Någon som har koll på vilken bredd på skruvmejsel och bandverktyg som funkar bäst till 6siffriga dj? Tänker främst från bergeon!
Edit. Tvåa på bollen ser jag. Jag använde 1,2 till superjubilee och det gick utmärkt.
Senast ändrad:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Någon som har koll på vilken bredd på skruvmejsel och bandverktyg som funkar bäst till 6siffriga dj? Tänker främst från bergeon!
Tackar!Mejseln ska va 1,6 till Oyster och 1,3 till Superjubilee. Bandverktyg 6767-F funkar bra
Ruggigt snygg den där!
Känns väldigt överprisad ja ingen länk eller något, kapa priset på typ mitten så känns det närmare verkligheten. Visserligen en attraktiv tavla menKänns inte detta väldigt överprisat? Eller missar jag något här?
https://www.kaplans.se/sv/butiken/vara/1635432
![]()
+22,5 % för köparen också...Känns väldigt överprisad ja ingen länk eller något, kapa priset på typ mitten så känns det närmare verkligheten. Visserligen en attraktiv tavla men
Nu såg jag att "Köparprovision ingår i detta pris" men ändå ja+22,5 % för köparen också...
Funderar på om man skulle kunna gå + genom att sälja en rolex på kaplans eller bukowskis ist för forumet, sånna priser får ju en att tänka. Sen tror jag man betalar 15% på klubbat pris som säljare, vilket kräver ett rejält överbud.
Behövs bättre bilder än den bifogade för att göra en rättvis bedömning. Sök på DJ 16030 som sålts på ”köp och sälj” så får man en bra uppfattning om prisbilden.Vad skulle ni tänkas att betala för denna? Gissar att det är en kring -80? Alltså en 16030...?
Det är en vän som ska köpa en efterlängtad och aningen sliten Datejust. Den skall aldrig ha varit polerad, utan certifikat men med kvitto.
![]()
Tyvärr gör de polerade bandhornen att den upplevs ganska blingig, jubilee och räfflad ring tycker jag inte alls upplevs blingig på <6-siffriga DJ tex!Debuterar här på KS med att söka bekräftelse om att Datejust med jubileelänk och räfflad bezel är väldigt mycket bling? Det är åtminstone min känsla.. men kanske beror på att jag ofta träffar kunder i jobbet och hellre vill att de ser mig i ögonen än frågar vad jag har för klocka..
![]()
Den kan absolut upplevas som lite blingig men inget överdrivet i min mening. Det är kanske inte den bästa klockan om man sitter i ett möte med kund som klagar på en för hög faktura eller ska försöka pruta på en Volvo V70 från 2005 på blocket, men våga utmana jante.Debuterar här på KS med att söka bekräftelse om att Datejust med jubileelänk och räfflad bezel är väldigt mycket bling? Det är åtminstone min känsla.. men kanske beror på att jag ofta träffar kunder i jobbet och hellre vill att de ser mig i ögonen än frågar vad jag har för klocka..
![]()
Klockan är helt i min smak. Och verkar vara i andras smak också. Får väldigt ofta komplimanger från både dem med eller utan intresse för klockor.Tyvärr gör de polerade bandhornen att den upplevs ganska blingig, jubilee och räfflad ring tycker jag inte alls upplevs blingig på <6-siffriga DJ tex!
Den kan absolut upplevas som lite blingig men inget överdrivet i min mening. Det är kanske inte den bästa klockan om man sitter i ett möte med kund som klagar på en för hög faktura eller ska försöka pruta på en Volvo V70 från 2005 på blocket, men våga utmana jante.![]()
Jag är inte helt inne i klock-lingon ännu, så du får gärna meddela vad som menas 6-siffrig DJ?Tyvärr gör de polerade bandhornen att den upplevs ganska blingig, jubilee och räfflad ring tycker jag inte alls upplevs blingig på <6-siffriga DJ tex!
6-siffrigt referensnummer (din 116234 tex), generationen innan hade 5-siffrigt referensnummer (16234 tex).Jag är inte helt inne i klock-lingon ännu, så du får gärna meddela vad som menas 6-siffrig DJ?![]()
6-siffrigt referensnummer (din 116234 tex), generationen innan hade 5-siffrigt referensnummer (16234 tex).
Då är jag med! Tack för det. Lärt mig något
Den har borstade bandhorn istället för polerade som kom med 6-siffriga generationen.
![]()
Jag älskar att den är lite blingig!Debuterar här på KS med att söka bekräftelse om att Datejust med jubileelänk och räfflad bezel är väldigt mycket bling? Det är åtminstone min känsla.. men kanske beror på att jag ofta träffar kunder i jobbet och hellre vill att de ser mig i ögonen än frågar vad jag har för klocka..
![]()
Blingig men snygg som stryk! Men vill du ha något mer under the radar så kan du ju komplettera med en OPDebuterar här på KS med att söka bekräftelse om att Datejust med jubileelänk och räfflad bezel är väldigt mycket bling? Det är åtminstone min känsla.. men kanske beror på att jag ofta träffar kunder i jobbet och hellre vill att de ser mig i ögonen än frågar vad jag har för klocka..
![]()
Debuterar här på KS med att söka bekräftelse om att Datejust med jubileelänk och räfflad bezel är väldigt mycket bling? Det är åtminstone min känsla.. men kanske beror på att jag ofta träffar kunder i jobbet och hellre vill att de ser mig i ögonen än frågar vad jag har för klocka..
![]()
Okej, du vinnerFin pjäs äger en likadan +denna. Våga vägra jante
![]()
Riktigt bra! Hur stora handleder har du?
Riktigt bra! Hur stora handleder har du?
Edit: Kom på att 126200 fortfarande är 36 mm, jag fick för mig att den är 39. Skyller på första arbetsveckan![]()