• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Satan i gatan vad jag blev osäker på val av länk nu. Oyster känns mer mångsidigt och lite mer sportigt och har fler inställningsmöjligheter, men den kommer troligtvis se ut som skit efter något år av dagligt användande med tanke på mittlänkarna. Jubilee klarar sig ifrån hairlines och sådant, men jag vill inte ha en länk med en j*kla massa stretch i om några år. Fuck...

Här ovan har vi ju båda rackarna.


Oyster är, i mitt tycke, mycket snyggare än jubileet, eller den tidigare varianten var åtminstone det. På grund av de polerade mittlänkarna så skulle jag nog ändå övervägt jubileet. Det går ju att borsta oystern, frågan är om man verkligen känner att man vill/vågar/orkar det. Det borde väl i och för sig gå att återställa. Det där är dock inget jag kan något om utan bara läst diskussioner kring inför köpet jag gjorde.
 
Oyster är, i mitt tycke, mycket snyggare än jubileet, eller den tidigare varianten var åtminstone det. På grund av de polerade mittlänkarna så skulle jag nog ändå övervägt jubileet. Det går ju att borsta oystern, frågan är om man verkligen känner att man vill/vågar/orkar det. Det borde väl i och för sig gå att återställa. Det där är dock inget jag kan något om utan bara läst diskussioner kring inför köpet jag gjorde.
Det är precis så jag också känner. De polerade mittlänkarna...
 
Vilken?

Hade jag köpt nytt hade jag nog också valt Jubilee pga poleringen. Mittpoleringen var en av orsakerna till att jag köpte begagnat.
Funderar på att köra en paketöppning på den och då blir det redan i morgon. Lite av ett sista avtramp för min del just med vad som ska in och ut, eller något. Jag ska komplettera med tuxedo-tavlan och då har jag helt plötsligt en sommar/vinter-klocka.;)
 
Oyster är, i mitt tycke, mycket snyggare än jubileet, eller den tidigare varianten var åtminstone det. På grund av de polerade mittlänkarna så skulle jag nog ändå övervägt jubileet. Det går ju att borsta oystern, frågan är om man verkligen känner att man vill/vågar/orkar det. Det borde väl i och för sig gå att återställa. Det där är dock inget jag kan något om utan bara läst diskussioner kring inför köpet jag gjorde.
Jag har också följt den diskussionen. Båda länkarna har polerade och borstade länkar så jag har inte riktigt förstått jämförelsen. Är det så att slitage syns tydligare på oysterlänk för att länkbitarna är större?
 
Njuter i solen av min nyinköpta DJ:)

IMG_1923.jpg
 
Vad säger ni om 116200 på nato? Jag gillar verkligen nato och med rätt tavla tycker jag att det kan fungera. Bort med stämpeln dressklocka som vissa har. Här har vi en proportionerlig beater som är redo för äventyr.

Jag tänker mig exempelvis denna med oliv-nato, men det är svårt att säga hur det blir i verkligheten. Har ni några bilder?

3180614f_xxl.jpg
 
Vad säger ni om 116200 på nato? Jag gillar verkligen nato och med rätt tavla tycker jag att det kan fungera. Bort med stämpeln dressklocka som vissa har. Här har vi en proportionerlig beater som är redo för äventyr.

Jag tänker mig exempelvis denna med oliv-nato, men det är svårt att säga hur det blir i verkligheten. Har ni några bilder?

3180614f_xxl.jpg
Jag ser generellt sett inte Nato som alternativ på någon klocka, men har lärt mig här att det är många som gillar det. Jag vill i alla fall inte bära plast mot huden. Sen får det heta Nato, polyester, funktionsplagg eller vad marknaden vill kalla det för stunden. Naturmaterial söker jag efter, helst utan hopblandning. Till den tavlan passar zebra, tvättbjörn, koala, snok eller annat som är svart/vit/silver, rent estetiskt. Nu är en del djur jag nämnde utrotningshotade så det kanske blir grå Nato ändå.
 
Tillbaka
Topp