Min absoluta favorit-kombination just nu bland de moderna Rolexarna. Mycket smaklig och elegant! Gillar den skarpt. Kollade nyss på den själv. Exakt så.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Min absoluta favorit-kombination just nu bland de moderna Rolexarna. Mycket smaklig och elegant! Gillar den skarpt. Kollade nyss på den själv. Exakt så.
"Råkade" visst trycka på köp-knappen på en 50-års present på C24, så det blir nog "sälj" ändå...Behåll. Brun wave dial är en av mina favorittavlor Gillar också att den har både diamanter och lume.
Uppgradering som till Day Date? Fyller ju själv 50 nästa år får se vad man ska köpa då, senaste versionen av Date Just 36 mm är riktigt bra och den har jag aldrig ägt"Råkade" visst trycka på köp-knappen på en 50-års present på C24, så det blir nog "sälj" ändå...
Ja, den er riktigt fin. Jubilee, fluted bezel og blå tavla er en mektig kombination. Dock har jeg litt problemer med å bli vant til storleken på 36mmMin absoluta favorit-kombination just nu bland de moderna Rolexarna. Mycket smaklig och elegant! Gillar den skarpt. Kollade nyss på den själv. Exakt så.
Vad är det som stökat?Äntligen tillbaka efter 5 månader och två vändor till Rolex.
Jag lämnade in den i mars för att den inte gick inom spec, 9 sekunder per dag tror jag den drog. Taskig timing med corona så det tog sin tid. Sen när jag fick tillbaka den hade dom lyckats skada urtavlan så den fick åka en vända till. Nu är det dock åtgärdat.Vad är det som stökat?
Alltid tråkigt att vara utan sina bebisar. Men härligt att allt gick bra till slut!Jag lämnade in den i mars för att den inte gick inom spec, 9 sekunder per dag tror jag den drog. Taskig timing med corona så det tog sin tid. Sen när jag fick tillbaka den hade dom lyckats skada urtavlan så den fick åka en vända till. Nu är det dock åtgärdat.
Lite segt att det tog sån tid och lite klantigt av rolex att skada tavlan och inte fånga upp det innan dom skickade tillbaka klockan. Upplever dock att jag har fått bra bemötande från AD. Tur att man inte är OWG.
10/10 respons. Där fick jag! Tack för utförligt och utbildande svarDet där med att byta balansaxeln är lite lurigt, tycker jag. Om man vill ha bästa möjliga gång så är det vettigt att byta. Men om man kan leva med en viss oregelbundenhet i gången (behöver inte vara så dramatiskt, men helt möjligt utanför COSC), då kan man kanske avstå från det förslaget.
Saken med 1570 och 1520-verken är att de på sin tid hade härdade balansaxlar, dvs mycket hårdare än vad de är numera. Därför höll de mycket bättre. De slits ju när oljan i stenarna tar slut och urmakarna (har pratat med åtminstone två av urisarna på Rob om detta) vill förstås uppnå så nära modern COSC-gång som möjligt. Då vill de byta balansaxel. Så man kan tänka sig att man tackar nej, ser hur väl klockan går efter service (och då får lov att vara medveten om konsekvenserna) och i ett senare skede fattar beslut om man anser att det är värt att byta balansaxel. Å andra sidan, om du väljer att byta balansaxeln så bör du kunna få många år med utmärkt gång framöver.
Rotor-axeln däremot, ska man absolut byta. Men den ingår väl alltid i service. Den är ju (ö-) känd som den svaga delen i Rolexverken (10XX, 15XX, 30XX, 31XX plus damversionerna).
Stort grattis till en fin klocka och välkommen!Min första Rolex, riktigt nöjd med Datejust Oyster Perpetual, gillar ju framförallt superjubelie länken!
Jag lämnade in den i mars för att den inte gick inom spec, 9 sekunder per dag tror jag den drog. Taskig timing med corona så det tog sin tid. Sen när jag fick tillbaka den hade dom lyckats skada urtavlan så den fick åka en vända till. Nu är det dock åtgärdat.
Lite segt att det tog sån tid och lite klantigt av rolex att skada tavlan och inte fånga upp det innan dom skickade tillbaka klockan. Upplever dock att jag har fått bra bemötande från AD. Tur att man inte är OWG.
Förtur till alla modeller som släpps nästa vecka hade varit rimligt. Får ringa Nymans och fråga men det ska nog inte vara några problemKänns det helt orimligt att efterfråga någon typ av kompensation eller köper man bara läget?
Tänker om fallet gällde en mobiltelefon eller dylikt hade nog många krävt kompensation från teleoperatören
Haha det låter rimligt. Håll oss uppdateradeFörtur till alla modeller som släpps nästa vecka hade varit rimligt. Får ringa Nymans och fråga men det ska nog inte vara några problem
Samma som på alla klockor. Tvål, ljmmmet vatten och en Tandborste. Om klockan är tät.Datejust & Date entusiaster:
Vad är era bästa skötselråd gällande rengöring? Tillhyggen, hur ofta och rutiner uppskattas.
Tack på förhand
Snart kan du köpa/byta till dig min måste bara uppnå lite värdighet här i forumet så att jag kan börja handla lite..Min absoluta favorit-kombination just nu bland de moderna Rolexarna. Mycket smaklig och elegant! Gillar den skarpt. Kollade nyss på den själv. Exakt så.
Du som har koll på grejerna. Jag har fått känslan av att cert höjer värdet ganska mycket.. men hur viktigt är certifikatet? Om man kan intyga äkthet, varför är ändå certifikatet så eftertraktat? Hälsningar en rookie"Inget certifikat där av priset". Ha-ha.
Nyare klocka absolut viktigt, för garanti. Gammal klocka, snarare "kul" eller att folk gillar att samla, då vill man ha allt som kom med klockan vid köp.Du som har koll på grejerna. Jag har fått känslan av att cert höjer värdet ganska mycket.. men hur viktigt är certifikatet? Om man kan intyga äkthet, varför är ändå certifikatet så eftertraktat? Hälsningar en rookie
Tack för svar. Bra att veta. Du är snabb att svara.Nyare klocka absolut viktigt, för garanti. Gammal klocka, snarare "kul" eller att folk gillar att samla, då vill man ha allt som kom med klockan vid köp.
Jag kunde inte bry mig mindre på en klocka som garantin ändå utgått på.
Personligen luktar det lite skumt när cert saknas på en nyare klocka och som sagt garantin uteblir... Det är ju även något man aldrig kan lösa i efterhand så tycker definitivt det drar ner värdet avsevärt.Nyare klocka absolut viktigt, för garanti. Gammal klocka, snarare "kul" eller att folk gillar att samla, då vill man ha allt som kom med klockan vid köp.
Jag kunde inte bry mig mindre på en klocka som garantin ändå utgått på.
Tack för svar. Bra att veta. Du är snabb att svara.