• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

116234, försöker vänja mig vid 36mm.
IMG_20200913_160014_525.jpg

Bästa storleken!
 

Natex

Omega
2-Faktor
968694B6-8B15-4B6C-83A2-89FA42B89CE8.png
Fick hem den här för några dagar sedan :) Gillar storleken när jag ser den på kort men har lite svårare ”IRL”. Kör annars en Speedmaster så det blir ju lite skillnad i mm. Inser också att när jag nu drar på mig Speedmastern så upplever jag den som väldigt stort. Dessa i-lands problem...
 
Senast ändrad:

das_heuer

Cartier
2-Faktor
968694B6-8B15-4B6C-83A2-89FA42B89CE8.png
Fick hem den här för några dagar sedan :) Gillar storleken när jag ser den på kort men har lite svårare ”IRL”. Kör annars en Speedmaster så det blir ju lite skillnad i mm. Inser också att när jag nu drar på mig Speedmastern så upplever jag den som väldigt stort. Dessa i-lands problem...
Bra kombo (DJ och Speedm). :)
 

Atlantis

Panerai
2-Faktor
Tjena!
Tänkte klippa till på en DJ 16220 med polar white tavla i fint skick med box och papper från 1990.
Den saknar dock jubilee (och jag vet att det inte brukar dra ner priset så mycket) men vad är rimligt pris för en sådan? runt 35-40K?
Beggad jubilee i bra skick tror jag ligger runt 8-12K?

Trevlig kväll på er och tack på förhand !
 
Jag ska byta tavla i min 116234.
Jag tänkte fråga om det är någon som är intresserad av tavlan som sitter i nu?
Isåfall så får du/ni gärna ta tavlan om du betalar vad det kostar mig att ta med mig den från AD.
Annars lämnar jag den kvar bara. Jag har varken ork eller lust att plocka hem tavlan för att kanske tjäna en tusenlapp, 1500kr.

Så, vill du eller nån du känner ha tavlan så får ni ta den, jag TROR det kostar ca 2500kr att behålla sin gamla tavla vid byte, kanske lite mindre.
Men som sagt, betalanmellanskillnaden bara så får du ta tavlan, annars så låter jag de behålla den när jag byter bara.
$_57.jpeg.jpg

Det är denna tavla jag ska byta ut, så är du sugen på en sån så skicka ett pm.

(Sorry om det liknar nån form av annons, men jag vill försöka vara snäll och erbjuda någon som ev tänkt köpa en ny tavla att spara en slant. - för att lägga ut en annons så måste jag dock behålla tavöan och sedan kasta ut en annons och chansa.

På detta vis så kam nån få en tavla för under halva priset mot en ny och jag slipper krångla mer än om jag lämnar tavlan vid bytet)

Edit: visarna ingår såklart också...
Mvh
 
Senast ändrad:

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Tjena!
Tänkte klippa till på en DJ 16220 med polar white tavla i fint skick med box och papper från 1990.
Den saknar dock jubilee (och jag vet att det inte brukar dra ner priset så mycket) men vad är rimligt pris för en sådan? runt 35-40K?
Beggad jubilee i bra skick tror jag ligger runt 8-12K?

Trevlig kväll på er och tack på förhand !
Låter billigt med box och cert. 40-45 är nog mer rimligt. Med oyster då antar jag? Ca 8 för ett beg jubilee i toppskick!
 

Atlantis

Panerai
2-Faktor
Låter billigt med box och cert. 40-45 är nog mer rimligt. Med oyster då antar jag? Ca 8 för ett beg jubilee i toppskick!
Hej!
Nej den sitter på något läder bara då få kanske 35-40 är rimligare?
Tycker det ser ut som att jubilee i OK skick stigit lite i pris och snarare börjar runt 10? kan ju alltid köpa ett aftermarket och vänta tills man hittar en bra länk för ett bar pris :)
Tack CrissX
 

Ukjent

Rolex
2-Faktor
Jag ska byta tavla i min 116234.
Jag tänkte fråga om det är någon som är intresserad av tavlan som sitter i nu?
Isåfall så får du/ni gärna ta tavlan om du betalar vad det kostar mig att ta med mig den från AD.
Annars lämnar jag den kvar bara. Jag har varken ork eller lust att plocka hem tavlan för att kanske tjäna en tusenlapp, 1500kr.

Så, vill du eller nån du känner ha tavlan så får ni ta den, jag TROR det kostar ca 2500kr att behålla sin gamla tavla vid byte, kanske lite mindre.
Men som sagt, betalanmellanskillnaden bara så får du ta tavlan, annars så låter jag de behålla den när jag byter bara.
$_57.jpeg.jpg

Det är denna tavla jag ska byta ut, så är du sugen på en sån så skicka ett pm.

(Sorry om det liknar nån form av annons, men jag vill försöka vara snäll och erbjuda någon som ev tänkt köpa en ny tavla att spara en slant. - för att lägga ut en annons så måste jag dock behålla tavöan och sedan kasta ut en annons och chansa.

På detta vis så kam nån få en tavla för under halva priset mot en ny och jag slipper krångla mer än om jag lämnar tavlan vid bytet)

Edit: visarna ingår såklart också...
Mvh
Schyst! :) Får man fråga vilken tavla du skal bytte til?
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Hej!
Nej den sitter på något läder bara då få kanske 35-40 är rimligare?
Tycker det ser ut som att jubilee i OK skick stigit lite i pris och snarare börjar runt 10? kan ju alltid köpa ett aftermarket och vänta tills man hittar en bra länk för ett bar pris :)
Tack CrissX
Aha. Ja då ska den absolut ligga under 40. Svårt att värdera cert på gamla klockor. Jag är inte så jätteintresserad av det.
 

Sillenz

Breitling
Hej,
Har en fråga. Jag har en Rolex datejust 41 126334 med jubileelänk. Är lite sugen på att byta tavla. Någon som vet om det finns denna färgen i bifogad fil?
 

Bilagor

  • rolex green 2020.jpg
    rolex green 2020.jpg
    59.6 KB · Visningar: 18
Topp