• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Besökte nymans idag och provade en svart 36 mm 126200 med oysterlänk och slät ring. Tycker den är riktigt fin och storleken känns helt rätt för mig! Provade även en 41 mm.

Feedback pls!

PS
Den svarta blir nästan lite grå i starkt ljus vilket kom som en positiv överraskning.
Dom bilderna visar med all tydlighet hur proportionerna skiljer sig. I min bok är 36an så mycket snyggare i sig självt att jag skulle valt den även om jag hade timmerstockar till underarmar...
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Är ute efter att införskaffa en 16200, finns en till salu här på KS men man blir ju lite fundersam när den inte blivit såld på nästan ett helt år? Jag ser ju att den inte direkt verkar vara i toppenskick men tycker inte den ser allt för bedrövlig ut och priset är ju billigt?

https://klocksnack.se/threads/rolex-datejust-16200.121543/

Tycker också att den är klart prisvärd. Bättre tavlor går att köpa beg för ett par tusen. Det är något med bandhornen som känns dåligt, men kan bero på dåliga bilder. 162xx är inte helt lätta att hitta för under 40 numera.
 

Jrooth

Cartier
2-Faktor
upload_2020-9-9_20-44-0.jpeg

kvällshäng och kvalitetstid med 116200.
Börjar bli allt med sugen på att komplettera/byta till mig en jubileélänk. Säljs dessa frekvent på KS? För er inbitna - Cirkapris nytt hos AD? :)
Hittade enbart försäljningar av klockor med jubileé under min sökning säljtråden.
 

luet

Omega
2-Faktor
upload_2020-9-9_20-44-0.jpeg

kvällshäng och kvalitetstid med 116200.
Börjar bli allt med sugen på att komplettera/byta till mig en jubileélänk. Säljs dessa frekvent på KS? För er inbitna - Cirkapris nytt hos AD? :)
Hittade enbart försäljningar av klockor med jubileé under min sökning säljtråden.
Frågade hos Krons i förra veckan och han visste inte exakt men drygt 20’ sa han!
 

Elsbth

Breitling
Hej! Jag har ärvt en rolexklocka efter min far och utöver det som står på urtavlan vet jag inte så mycket om den. Eller rättare sagt, vet inte vilket ”nummer” den kallas. Jag tänkte försöka skaffa en box till den då den tyvärr saknas. Vet någon vilken box jag ska leta efter? Tror att papi fick den 1992, isch.

Om någon av er vet något om detta får ni väldigt gärna skriva. Skulle någon av er också vilja sälja en box till mig vore det ju förstås guld. Tack på förhand!

66A207C9-7B61-4DCD-AB4C-991635E61C0C.jpeg
 
  • Like
Reactions: PWJ

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Hej! Jag har ärvt en rolexklocka efter min far och utöver det som står på urtavlan vet jag inte så mycket om den. Eller rättare sagt, vet inte vilket ”nummer” den kallas. Jag tänkte försöka skaffa en box till den då den tyvärr saknas. Vet någon vilken box jag ska leta efter? Tror att papi fick den 1992, isch.

Om någon av er vet något om detta får ni väldigt gärna skriva. Skulle någon av er också vilja sälja en box till mig vore det ju förstås guld. Tack på förhand!

66A207C9-7B61-4DCD-AB4C-991635E61C0C.jpeg
Beklagar pappas bortgång. Jag skulle tro att det är en 16220. Boxar kan jag dessvärre inget om.
 

Dionysos

Omega
2-Faktor
Hej kamrater, söker stöd hos er som vet mer än jag.

Är sugen på att köpa en ”instegs-datejust” och hittade denna nedan på Gripenbro.

https://gripenbro.se/artiklar/watches/rolex-153.html

Hört mycket gott om Gripenbro, så det är inte där skon klämmer. Undrar bara om någon kan ge mig en anledning att INTE köpa klockan - strul med den ref:en eller saker i den stilen.

Tackar ödmjukast för all hjälp.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Hej kamrater, söker stöd hos er som vet mer än jag.

Är sugen på att köpa en ”instegs-datejust” och hittade denna nedan på Gripenbro.

https://gripenbro.se/artiklar/watches/rolex-153.html

Hört mycket gott om Gripenbro, så det är inte där skon klämmer. Undrar bara om någon kan ge mig en anledning att INTE köpa klockan - strul med den ref:en eller saker i den stilen.

Tackar ödmjukast för all hjälp.
Ser skarp och fin ut. Inga konstigheter.
 

MasterLink

Cartier
2-Faktor
Hej kamrater, söker stöd hos er som vet mer än jag.

Är sugen på att köpa en ”instegs-datejust” och hittade denna nedan på Gripenbro.

https://gripenbro.se/artiklar/watches/rolex-153.html

Hört mycket gott om Gripenbro, så det är inte där skon klämmer. Undrar bara om någon kan ge mig en anledning att INTE köpa klockan - strul med den ref:en eller saker i den stilen.

Tackar ödmjukast för all hjälp.

Klockan ser fin ut men min personliga tanke är att jag kanske skulle vilja ha en länk till klockan och det är ganska dyrt att köpa till en originallänk, blir oftast billigare att hitta en med länk från början.

Annars är det bara att köra, klart att du ska ha en datejust, det bör alla ha i sin samling och den tavlan är fin tycker jag :).
 

Dionysos

Omega
2-Faktor
Klockan ser fin ut men min personliga tanke är att jag kanske skulle vilja ha en länk till klockan och det är ganska dyrt att köpa till en originallänk, blir oftast billigare att hitta en med länk från början.

Annars är det bara att köra, klart att du ska ha en datejust, det bör alla ha i sin samling och den tavlan är fin tycker jag :).

Tack för ditt svar och relevanta påpekande.

Med just den här klockan tror jag dock att jag kommer att klara mig bra med några olika straps att växla mellan för att matcha skor / bälten etc.

Som jag förstått är det här en modell som är löjligt enkelt att byta strap på?
 

herrstilen

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Tack för ditt svar och relevanta påpekande.

Med just den här klockan tror jag dock att jag kommer att klara mig bra med några olika straps att växla mellan för att matcha skor / bälten etc.

Som jag förstått är det här en modell som är löjligt enkelt att byta strap på?
Ja, den har ju lugholes så det är busenkelt att byta straps!!
 
Topp