ). Frågan är om man ska konsolidera!?
Lätt den snyggaste claspen de gjort, tillsammans med president. Förstår inte varför de inte fortsatt med det.Fasen vad superjubilee är fint att titta på!
Verkligen fina!Jag tycker mångfalden är kul. Har idag en 1601 på jubile och en 16200 på oyster. Två väldigt olika klockor även om de i grunden är snarlika. Gillar äldre ref med borstade ytor men tycker att nyare jubile med hidden clasp är otroligt fint.
Är sugen på att testa ljus tavla. Om ett halvår eller så. Tänker att det blir som en ny klocka. Vad hade ni valt som komplement till blå? Vit med romerska siffror, eller silver med sticks? Tänker mig att jag kan köra 1-2 år med den ena, sedan byta.