• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

mofo

Audemars
2-Faktor
Min duo...
C97C7C0F-BBE3-4D14-BBC6-82FF06CD340B.jpeg
 

Bulg

Omega
2-Faktor
Har 6251h länk med 55 endlinks på min 1603. Endlinksen verkar "glappa" och sitta löst, någon som har/haft liknande problem?
IMG_20200112_135602.jpg
IMG_20200112_135615.jpg
 

Bagarebergstrom

KS Explorers Club
2-Faktor
Någon som vet om priserna på superjubilee ökat i takt med allt annat Rolex höjt prismässigt? Eller är reservdelar samma som innan årsskiftet
 

Stoikern

Cartier
2-Faktor
Någon som vet om priserna på superjubilee ökat i takt med allt annat Rolex höjt prismässigt? Eller är reservdelar samma som innan årsskiftet
Skulle bli förvånad om så inte är fallet. Fick prisuppgift för byte av stick-dial till en DJ41 hos AD häromdagen. 6300kr vid inbyte av befintlig tavla. Har för mig att jag läst att en tavla, utan inbyte av befintlig, kostade ca 4000kr. Någon som har koll?
 

S.N

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Skulle bli förvånad om så inte är fallet. Fick prisuppgift för byte av stick-dial till en DJ41 hos AD häromdagen. 6300kr vid inbyte av befintlig tavla. Har för mig att jag läst att en tavla, utan inbyte av befintlig, kostade ca 4000kr. Någon som har koll?
Köpte en ny stick-tavla till min 116200 i början av förra året. Gav då 5k inkl. montering. Utan inbyte skall tilläggas.
 

levman

Cartier
Vad säger folk om priset på en Rolex 126234 -19 på jubilee och nya claspen för cirka 75k? Är det ett rimligt pris eller ska man leta annat beg?
 

Bagarebergstrom

KS Explorers Club
2-Faktor
Skulle bli förvånad om så inte är fallet. Fick prisuppgift för byte av stick-dial till en DJ41 hos AD häromdagen. 6300kr vid inbyte av befintlig tavla. Har för mig att jag läst att en tavla, utan inbyte av befintlig, kostade ca 4000kr. Någon som har koll?
4k låter lite, som @Sir Napalot skriver låter rimligare. Dock kanske det är dyrare med tavelbyte för en 41mm DJ jämfört med 36mm.
 

das_heuer

Cartier
2-Faktor
Vet inte om det är skillnad på jubilee 62510h + 555 endlinks mot (din) tidigare länkreferens men på 555 endlinksen ska det vara hylsor på insidan att trä bandstiftet igenom. För utan dessa blir det glapp mot boetten som påverkar komforten. Har du samma glapp på bägge sidor?
 

das_heuer

Cartier
2-Faktor
Har 6251h länk med 55 endlinks på min 1603. Endlinksen verkar "glappa" och sitta löst, någon som har/haft liknande problem?
IMG_20200112_135602.jpg
IMG_20200112_135615.jpg
Vet inte om det är skillnad på jubilee 62510h + 555 endlinks mot (din) tidigare länkreferens men på 555 endlinksen ska det vara hylsor på insidan att trä bandstiftet igenom. För utan dessa blir det glapp mot boetten som påverkar komforten. Har du samma glapp på bägge sidor?
 

Bulg

Omega
2-Faktor
Vet inte om det är skillnad på jubilee 62510h + 555 endlinks mot (din) tidigare länkreferens men på 555 endlinksen ska det vara hylsor på insidan att trä bandstiftet igenom. För utan dessa blir det glapp mot boetten som påverkar komforten. Har du samma glapp på bägge sidor?
Tror detsamma gäller för 55orna. Känner ingen skillnad i komforten, det var bara en tanke som dök upp. Det syns mer på ena sidan, men testat att byta plats på endlinksen utan resultat.
 

das_heuer

Cartier
2-Faktor
Förstår, med komfort menade jag känslan överlag med glapp och inte särskilt tight mot boetten. För egen del oacceptabelt spel mot boetten, men löste sig smidigt med nya endlinks som sagt.
 
Topp