• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Datejust och Date tråden

DJ 41
IMG_20200605_203242_769.jpg

IMG_20200605_173416_875.jpg
Grattis till nyförvärvet:)
Den där tavlan är ruggigt bra!

Dom ser man inte ofta @Rulle har tidigare postat bilder på en 126233 med den snygga vita urtavlan :)
kan ta lite bilder på den i veckan!
riktigt fin klocka som man ser allt för sällan

enda negativa är väl att där finns för få snygga tavlor till den.
hade gärna sett en helsvart index tavla till denna som det finns på 41an.
tror det hade gjort mycket

det är en grym klocka som äntligen fått microjustering
med denna skulle man kunna logga ut helt härifrån

kan ta lite bilder på den i veckan!
riktigt fin klocka som man ser allt för sällan

enda negativa är väl att där finns för få snygga tavlor till den.
hade gärna sett en helsvart index tavla till denna som det finns på 41an.
tror det hade gjort mycket

det är en grym klocka som äntligen fått microjustering
med denna skulle man kunna logga ut helt härifrån
Champagne och index är min favorit. Möjligen lite för vita index.

Mitt första jubilee till en 116200. Skall rolexkronan man öppnar spännet med vara tryckt mot länken? Mitt är löst och kan röra sig enligt bilder. Första lite ut och andra mot länk. Inget problem i sig men vill veta om det är normalt.
Har förövrigt beställt en länkbit från AD som är lite bredare än de som sitter original. Vill mest känna hur det känns mot hur jag har den nu vilket passar bra med en länkbit borttagen. Förmodligen perfekt redan men vill som sagt testa.
C7D50B08-6930-420D-9531-794CC5925574.jpeg
039478F7-1B18-4B50-89BD-5909B051E2CC.jpeg

Mitt första jubilee till en 116200. Skall rolexkronan man öppnar spännet med vara tryckt mot länken? Mitt är löst och kan röra sig enligt bilder. Första lite ut och andra mot länk. Inget problem i sig men vill veta om det är normalt.
Har förövrigt beställt en länkbit från AD som är lite bredare än de som sitter original. Vill mest känna hur det känns mot hur jag har den nu vilket passar bra med en länkbit borttagen. Förmodligen perfekt redan men vill som sagt testa.
C7D50B08-6930-420D-9531-794CC5925574.jpeg
039478F7-1B18-4B50-89BD-5909B051E2CC.jpeg
Ser normalt ut. Det är lite spel i låset. Så länge låset inte öppnar sig ofrivilligt.

Tack så mycket! Är väldigt nöjd med både storleken och tavlan. Rhodium gör sig inte riktigt rättvisa på bilder, som så mycket annat man blir förvånad över i verkligheten.
IMG_20200606_152613.jpg

IMG_20200606_184916.jpg
Riktigt fin. Har varit tveksam till stenar (diamanter) på herrklockor men på denna gjorde det sig riktigt bra. Kan dock tänka mig att priset drog iväg en del norrut...

Tillbaka
Topp