• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Ukjent

Rolex
2-Faktor
BD23FD4A-D0EE-458B-8C26-2BA391694EEE.jpeg

Noen som vet hvilke jubilee länker (ref) som passer på en DJ41? Funkar länken fra 126234 på en 126334?
 

Gverra

Omega
Tycker att tavelutbudet till sexsiffriga DJ är lite tråkigt. Om jag hittar en femsiffrig tavla, passar den i min sexsiffriga DJ? Inser givetvis att en AD inte kommer vara så sugen på att byta den åt mig :)
 
R

Red Scream

Guest
Någon som har koll på hur stor prisökningen blev då Rolex bytte från femsiffriga DJ:s till sexsiffriga? Nu verkar påslaget vara 20k.
 

-RI-

Patek
2-Faktor
Snyggt! Vilken jädra tavla i dj.n med :pompus:
Tack den är jag nöjd med, ska mycket till för att byta ut den men det har jag tidigare sagt med klockor som plötsligt flippats.
Förstår dig, väldigt fin. Den dagen den inte ger dig någon glädje längre kan du alltid skicka ett PM. Kan relatera, det där kan svänga från dag till dag. Synd att klockbudgeten inte är obegränsad, hade varit så mycket roligare :rolleyes:
 

Henke01

Omega
2573FDCF-63D3-4279-B56D-A4F08A758EC7.jpeg
Okej datejust experter!
är lite i valet och kvalet om jag ska sälja eller behålla denna.
116234 fullset från 16.
Skulle ni tro att värdet är lite högre för färgen på tavlan, eller är det ungefär samma pris som övriga?

Mvh
Min gissning är att den bör ligga bland de andra men jag kan också vara fel ute, diggar tavlan för övrigt. Funderar också på att sälja min 116234, alla dessa beslut :banghead:
 

Jrooth

Cartier
2-Faktor
Nu är jag efter många år medlem i Rolexklubben. Bestämde mig för flera år sedan i början av universitetsstudierna att det antingen skulle bli en speedmaster eller vintage Datejust.

D328B212-9FCE-4C1D-939F-E58E0557186C.jpeg


Nu skall det bara bytas ring tillbaka till original engine turned, samt hitta en länk.

Gratulerar till inköpet, blir spännande att följa slutresultatet. Hur kommer det sig att du inte köpte ett ex på länk direkt? Tycker det roterat gott om bra ex på KS under senaste månaderna:)
 

Hutti

Cartier
Gratulerar till inköpet, blir spännande att följa slutresultatet. Hur kommer det sig att du inte köpte ett ex på länk direkt? Tycker det roterat gott om bra ex på KS under senaste månaderna:)

Köpte klockan för några dagar sen, har funderat på att köpa länk innan, men tråkigt om man hittar en drömklocka med länk och redan har en hemma.

klockan såldes begagnad utan länk :)
 
Topp