• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Lyckats få dubbel roulett...
DJ2.jpeg

Har en 116234 med grå tavla som jag inte riktigt klickar med. Köpte för flera år sedan en MOP-tavla med diamanter som legat oanvänd. Kan man bära den här som karl?

0E6A6231-E36B-412D-B925-2008A2E9F9FA.jpeg

Eller satsa på något annat? Tuxedo-tavla vore kul också. Tar gärna emot förslag!
Tuxedo är riktigt snygg, en favorit, men av någon anledning tycker jag Tuxedo passar bättre till slät ring. MOP med diamanter passar utmärkt till fluted bezel. Sen finns ju annat kul också, tex jubileetavlor.

Tuxedo är riktigt snygg, en favorit, men av någon anledning tycker jag Tuxedo passar bättre till slät ring. MOP med diamanter passar utmärkt till fluted bezel. Sen finns ju annat kul också, tex jubileetavlor.
Jubileetavlorna är också fina men inget för mig. En annan jag gärna testat är de som kallades för ”concentric dials”. Osäker om de går att köpa i butik längre dock..

Båda vore vinnande kombos! Lyckades hitta en gammal bild på Datejusten på Hirschs London i svart. Även testat köra med band i ett vintage style i brun mocka som blev både vårigt och snyggt.
. 1CC090D0-0E90-449D-AA1A-87B0EB7DEBDE.jpeg
0CF499DD-9269-4485-AB0F-6CD3A41A6A9A.jpeg
Snyggt.
Blir nog ett brunt i krokodil/ödla efter kikat runt lite. Men alltid trevligt att få lite inspiration av de som ej kör med länk!
Tack för bilderna och tipsen.

Är de värt att köpa en 1601a från 79?
Tror ej de är quickset
Om det är fint skick på den tycker jag verkligen det! Jag gillar de äldre DJs där tavlorna inte är lika ”busy” med massa saker på och de känns mer tidlösa. Dock svårt med länkar som hållit sig fina sen dess. Snabbdatum kan man leva utan enligt mig :)
Samtidigt är jag ute efter en från 1990 (perfekt 30-årspresent till en själv)

Den 1601 jag har hittat är från 79-80.
Säljaren säger att den har quickset, och på nätet står de att de kom 1977.

Det var då dom bytte till 3035 verket, finns de några få udda modeller av 1601 med quickset eller är de något knas?

Tillbaka
Topp