• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Beundrar min kollegas DJ. Så väldigt fin! Ping @jabla

image.jpg
 
Jag kör. Lika bra! Nu är det bara några veckors väntetid då, dessvärre. Det blev tuxedo-tavlan och roulette-datum. Al Capone aura om den. Tur att @Ernesto har sålt sin och satt dit en med kattguld istället.


Första gångerna jag tittade på tuxedon hade jag svårt för den, men den växer. Det är som du säger sköna retrovibbar på den.

Roulette är det jag saknar på min. Öppen 6a och 9a hade inte heller varit fel.
 
Första gångerna jag tittade på tuxedon hade jag svårt för den, men den växer. Det är som du säger sköna retrovibbar på den.

Roulette är det jag saknar på min. Öppen 6a och 9a hade inte heller varit fel.
Jag gillade den verkligen första gången jag såg den och det var först på GTGn som jag för första gången testade DJ och 36 mm. På mig gillar jag den bättre än subben och det känns verkligen som att den klarar av det mesta precis som subben. Den känns för min del mycket mer mångsidig oavsett om det är på stranden, gymmet, t-shirt eller till lite mer dressat. På senare dagar har jag insett att 40 mm och maxi caset är i största laget, sedan ska det bli riktigt kul att ta ut min första nya Rolex från AD.

Modellen har jag spanat lite efter och de ligger runt 45-50.000 begagnade av det jag har sett, en verkade även gå för 43.000:- via blocket. Då känns det mycket bättre att lägga på någon krona och plocka ut en ny, själv med fem års garanti.
 
Sitter och går igenom tråden... Vad hade ni valt? En äldre DJ på länk alt spara lite mer och satsa på en DD head only?
 
Känner mig otroligt nöjd med min senaste datejust 1601.
Tokfin boett med långa, tjocka och höga bandhorn. Wideboy index och visare. Tidsenlig 6251h jubilee som blivit renoverad av Micheal Young, älskar big crown spännet. Bäst av allt är att urverket mår prima, inom COSC med lång gångreserv och en amplitud på 286. Den är fan perfekt! :)

image.jpg
image.jpg
image.jpg
Vacker, ett mycket bra köp!
 
  • Like
Reactions: Wi
Satan i gatan vad jag blev osäker på val av länk nu. Oyster känns mer mångsidigt och lite mer sportigt och har fler inställningsmöjligheter, men den kommer troligtvis se ut som skit efter något år av dagligt användande med tanke på mittlänkarna. Jubilee klarar sig ifrån hairlines och sådant, men jag vill inte ha en länk med en j*kla massa stretch i om några år. Fuck...

Här ovan har vi ju båda rackarna.

image-jpg.184777


image-jpg.184786
 
Satan i gatan vad jag blev osäker på val av länk nu. Oyster känns mer mångsidigt och lite mer sportigt och har fler inställningsmöjligheter, men den kommer troligtvis se ut som skit efter något år av dagligt användande med tanke på mittlänkarna. Jubilee klarar sig ifrån hairlines och sådant, men jag vill inte ha en länk med en j*kla massa stretch i om några år. Fuck...

Här ovan har vi ju båda rackarna.

image-jpg.184777


image-jpg.184786
Den nya 'Super jubilée' länken är väl mindre stretchbenägen ?!
 
Tillbaka
Topp