• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Tack för svar!
Jag är bara lite skeptisk mot att den silvriga blir lite mer "svårläst". Samtidigt att den vita tavlan blir för platt och inte lika snygg i olika ljusförhållanden?
Valde också mellan silver och vit. Föll direkt för vit när jag såg den och tycker den är både mer lättläst och får mer liv än silver. Dessutom med 116200 är valet givet pga roulette datum med vit bakgrund till vit tavla. Annars är jag lite tveksam till roulette till andra tavelfärger men till vit är det kanon. Till silver slipper man ju normalt sett.
IMG_20190923_105203_1.jpg
IMG_20191207_191243.jpg
 

Tappen

Omega
Hej alla!
Jag har börjat fått upp ögonen för DJ med vitguldsbezel men har ett par frågor ni kanske kan hjälpa mig med.
Jag har sökt på forumet och nätet men inte hittat något svar.
Finns DJ 41mm med hiddenclasp, eller är det 36mm man får gå på?
Är det olika ref om den har hiddenclasp eller inte?
Vad kostar det att byta tavla till tex. en rhodium/svart? (det har jag dock inte sökt på)
(stulen bild ifrån google)
686d8874147ceb84a0538b97164d9b81.jpg
 

Ansgar

Cartier
2-Faktor
Hej alla!
Jag har börjat fått upp ögonen för DJ med vitguldsbezel men har ett par frågor ni kanske kan hjälpa mig med.
Jag har sökt på forumet och nätet men inte hittat något svar.
Finns DJ 41mm med hiddenclasp, eller är det 36mm man får gå på?
Är det olika ref om den har hiddenclasp eller inte?
Vad kostar det att byta tavla till tex. en rhodium/svart? (det har jag dock inte sökt på)
(stulen bild ifrån google)
686d8874147ceb84a0538b97164d9b81.jpg
Ingen datejust har hiddenclasp längre.
Den enda i stål med vitguldbezel och hidden clasp var 116234.

116200 har också hidden clasp men med stålring då.

DJ 41 liksom de nya 36orna har spänne.
 

Tappen

Omega
Ingen datejust har hiddenclasp längre.
Den enda i stål med vitguldbezel och hidden clasp var 116234.

116200 har också hidden clasp men med stålring då.

DJ 41 liksom de nya 36orna har spänne.
Ah, tack!
Jo nya 12xxxx har jag koll på att de har vanligt spänne.
Synd att det aldrig fanns 41mm, vitguldbezel & hiddenclasp.
 

Mrjanixx

Breitling
Hejsan gott folk,

Jag är en entusiast men fortfarande novis och jag är rätt så ny här. Varit medlem länge men inte varit så aktiv. Söker lite råd av er, har fått möjligheten att köpa en datejust 126334, blå urtavla och romerska siffror. Priset är 89 000 kr för en helt ny, är det en smart investering eller är det för dyrt?
Tack på förhand
 

herrstilen

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Hejsan gott folk,

Jag är en entusiast men fortfarande novis och jag är rätt så ny här. Varit medlem länge men inte varit så aktiv. Söker lite råd av er, har fått möjligheten att köpa en datejust 126334, blå urtavla och romerska siffror. Priset är 89 000 kr för en helt ny, är det en smart investering eller är det för dyrt?
Tack på förhand
Helt klart ett schysst pris skulle jag säga! Men jag kanske inte skulle klassa det som en investering men du lär inte förlora några större pengar på det iaf! :D
 

Mrjanixx

Breitling
Helt klart ett schysst pris skulle jag säga! Men jag kanske inte skulle klassa det som en investering men du lär inte förlora några större pengar på det iaf! :D

Kollar man chrono24 så ligger klockorna som är från 2013 och 2014 för samma pengr som en ny. Tror man att klockorna kommer gå upp i pris eller stanna nu efter höjningen?
 

herrstilen

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Kollar man chrono24 så ligger klockorna som är från 2013 och 2014 för samma pengr som en ny. Tror man att klockorna kommer gå upp i pris eller stanna nu efter höjningen?
Tror inte de kommer gå upp så mycket men referensen du pratar om säljer på ks för runt 92. Och eftersom referensen fortfarande produceras så kommer ju inte priset skjuta den närmsta tiden men möjligen någon tusenlapp kanske :)
 

Adddoh

Omega
Valde också mellan silver och vit. Föll direkt för vit när jag såg den och tycker den är både mer lättläst och får mer liv än silver. Dessutom med 116200 är valet givet pga roulette datum med vit bakgrund till vit tavla. Annars är jag lite tveksam till roulette till andra tavelfärger men till vit är det kanon. Till silver slipper man ju normalt sett.
IMG_20190923_105203_1.jpg
IMG_20191207_191243.jpg

Min favorit av alla 116xxx-modeller! Vit med stavindex finns som sagt inte till 126xxx men denna är fin den med (stulen bild):

090BCFD3-37E4-419F-9C34-00B3C2D2198A.jpeg
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Min favorit av alla 116xxx-modeller! Vit med stavindex finns som sagt inte till 126xxx men denna är fin den med (stulen bild):

090BCFD3-37E4-419F-9C34-00B3C2D2198A.jpeg

Jag är så fruktansvärt kluven till den tavlan. I vissa ljus är den magisk i sin enkelhet med sina guldindex för att några sekunder vara ganska livlös i ett annat ljus.
 
  • Like
Reactions: CKN
Topp