• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Datejust och Date tråden

116200
91D2A001-AA85-4096-B036-0B49E5CF611A.jpeg

Känns väldigt överprisad ja ingen länk eller något, kapa priset på typ mitten så känns det närmare verkligheten. Visserligen en attraktiv tavla men
+22,5 % för köparen också...
Funderar på om man skulle kunna gå + genom att sälja en rolex på kaplans eller bukowskis ist för forumet, sånna priser får ju en att tänka. Sen tror jag man betalar 15% på klubbat pris som säljare, vilket kräver ett rejält överbud.

+22,5 % för köparen också...
Funderar på om man skulle kunna gå + genom att sälja en rolex på kaplans eller bukowskis ist för forumet, sånna priser får ju en att tänka. Sen tror jag man betalar 15% på klubbat pris som säljare, vilket kräver ett rejält överbud.
Nu såg jag att "Köparprovision ingår i detta pris" men ändå ja

Vad skulle ni tänkas att betala för denna? Gissar att det är en kring -80? Alltså en 16030...?
Det är en vän som ska köpa en efterlängtad och aningen sliten Datejust. Den skall aldrig ha varit polerad, utan certifikat men med kvitto.
IMG_1858.jpg

Vad skulle ni tänkas att betala för denna? Gissar att det är en kring -80? Alltså en 16030...?
Det är en vän som ska köpa en efterlängtad och aningen sliten Datejust. Den skall aldrig ha varit polerad, utan certifikat men med kvitto.
IMG_1858.jpg
Behövs bättre bilder än den bifogade för att göra en rättvis bedömning. Sök på DJ 16030 som sålts på ”köp och sälj” så får man en bra uppfattning om prisbilden.

Om den verkligen är opolerad är det ett plus och de i bra skick går för ca 35-40k beroende på tillbehör, box, servicehistorik och papper medan sämre kring 30k, plus/minus någon tusenlapp beroende på utförande.

Debuterar här på KS med att söka bekräftelse om att Datejust med jubileelänk och räfflad bezel är väldigt mycket bling? Det är åtminstone min känsla.. men kanske beror på att jag ofta träffar kunder i jobbet och hellre vill att de ser mig i ögonen än frågar vad jag har för klocka..
image.jpg
Tyvärr gör de polerade bandhornen att den upplevs ganska blingig, jubilee och räfflad ring tycker jag inte alls upplevs blingig på <6-siffriga DJ tex!

Debuterar här på KS med att söka bekräftelse om att Datejust med jubileelänk och räfflad bezel är väldigt mycket bling? Det är åtminstone min känsla.. men kanske beror på att jag ofta träffar kunder i jobbet och hellre vill att de ser mig i ögonen än frågar vad jag har för klocka..
image.jpg
Den kan absolut upplevas som lite blingig men inget överdrivet i min mening. Det är kanske inte den bästa klockan om man sitter i ett möte med kund som klagar på en för hög faktura eller ska försöka pruta på en Volvo V70 från 2005 på blocket, men våga utmana jante. :D

Tyvärr gör de polerade bandhornen att den upplevs ganska blingig, jubilee och räfflad ring tycker jag inte alls upplevs blingig på <6-siffriga DJ tex!
Klockan är helt i min smak. Och verkar vara i andras smak också. Får väldigt ofta komplimanger från både dem med eller utan intresse för klockor.
Den kan absolut upplevas som lite blingig men inget överdrivet i min mening. Det är kanske inte den bästa klockan om man sitter i ett möte med kund som klagar på en för hög faktura eller ska försöka pruta på en Volvo V70 från 2005 på blocket, men våga utmana jante. :D

Haha. Du har en poäng. Den är ju ingen stor prålig pjäs men glimrar mycket i ljus vilket jag bara fått för mig drar mycket uppmärksamhet. För ett otränat öga inbillar jag mig också att den ser ut som en dyr variant.. många av mina kunder är en bra bit äldre än mig. Vill inte framstå som en övergödd grabb. Ska fundera hur jag ska göra: byta armband, klocka eller status quo. Tack för feedback!

image.jpg
Jag älskar att den är lite blingig! :D Dock har jag väldigt få kundmöten så någon "blingångest" får jag inte. De externa grupper som jag möter är antingen revisorer eller studenter och de motas bäst med bling... ;)

(DJ 41 tycker jag dock är lite väl blingig...)

image.jpg
Blingig men snygg som stryk! Men vill du ha något mer under the radar så kan du ju komplettera med en OP ;) Borstad oysterlänk och borstade bandhorn!

image.jpg

Fin pjäs äger en likadan +denna. Våga vägra jante :D

20200626_175628Rowlex.jpg

Tillbaka
Topp