• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Detta är så förvirrande. Det står 555B på mina stängda till 16234 också. Hittar ett par 555B på Chrono24 både stängda och med öppningar. Har beställt nu iaf. Ska bli kul att kunna ha jubileet till båda.

Vad heter oysterlänken till 16220?
Är det inte T som är öppna?
Mina 502T som passar femsiffrig GMT är iaf öppna.

Kanske ska vara 555T isåfall?

Införskaffade en ny klocka idag. DJ 126234 med nice blå tavla. Grymt nöjd.
IMG_4653.jpg

Snart har jag haft min 1601 i ett år. Det har varit den klockan jag sträckt armen efter oftast. Väldigt användbar året som gick. En väns bröllop bortsett från ceremoni och middag som hade dresscode smoking. En månads roadtrip i samband med det med blandat med uppklätt och ledigt klädd. Efter det alltjämt i vardagen.

En keeper helt klart.

CC5E18AA-E853-42BD-8004-87308100B74C.jpeg

Detta är så förvirrande. Det står 555B på mina stängda till 16234 också. Hittar ett par 555B på Chrono24 både stängda och med öppningar. Har beställt nu iaf. Ska bli kul att kunna ha jubileet till båda.

Vad heter oysterlänken till 16220?
Beställer du Rolex original till den referensen så kommer du få 555B.

78360 är korrekt ref. för oyster när det gäller 16220.

Jag har nu en 16220 och en 16234. Som jag förstår det har dom samma länk 62510H. Jag borde alltså kunna installera den på min 16220. Problemet Är att mina end links inte har några gap att lossa bandstiftet. Och min 16220 har inte drilled lug holes som 16234. Alltså oklart om jag får av den igen. Hur gör man?
Ingen av dom referenserna har väl borrade lughål? men 555B är för boett utan borrade lugholes.

Tillbaka
Topp