• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Hej!

Ny här på forumet och söker nu efter min drömklocka - en sexsiffrig DJ med blå urtavla :)

Hittat några riktigt intressant objekt men där det varit ”fel” färg på urtavlan. Vänder mig därför till er experter angående om det kan vara värt att byta urtavlan i efterhand. Vad kostar en ny/bättre beg urtavla samt byte? Och kan man byta mellan olika serier? Typ mellan 116200 och 126200. Ser också en tjusning i att äga en extra tavla för att kunna variera sig i framtiden.

Googlat lite och hittade en blå urtavla på chrono24 som låg på 10k och då dog hoppet lite
Tavla brukar ligga runt 5k sen tar de en tusing ca för bytet

Hej!

Ny här på forumet och söker nu efter min drömklocka - en sexsiffrig DJ med blå urtavla :)

Hittat några riktigt intressant objekt men där det varit ”fel” färg på urtavlan. Vänder mig därför till er experter angående om det kan vara värt att byta urtavlan i efterhand. Vad kostar en ny/bättre beg urtavla samt byte? Och kan man byta mellan olika serier? Typ mellan 116200 och 126200. Ser också en tjusning i att äga en extra tavla för att kunna variera sig i framtiden.

Googlat lite och hittade en blå urtavla på chrono24 som låg på 10k och då dog hoppet lite
Tavelbyte mellan 126200 och 116200 görs inte enligt AD jag pratat med. 126200 finns bara med 4 olika tavlor i dagsläget. 116200 finns det mängder av tavlor till. Lycka till med köpet, sexsiffriga DJ är riktigt bra.

Tavla brukar ligga runt 5k sen tar de en tusing ca för bytet

Det låter ju betydligt mer humant än att betala 10k för bara tavlan från chrono24. Tack!

Tavelbyte mellan 126200 och 116200 görs inte enligt AD jag pratat med. 126200 finns bara med 4 olika tavlor i dagsläget. 116200 finns det mängder av tavlor till. Lycka till med köpet, sexsiffriga DJ är riktigt bra.

Tack för infon! Typiskt, tycker att den vanliga tavlan på 126200, med de rommerska sifforna i utkanten av tavlan, är rätt trevliga.

Hands down bästa TT jag haft! Svårt att få fram gnistret på ett foto, men denna lever verkligen upp IRL. :snaphappy:

IMG_20200201_114656_289.jpg

Senast ändrad:
Några tankar kring denna? https://www.blocket.se/vi/88788184.htm

Ä
r sugen att byta till mig denna mot min 14060M -03. Min sub saknar box och cert samt har servicetavla (4-radig istället för 2-radig), men är fin i övrigt. Är det ett dumt byte?
Jag hade nog velat ha nån tusenlapp emellan. Är oysterlänk något du letar specifikt på denna? Känns som dom flesta föredrar jubilee. Fin tavla och fullset är ju trevligt men nån tusenlapp ner hade man velat ha den känner jag.

Tillbaka
Topp