samh
Basic
Svårt läge, 55 mil kanske lite väl när det finns så mycket unknown info. Generellt brukar jag alltid titta på boettens baksida och hur bandhornen är formade, både längs med boettens sida men även i ”slutet”. Denna den ska vara skarp och inte ”rundad” som lätt blir med för hård polering. Av bilderna ser den ändå ut att vara i bra skick men såhär: ska man hosta upp 33k + åka 55 mil så be säljaren ställa klockan på en fönsterbänk med naturligt ljus och fota klockan i flera vinklar och mejla bilderna direkt till dig. Det är väll ”det minsta” man kan begära tycker jag.
Tack för bra svar! jag har dock lyckats få ner klockan till 30k vilket gör att jag på något sätt kan tycka det känns värt att åka ner till Skåne. Jag har bett säljaren skicka tydligare bilder i bättre ljus. Bilderna jag fick skickade var i något bättre ljus men i mycket dåligt fokus.. min känsla är som sagt att säljaren har dålig koll på klockaffärer. Det får nog bli en tripp ner till Skåne på söndag så passar jag på att ta lite semester också. Går trots allt på semester om några timmar