Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bra köp! Här en bild på min 16220 från 1991.Min första Rolex blev en 16220 med oysterlänk. Trevligt!
Grym dinka, fel tråd
En vän var förbi idag med ett gäng klockor.. denna är mumma!
Självklart är smaken olika och tur är väl det, tänk vilket helvete till trist värld om alla hade en likadan klocka i samma material, samma färg på tavla och samma märke på sina enfärgade kläder och skor, endast ett bilmärke och modell existerade mm. Kukars skymning, så trist det hade varit! Så jag håller såklart med dig, men jag menade inte annat än vad jag faktiskt skrev, en jubileelänk utan stor låsbricka får naturligtvis färre tydliga repor än en med. Så vid normalt användande så ser länken utan synligt lås med största sannolikhet lite bättre/snyggare/mindre repig ut än den med.smaken är ju olika helt enkelt...
jag tar hellre en klocka med ett lås som jag kan anpassa efter min handled än en klocka med hiddenclasp men det är jag.
du snackar som om du har bra koll ...... ?
vad för dj har du?
Riktigt fin! Det kanske blir jubilee nästa gång. Min är från -94.Bra köp! Här en bild på min 16220 från 1991.
Man kan ju alltid köpa till ett och varieraRiktigt fin! Det kanske blir jubilee nästa gång. Min är från -94.
Det är för att du måste ha minst 50 inlägg på forumet för att få tillgång till köp och säljkommer inte fram någonstans :/
Det krävs att man uppnått 50 inlägg för att kunna posta där, så du får avvakta lite med det.kommer inte fram någonstans :/
Juste! tack så mycket då vet jagDet är för att du måste ha minst 50 inlägg på forumet för att få tillgång till köp och sälj
Snygg! Vilken ref. är det?Bara för att, liksom....
Snygg! Vilken ref. är det?
Tack, det är en 16014 från 87.Snygg! Vilken ref. är det?
Svåååååårt....
DJ41 - snygg. Liiiiiite stor.
DJ36 - jaja - jag vet. Klassisk etc. etc. Men liten. Gillar att det är så den sett ut traditionellt. Vanesak såklart...
En AD sa att man mest säljer 41 till killar nu och att 36 är kvinnor och smala handleder...
En ska jag ha men vilken...?
De flesta kommer att säga 36, men jag tycker att du ska testa båda. Man vänjer sig ganska snabbt åt båda hållen, har själv haft både DJ 16200 och 116200 (36mm) och PAM425 (47mm) Vad AD sa skulle jag inte bry mig om, ta den du gillar bästSvåååååårt....
DJ36 - jaja - jag vet. Klassisk etc. etc. Men liten. Gillar att det är så den sett ut traditionellt. Vanesak såklart...
En AD sa att man mest säljer 41 till killar nu och att 36 är kvinnor och smala handleder...
Svåååååårt....
+1 på den. Jag bar Garmin Fenix 3 HR sportklocka innan jag blev klockintresserad. Den var typ 52mm. Köpte sen en Certina som var 42mm och jag tyckte den var skitliten. Idag tycker jag den är stor. Det är helt klart en vanesak. 36mm DJ är helt enkelt perfektion. Bästa proportionerna, klassisk, stilig, det är helt enkelt så en DJ ska se ut.Har bara haft en DJ på 36mm, men innan jag köpte den bar jag för det mesta dykare. Trodde jag skulle störa mig på storleken men nu känns 36mm helt perfekt på min 19cm handled
Tror det beror lite på vad du är van vid. Jag har haft lite större klockor tidigare så jag personligen tycker 41 inte bärs stort alls. 36 känns för mig lite smått, men som sagt det är en personlig preferensSvåååååårt....
Jag köpte 36:an och hade inte haft en klocka under 41mm innan. När det skulle bli datejust läste jag ganska mycket innan och kändes som 36:an var future-proof medan 41:an i lite mer tidsenlig, trendigare, och den uppfattas även som lite sportigare enligt mig. Jag tycker även jubilee passar otroligt bra på 36:an då bandet framhävs bra & är en större del av klockan då man ser klockan framifrån. Båda är fina.Svåååååårt....