• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Kollade lite på dessa två i London, tyckte den högra var lite speciell med sin bezel!
Vad tycker panelen?

Snapchat--5192017875772359362.jpg
Ingen av dem är någon favorit hos mig.
 
Har alla nya datejusts roulettedatum?

Jämna datum: svart
Ojämna datum: rött

Det är dock inte alla 1162xx som har roulettedatum.

Köper du en ny från AD idag finns det till dessa tavlor:
Vit
Stål/silver "tuxedo"
Blå
Svart
Silver/svart "tuxedo"
Svart arab conc

Men har du någon önskemål om roulettedatum till en annan tavla kan du nog fråga snällt. Värsta som kan hända är att du får ett "nej"...

Jag har en diamanttavla från AD i min 116200 som inte säljs med det i butik som standardval.
 
Ni som har nyare DJs, 6-siffriga.. föredrar ni oyster eller jubilee?
Provade själv en med jubilee för ett tag sedan (dock ej anpassad för min handled, så inte riktigt samma grej) och jag älskar utseendet och hidden claspen!
Oystern ger ett lite sportigare utseende medans jubileet get en mer dressad stil.
Ni som provat båda, vad anser ni är skönast på handleden?
 
Ni som har nyare DJs, 6-siffriga.. föredrar ni oyster eller jubilee?
Provade själv en med jubilee för ett tag sedan (dock ej anpassad för min handled, så inte riktigt samma grej) och jag älskar utseendet och hidden claspen!
Oystern ger ett lite sportigare utseende medans jubileet get en mer dressad stil.
Ni som provat båda, vad anser ni är skönast på handleden?
Jubilee är skönast på armen.
 
Ni som har nyare DJs, 6-siffriga.. föredrar ni oyster eller jubilee?
Provade själv en med jubilee för ett tag sedan (dock ej anpassad för min handled, så inte riktigt samma grej) och jag älskar utseendet och hidden claspen!
Oystern ger ett lite sportigare utseende medans jubileet get en mer dressad stil.
Ni som provat båda, vad anser ni är skönast på handleden?
Jag har en med jubilee och det är en skön och snygg länk som jag älskar när jag vill vara välklädd, men jag vill gärna ha en Datejust till med oysterlänk och utan vitguldsring, som komplement. Tyvärr klarar jag inte av välja denna gång. Jag vill ha båda för deär så olika. Dress eller sport. Välj den som oftast passar din stil. Välj den blir du mest bekväm med.
 
Ni som har nyare DJs, 6-siffriga.. föredrar ni oyster eller jubilee?
Provade själv en med jubilee för ett tag sedan (dock ej anpassad för min handled, så inte riktigt samma grej) och jag älskar utseendet och hidden claspen!
Oystern ger ett lite sportigare utseende medans jubileet get en mer dressad stil.
Ni som provat båda, vad anser ni är skönast på handleden?

Jubilee är både skönare och snyggare i mina ögon. Har du små handleder funkar inte Oyster optimalt, iaf inte på min klockarm... Tycker att Jubilee är rockigt och hårt, framför allt till T-shirt och jeans.

Nedan är min 116200 på 63600 respektive 72600:
image.jpg
image.jpg
 
Subjektivt 1603 eftersom det var min första Rolex annars hade det nog blivit wideboy. Men å andra sidan är min 1500 fullset och köpt av ursprungliga ägaren...
Jag förstår, riktigt coolt att du hittat en 1500 med fullset. Inte alla som har det! :)
Har endast en av dem (1601) som faktiskt var min allra första rolex. Alla tre är ju riktiga klassiker. Men jag skulle inte tacka nej till en DJ med den där blåa tavlan, shit vad fräsch!
 
Jubilee är både skönare och snyggare i mina ögon. Har du små handleder funkar inte Oyster optimalt, iaf inte på min klockarm... Tycker att Jubilee är rockigt och hårt, framför allt till T-shirt och jeans.

Nedan är min 116200 på 63600 respektive 72600:
image.jpg
image.jpg
F-n vad snygg den tavlan är! Outstanding faktiskt, blicken låser sig på något sett.
 
Känner mig otroligt nöjd med min senaste datejust 1601.
Tokfin boett med långa, tjocka och höga bandhorn. Wideboy index och visare. Tidsenlig 6251h jubilee som blivit renoverad av Micheal Young, älskar big crown spännet. Bäst av allt är att urverket mår prima, inom COSC med lång gångreserv och en amplitud på 286. Den är fan perfekt! :)

image.jpg
image.jpg
image.jpg
 
Känner mig otroligt nöjd med min senaste datejust 1601.
Tokfin boett med långa, tjocka och höga bandhorn. Wideboy index och visare. Tidsenlig 6251h jubilee som blivit renoverad av Micheal Young, älskar big crown spännet. Bäst av allt är att urverket mår prima, inom COSC med lång gångreserv och en amplitud på 286. Den är fan perfekt! :)

image.jpg
image.jpg
image.jpg
Fantastisk!
 
  • Like
Reactions: Wi
Tillbaka
Topp