• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Fan vad fina Dj ni har, sitter och dreglar här hemma.
Försöker hitta en Dj med vit tavla och slät ring, vilka ref är det som har slät? 1600, 16000, 1500?
 
Någon som vet vad en "wave" tavla går loss på?

wave.jpg


@Ernesto kanske?
Wow!
 
Fan vad fina Dj ni har, sitter och dreglar här hemma.
Försöker hitta en Dj med vit tavla och slät ring, vilka ref är det som har slät? 1600, 16000, 1500?

Det stämmer. 1500 är dock en Date med diameter 34mm. Den har alltid stät ring. Jag har en 1600 med räfflad ring från 1603. Det går att byta ring alltså.
 
suget efter en 36mm dressare har funnits föööör länge men alltid varit lite osäker på storleken... Men nu börjar klockkontot fyllas på och jag gick in hos AD och testade en OP vilket såg jätteliten ut och jag tänkte genast NEJ, men så fort jag lämnade så kom tanken att den kanske inte vart så tokig ändå? Kommer den att växa på armen i mina ögon? Jag har 38mm Omega och tycker att den sitter riktigt schysst. Men är van vid 42 till vardags. Fan att storleken alltid spelar sån stor roll :mad:
image.jpg
 
suget efter en 36mm dressare har funnits föööör länge men alltid varit lite osäker på storleken... Men nu börjar klockkontot fyllas på och jag gick in hos AD och testade en OP vilket såg jätteliten ut och jag tänkte genast NEJ, men så fort jag lämnade så kom tanken att den kanske inte vart så tokig ändå? Kommer den att växa på armen i mina ögon? Jag har 38mm Omega och tycker att den sitter riktigt schysst. Men är van vid 42 till vardags. Fan att storleken alltid spelar sån stor roll :mad:
image.jpg
Jag tycker att storleken är kanon. Gick ifrån SubC till denna och är riktigt nöjd. Fungerar än så länge i alla lägen! Värt att tillägga är att jag inte köpte den som en dressklocka, utan en vardagsklocka som det i mina ögon är. Helnöjd! Nu måste jag bara få fart på telefon igen så att jag kan skicka iväg någon bild.
 
suget efter en 36mm dressare har funnits föööör länge men alltid varit lite osäker på storleken... Men nu börjar klockkontot fyllas på och jag gick in hos AD och testade en OP vilket såg jätteliten ut och jag tänkte genast NEJ, men så fort jag lämnade så kom tanken att den kanske inte vart så tokig ändå? Kommer den att växa på armen i mina ögon? Jag har 38mm Omega och tycker att den sitter riktigt schysst. Men är van vid 42 till vardags. Fan att storleken alltid spelar sån stor roll :mad:
image.jpg
Ser ut att sitta kanon tycker jag!
 
Jag tycker att storleken är kanon. Gick ifrån SubC till denna och är riktigt nöjd. Fungerar än så länge i alla lägen! Värt att tillägga är att jag inte köpte den som en dressklocka, utan en vardagsklocka som det i mina ögon är. Helnöjd! Nu måste jag bara få fart på telefon igen så att jag kan skicka iväg någon bild.
Ser ut att sitta kanon tycker jag!
Säger ni det så, det blir antingen OP eller exp2... Men aj vad det suger i tarmen
 
suget efter en 36mm dressare har funnits föööör länge men alltid varit lite osäker på storleken... Men nu börjar klockkontot fyllas på och jag gick in hos AD och testade en OP vilket såg jätteliten ut och jag tänkte genast NEJ, men så fort jag lämnade så kom tanken att den kanske inte vart så tokig ändå? Kommer den att växa på armen i mina ögon? Jag har 38mm Omega och tycker att den sitter riktigt schysst. Men är van vid 42 till vardags. Fan att storleken alltid spelar sån stor roll :mad:
image.jpg
Den sitter skitsnyggt, tycker jag, men jag blir lite konfunderad på varför du inte provar en 116200 eller 116234 datejust? Kanske en datejust 2 t.o.m. om storleken stör dig. Jag köpte en DJ (36 mm) och tyckte länge att den var för liten, men den har växt. mycket p.g.a. historik, respekt och acceptans för modellen. Mina tidigare referenser var omega planet ocean XL och Panerai Radiomir 45 mm så det kanske var det. I dag är jag bekväm och nöjd med alla. Jag har en känsla av att du kommer bli långvarigt mer nöjd med en DJ, men det är jobbigt att råda dig till något. Du måste fatta beslut själv, naturligtvis.
 
suget efter en 36mm dressare har funnits föööör länge men alltid varit lite osäker på storleken... Men nu börjar klockkontot fyllas på och jag gick in hos AD och testade en OP vilket såg jätteliten ut och jag tänkte genast NEJ, men så fort jag lämnade så kom tanken att den kanske inte vart så tokig ändå? Kommer den att växa på armen i mina ögon? Jag har 38mm Omega och tycker att den sitter riktigt schysst. Men är van vid 42 till vardags. Fan att storleken alltid spelar sån stor roll :mad:
image.jpg
Hur tänker du kring Explorer 1? Det är en jäkligt fin klocka, med ett gott andrahandsvärde.
 
Den sitter skitsnyggt, tycker jag, men jag blir lite konfunderad på varför du inte provar en 116200 eller 116234 datejust? Kanske en datejust 2 t.o.m. om storleken stör dig. Jag köpte en DJ (36 mm) och tyckte länge att den var för liten, men den har växt. mycket p.g.a. historik, respekt och acceptans för modellen. Mina tidigare referenser var omega planet ocean XL och Panerai Radiomir 45 mm så det kanske var det. I dag är jag bekväm och nöjd med alla. Jag har en känsla av att du kommer bli långvarigt mer nöjd med en DJ, men det är jobbigt att råda dig till något. Du måste fatta beslut själv, naturligtvis.
Varför jag just provade denna var för att jag tycker den är extremt prisvärd (under 40k ny). Men jag skulle absolut kunna tänka i andra banor och pröva något annat... En 39mm passar tyvärr inte i min budget, en Explorer 1 hade varit perfekt i storlek men tycker att den ser lite tråkig ut när det gäller tavla. Men kan du få 36mm att sitta bra på armen efter 45mm så borde det funka för mig med!
 
Jodå, vi har sett den förut, men det kan inte bli för mycket. Jag gillar också bilden med fjärilen som du tar ett steg längre än ett wristshoot.
 
Ja den är riktigt snygg den grå tavlan men ska nog införskaffa en vit tavla också så man har lite att byta med. Tack för länken @jabla ska kolla de.
 
Snygg klocka och foton!
Det nedersta kan lätt bli en tavla, så förstora och häng på väggen :happyhappy:
Jag tänker steget längre - tatuering.

Det var/är i alla fall en häftig historia om fjärilen. Jag hittade den på lagret i förrgår när jag flyttade på lite grejer och jag trodde först att den hade vandrat vidare, men sedan anade jag ett svagt vingslag. Min kompis kanske fixar det!

Jag lade undan Hellbert som han heter i alla hast och kom senare tillbaka för att upptäcka att han hade rymt... Min tanke var att få fart på honom, hugga en klockbild och sedan släppa honom vidare ut i det fria. Men nej, han var helt borta på en yta om runt 6-700 kvm, fram tills igår.

Då levde han rövare i ett fönster på jobbet och jag får efter många om och men tag i honom. Min kamera låg redo sedan dagen innan, den följde med och jag gick ut för att släppa honom i det fria. Hela tiden försökte han dra iväg i all världens hast och jag trodde att en klockbild var helt kört, men sedan kom vi ut.

Då öppnar jag handflatan och vingslagen slutar. Hellbert tar några steg och jag är säker på att han ville ge mig lite likes i @RicVins fredagstråd. Ett par bilder hann jag få, sedan stack han iväg långt, långt bort.

Men nu kommer det sjuka i min lilla uppsats som detta blev.

Bilderna är tagna klicka tre. Klockan sex öppnade jag dörren där jag släppte ut honom i trettio sekunder för att ta in lite grejer.

Vem tror ni flyger in genom dörren då igen? Det måste ha varit planerat alltså (jag skojar inte).

Hellbert är numera fridlyst på jobbet och är kvar där så länge han vill.

Kul historia, tycker jag. Men vet du vad? Du behöver inte hålla med.:rolleyes:
 
Jag tänker steget längre - tatuering.
---
Kul historia, tycker jag. Men vet du vad? Du behöver inte hålla med.:rolleyes:

Vet du vad? Jag tycker det är en förnämligt intressant historia och trevlig läsning såhär på lördagskvällen när TVn inte har något vettigt att bjuda på. Så Tack för berättelsen om Hellbert! :)

Jag nästan trodde att det var en "uppstoppad" fjäril när det blev så klockrent bra bilder. Skönt att höra att han lever och trivs så bra på ditt jobb att han väljer det framför friheten. Kan ju vara bra motivation de dagar du inte alls har någon lust att jobba?

Utmärkt idé med tatuering! Önskar jag kunde få till ett sånt kort att ha som motiv... Av nån anledning har jag mest arga katter :confused:
 
Vet du vad? Jag tycker det är en förnämligt intressant historia och trevlig läsning såhär på lördagskvällen när TVn inte har något vettigt att bjuda på. Så Tack för berättelsen om Hellbert! :)

Jag nästan trodde att det var en "uppstoppad" fjäril när det blev så klockrent bra bilder. Skönt att höra att han lever och trivs så bra på ditt jobb att han väljer det framför friheten. Kan ju vara bra motivation de dagar du inte alls har någon lust att jobba?

Utmärkt idé med tatuering! Önskar jag kunde få till ett sånt kort att ha som motiv... Av nån anledning har jag mest arga katter :confused:
Tatueringen var på skoj.:p

Min vänskap med Hellbert fortsätter i alla fall. Han flög fram nyss och sedan satt han på min hand i säkert 15 minuter. Fick en hel del roliga bilder. Riktigt beundransvärt faktiskt med tanke på att vi stod mitt ute i det fria. Det kommer ett gäng bilder sen!

Och för att inte gå OT.

Jag trivs enormt bra med 116200, det är helt klart den bästa klockan jag har ägt i alla kategorier och då har det passerat en hel del senaste åren. Länken, storleken, tavlan och stenarna. Det blir ett pang varje gång jag sätter på den på handleden.
 
Tillbaka
Topp