Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Wow!
Fan vad fina Dj ni har, sitter och dreglar här hemma.
Försöker hitta en Dj med vit tavla och slät ring, vilka ref är det som har slät? 1600, 16000, 1500?
Det stämmer. 1500 är dock en Date med diameter 34mm. Den har alltid stät ring. Jag har en 1600 med räfflad ring från 1603. Det går att byta ring alltså.
vet inte, men det är nog inte så blodigt. 500kr?Vad kostar det att byta ring?
Vad kostar en ring då?vet inte, men det är nog inte så blodigt. 500kr?
Vad kostar en ring då?
Edit: Sorry för min lathet
Jag tycker att storleken är kanon. Gick ifrån SubC till denna och är riktigt nöjd. Fungerar än så länge i alla lägen! Värt att tillägga är att jag inte köpte den som en dressklocka, utan en vardagsklocka som det i mina ögon är. Helnöjd! Nu måste jag bara få fart på telefon igen så att jag kan skicka iväg någon bild.suget efter en 36mm dressare har funnits föööör länge men alltid varit lite osäker på storleken... Men nu börjar klockkontot fyllas på och jag gick in hos AD och testade en OP vilket såg jätteliten ut och jag tänkte genast NEJ, men så fort jag lämnade så kom tanken att den kanske inte vart så tokig ändå? Kommer den att växa på armen i mina ögon? Jag har 38mm Omega och tycker att den sitter riktigt schysst. Men är van vid 42 till vardags. Fan att storleken alltid spelar sån stor roll
Ser ut att sitta kanon tycker jag!suget efter en 36mm dressare har funnits föööör länge men alltid varit lite osäker på storleken... Men nu börjar klockkontot fyllas på och jag gick in hos AD och testade en OP vilket såg jätteliten ut och jag tänkte genast NEJ, men så fort jag lämnade så kom tanken att den kanske inte vart så tokig ändå? Kommer den att växa på armen i mina ögon? Jag har 38mm Omega och tycker att den sitter riktigt schysst. Men är van vid 42 till vardags. Fan att storleken alltid spelar sån stor roll
Jag tycker att storleken är kanon. Gick ifrån SubC till denna och är riktigt nöjd. Fungerar än så länge i alla lägen! Värt att tillägga är att jag inte köpte den som en dressklocka, utan en vardagsklocka som det i mina ögon är. Helnöjd! Nu måste jag bara få fart på telefon igen så att jag kan skicka iväg någon bild.
Säger ni det så, det blir antingen OP eller exp2... Men aj vad det suger i tarmenSer ut att sitta kanon tycker jag!
Den sitter skitsnyggt, tycker jag, men jag blir lite konfunderad på varför du inte provar en 116200 eller 116234 datejust? Kanske en datejust 2 t.o.m. om storleken stör dig. Jag köpte en DJ (36 mm) och tyckte länge att den var för liten, men den har växt. mycket p.g.a. historik, respekt och acceptans för modellen. Mina tidigare referenser var omega planet ocean XL och Panerai Radiomir 45 mm så det kanske var det. I dag är jag bekväm och nöjd med alla. Jag har en känsla av att du kommer bli långvarigt mer nöjd med en DJ, men det är jobbigt att råda dig till något. Du måste fatta beslut själv, naturligtvis.suget efter en 36mm dressare har funnits föööör länge men alltid varit lite osäker på storleken... Men nu börjar klockkontot fyllas på och jag gick in hos AD och testade en OP vilket såg jätteliten ut och jag tänkte genast NEJ, men så fort jag lämnade så kom tanken att den kanske inte vart så tokig ändå? Kommer den att växa på armen i mina ögon? Jag har 38mm Omega och tycker att den sitter riktigt schysst. Men är van vid 42 till vardags. Fan att storleken alltid spelar sån stor roll
Hur tänker du kring Explorer 1? Det är en jäkligt fin klocka, med ett gott andrahandsvärde.suget efter en 36mm dressare har funnits föööör länge men alltid varit lite osäker på storleken... Men nu börjar klockkontot fyllas på och jag gick in hos AD och testade en OP vilket såg jätteliten ut och jag tänkte genast NEJ, men så fort jag lämnade så kom tanken att den kanske inte vart så tokig ändå? Kommer den att växa på armen i mina ögon? Jag har 38mm Omega och tycker att den sitter riktigt schysst. Men är van vid 42 till vardags. Fan att storleken alltid spelar sån stor roll
Varför jag just provade denna var för att jag tycker den är extremt prisvärd (under 40k ny). Men jag skulle absolut kunna tänka i andra banor och pröva något annat... En 39mm passar tyvärr inte i min budget, en Explorer 1 hade varit perfekt i storlek men tycker att den ser lite tråkig ut när det gäller tavla. Men kan du få 36mm att sitta bra på armen efter 45mm så borde det funka för mig med!Den sitter skitsnyggt, tycker jag, men jag blir lite konfunderad på varför du inte provar en 116200 eller 116234 datejust? Kanske en datejust 2 t.o.m. om storleken stör dig. Jag köpte en DJ (36 mm) och tyckte länge att den var för liten, men den har växt. mycket p.g.a. historik, respekt och acceptans för modellen. Mina tidigare referenser var omega planet ocean XL och Panerai Radiomir 45 mm så det kanske var det. I dag är jag bekväm och nöjd med alla. Jag har en känsla av att du kommer bli långvarigt mer nöjd med en DJ, men det är jobbigt att råda dig till något. Du måste fatta beslut själv, naturligtvis.
Ni kanske har sett den tidigare?
Slät ring plus diamanter är ju mumma! Kanske borde börja överväga det...Ni kanske har sett den tidigare?
Äntligen får jag bidra med en bild här i tråden köpt här på ks. Ser allt ok ut? är inte kunnig alls vad gäller gamla dj (därför jag valde att handla här) hur får man reda på årtal? Det här är en 1603
... hur får man reda på årtal? Det här är en 1603
Så jäkla dyra bara...och ovanliga.Ja den är riktigt snygg den grå tavlan men ska nog införskaffa en vit tavla också så man har lite att byta med. Tack för länken @jabla ska kolla de.
Jag tänker steget längre - tatuering.Snygg klocka och foton!
Det nedersta kan lätt bli en tavla, så förstora och häng på väggen
Ser väl bra ut, men dyr!Skulle man kunna få ett utlåtande på detta ur? Ska ner och klämma på fanskapet nästa vecka http://www.worldoftime.de/en/rolex/.33-15653.html
Jag tänker steget längre - tatuering.
---
Kul historia, tycker jag. Men vet du vad? Du behöver inte hålla med.
Ser väl bra ut, men dyr!
Tatueringen var på skoj.Vet du vad? Jag tycker det är en förnämligt intressant historia och trevlig läsning såhär på lördagskvällen när TVn inte har något vettigt att bjuda på. Så Tack för berättelsen om Hellbert!
Jag nästan trodde att det var en "uppstoppad" fjäril när det blev så klockrent bra bilder. Skönt att höra att han lever och trivs så bra på ditt jobb att han väljer det framför friheten. Kan ju vara bra motivation de dagar du inte alls har någon lust att jobba?
Utmärkt idé med tatuering! Önskar jag kunde få till ett sånt kort att ha som motiv... Av nån anledning har jag mest arga katter