Sjukt snygg och älskar sigma dial!Vintage Datejust 1601 är en riktigt skön ”vardagsklocka”.
mvh
Micke
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Sjukt snygg och älskar sigma dial!Vintage Datejust 1601 är en riktigt skön ”vardagsklocka”.
mvh
Micke
Tycker annonsören har tagit i vid prissättningen. Känns som klockan du länkar är ca 10k för dyr. Jag hade nog inte velat lägga mer än 10 emellan.Vad säger folket om denna?
Vad skulle vara ett rimligt mellanpris med min 116234 (fullset, 4/5 skick, uttagen 2018) i inbyte?
https://www.blocket.se/annons/stockholm/rolex_datejust_36_116233_fullset/88198133
köpte den nya versionen 126233 för 3 månader sedan sprillans ny för 88Vad säger folket om denna?
Vad skulle vara ett rimligt mellanpris med min 116234 (fullset, 4/5 skick, uttagen 2018) i inbyte?
https://www.blocket.se/annons/stockholm/rolex_datejust_36_116233_fullset/88198133
Vintage Datejust 1601 är en riktigt skön ”vardagsklocka”.
mvh
Micke
Det där ska min flickvän också bära!Flickvännens 6917
Köp den! Har hennes ute för försäljningDet där ska min flickvän också bära!
Fullt förståeligt. Det hade inte jag heller gjort..
Kommer aldrig släppa denna
If it ain't broke, don't fix itTänkte att det kanske är dags för service snart på min trotjänare jag haft sen ny 1996. Men nu går den typ för bra för att jag skall vilja lämna in den.
KUNG-KLOCKA! som Kenta skulle ha sagt.
Kommer aldrig släppa denna
Vill nån förklara det här med wideboy och fat Lady osv? Varför kallas klockorna så? Burna av tjockisar?Dagens Datejust blev en Wideboy 1601’a
mvh
Micke
Vill nån förklara det här med wideboy och fat Lady osv? Varför kallas klockorna så? Burna av tjockisar?
Hahaha ok tack för din hjälp.Wideboy = Breda index och bredare rektangulära visare... ”fatlady” är en GMT där boetten är lite tjockare.
eller så har tjockisar burit klockorna...
Tänkte att det kanske är dags för service snart på min trotjänare jag haft sen ny 1996. Men nu går den typ för bra för att jag skall vilja lämna in den.
99% säker på att det är två gånger. 2002 och 2011.Hur många gånger har du haft den på service sedan köp?
99% säker på att det är två gånger. 2002 och 2011.
Hörde jag Datejust? Vilka rockar Datejust med 41 mm?
78360 och 62510H är de korrekta referenserna för din klocka. Ändlänkarna har olika ref. beroende på om klockan har lugghål eller ej. Räkna med ca 6-8k för en komplett länk i vettigt skick.Hallå datejust experterna!
Jag funderar på att köpa en länk till min 16234 som jag idag har på läderband. Vad för reffar på länk kan jag köpa/bör jag köpa samt vad ska man betala?
Uppskattar all hjälp
Magisk tavla! En 62510H skulle ge wow effektHallå datejust experterna!
Jag funderar på att köpa en länk till min 16234 som jag idag har på läderband. Vad för reffar på länk kan jag köpa/bör jag köpa samt vad ska man betala?
Uppskattar all hjälp
Snygg!! Silvertavla eller vit? Superjubilee?Bränner in i helgen