Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fyller på med dom två andra jag ägt
Bjuder på ett par bilder från arkivet jag med. Bara diamanten som är kvar i samlingen fortfarande.
Vad den gör sig bra (1601) med ljus tavla på brunt mockaband - riktigt snyggt!Ska vi dela arkiv vill jag vara med!
Min första Rolex, en 1601 som jag ångrar bittert att jag sålde så @BenD om din polare vill sälja tillbaka den hit me up
Sen kom en 16233
Och sist en 16200
Ja, jag kan inte förstå varför jag sålde den!Vad den gör sig bra (1601) med ljus tavla på brunt mockaband - riktigt snyggt!
För min egen del så har det varit att vintern har kommit. Handleden blir blekare och omfånget krymper. Men varje gång det blir vår och sommar så älskar jag klockan igen. Sålde min första silvriga 2019 och köpte tillbaka en blå 2019 ett par månader senare. Fick 59 k för min 116234 och några månader senare fick jag betala 60 k för en 116200... Dumt att sälja!Kul med så mycket från arkiven!
Ni som sålt, varför sålde ni?
Hehe aldrig back-trada men desto roligare om man hittar ett fint ex i framtiden och köper tillbaka så man får sinnesro.Ja, jag kan inte förstå varför jag sålde den!
Snyggt med tapestry dial. Jag hade en sån för länge sen som jag fortfarande kan sakna ibland, det blir så härligt liv i dem.
Fyller på med dom två andra jag ägt
Ska vi dela arkiv vill jag vara med!
Min första Rolex, en 1601 som jag ångrar bittert att jag sålde så @BenD om din polare vill sälja tillbaka den hit me up
Riktigt snyggt på mockabandet!Riktigt fin kombination, Gillas!
Har aldrig ägt mer än en samtidigt. Sista jag hade var den i helguld. Den fick ryka när jag köpte hus. Men en Datejust eller Date ska jag ha framöver igenKul med så mycket från arkiven!
Jag har haft många, men aldrig mer än 2 samtidigt. Vissa måste ju lämna ibland ( i alla fall är det så i mitt fall) för att ha råd med annat och möjligen är "problemet" med DJ att de sällan känns så unika, jag har oftast tänkt att "äsch, jag släpper den, det går alltid hitta en ny". Det är ju inte helt sant, men historiskt har det ju varit ganska god tillgång och ingen extrem prisökning om man jämför med en del andra Rolex modeller.Har aldrig ägt mer än en samtidigt. Sista jag hade var den i helguld. Den fick ryka när jag köpte hus. Men en Datejust eller Date ska jag ha framöver igen
Kul med så mycket från arkiven!
För min del har det nog rört sig om två olika anledningar. Endera har jag tröttnat på klockan ifråga, eller så har jag fått upp ögonen för något annat och behövt lite likvida medel.Kul med så mycket från arkiven!
Fräsch Linnetavla!Arkivbild, så jäkla dåligt ljus nu för tiden så går ju inte att posta något vettigt.
Kör säger jag! Den tavlan är skitcool
Tack, jag gillar den verkligen även om det vore skoj att skicka in en blå tavla gifter sig så bra mot övriga guldet.Fräsch Linnetavla!
Lyckades få lite ljus från fönstretArkivbild, så jäkla dåligt ljus nu för tiden så går ju inte att posta något vettigt.
Men jädrar vad tjusigt!Lyckades få lite ljus från fönstret
Svårt att bedöma om den någonsin blivit polerad utifrån bilderna men den är absolut i bra skick skulle jag säga. Bandhornen är jämna och skarpa och har kvar vinkeln vid avslutet mot länk. Fint ex!Tjenare!
Jag tänkte nu till jul skämma bort mig själv med en begagnad datejust 16234. Dock är jag väldigt dålig på att avgöra om klockan är polerad eller inte. Tänkte då att jag vänder mig till er alla proffs här i datejusttråden för lite hjälp att avgöra om denna klocka är värd priset samt håller standarden? Uppskattar all input jag kan få!
Rolex datejust 16234 år 1990
Pris: 62 500kr
Menar du om den är polerad eller väldigt polerad? För polerad är den till 100% om den ser ut sådär med 30 år på nacken. Det är dock inget att vara rädd för. Dock har jag sett tjockare ex än den där så hade letat vidare.Tjenare!
Jag tänkte nu till jul skämma bort mig själv med en begagnad datejust 16234. Dock är jag väldigt dålig på att avgöra om klockan är polerad eller inte. Tänkte då att jag vänder mig till er alla proffs här i datejusttråden för lite hjälp att avgöra om denna klocka är värd priset samt håller standarden? Uppskattar all input jag kan få!
Rolex datejust 16234 år 1990
Pris: 62 500kr