• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Weberg

Audemars
Den här tavlan är ren kärlek... Bland de bättre som gjorts till Datejust!

IMG_20200624_103553.jpg
 

F32

Panerai
2-Faktor
den är jävligt trevlig tyvärr används den rent för sällan

har ägt den förra versionen i TT också som nog finns kvar på forumet men denna är så mycket bättre!
låset är fint med justering
Hidden clasp är populärt här på forumet men tycker att spännet ger en bättre balans och fint med microjustering i denna värme. Men tyvärr bara provat båda versionerna och inte ägt.
 
Senast ändrad:

Rulle

Audemars
Hidden clasp är populärt här på forumet men tycker att spännet ger en bättre balans och fint med microjustering i denna värme. Men tyvärr bara provat båda versionerna och inte ägt.
jag förstår inte detta älakandet utav hiddenclasp för egentligen är det värdelöst för man kan inte justera något alls
medans i den nya har man tre stegs microjustering och sen easylink med
och det gör klockan helt perfekt tycker jag!
 

erow

Patek
2-Faktor
den är jävligt trevlig tyvärr används den rent för sällan

har ägt den förra versionen i TT också som nog finns kvar på forumet men denna är så mycket bättre!
låset är fint med justering
Anledningen till att jag valde 116233 var tavlan då jag verkligen gillar "rälsen", nu när jag tänker på att byta till en diatavla ångrar jag mig... Sen skulle det självklart vara trevligt att kunna justera länken, beställde precis en xl-bit för 2,3k :banghead:
 

Rulle

Audemars
Anledningen till att jag valde 116233 var tavlan då jag verkligen gillar "rälsen", nu när jag tänker på att byta till en diatavla ångrar jag mig... Sen skulle det självklart vara trevligt att kunna justera länken, beställde precis en xl-bit för 2,3k :banghead:
jag bara öppnar låset och trycker ut easylinken så får man lite mer utrymme:D
 

David71

Rolex
2-Faktor
En på Krons ur sa att det kommer tillåtas tavelbyte mellan nya och gamla referenser. Dvs att på nya Day Date och troligen även nya Date Just skulle man kunna sätta i gamla tavlor. :)
 
Topp