• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Astergren

Breitling
Hej
Finns det någon som har datejust med den nya blå tavlan flutet motif.
Hur upplever ni den tavlan vs vanliga blå tavla?
In med bilder ni som har denna kombo
Här har du blå fluted bredvid svart. Mitt val lutar åt den vanliga blå.
 

Bilagor

  • 926F8E47-9C0B-4D2C-9A0F-834F5AA221F8.jpeg
    926F8E47-9C0B-4D2C-9A0F-834F5AA221F8.jpeg
    510.9 KB · Visningar: 58
  • 6CC0A439-E468-42A2-AC08-189BF5F8ADB1.jpeg
    6CC0A439-E468-42A2-AC08-189BF5F8ADB1.jpeg
    538.3 KB · Visningar: 60

seikosha

Rolex
2-Faktor
Tänkte försöka lägga händerna på en Datejust med nya Grey Slate ”Wimbledon”-tavlan men lite svårt att uppskatta om den blir för rörig med fluted ringen.. vad tycker ni?
En jättefin klocka, kan verkligen rekommendera nya DJ! Personligen skulle jag ha valt slät glasring, blir lite mera harmonisk i sitt utförande samt att den upplevs mera sportig. Perfekt till vardags men också till fest. 👍
 

Man

Rolex
Tänkte försöka lägga händerna på en Datejust med nya Grey Slate ”Wimbledon”-tavlan men lite svårt att uppskatta om den blir för rörig med fluted ringen.. vad tycker ni?
Nej inte rörig, vansinnigt snygg bara! Klart alla DJ blir lite mer ”dressiga” med fluted, men en DJ hade jag alltid valt med jubilee och fluted. Hysteriskt översjukligt snygg! 🤩
 

Oktogon

Panerai
En jättefin klocka, kan verkligen rekommendera nya DJ! Personligen skulle jag ha valt slät glasring, blir lite mera harmonisk i sitt utförande samt att den upplevs mera sportig. Perfekt till vardags men också till fest. 👍
Tycker snarare tvärtom. Mindre harmonisk med slät ring. Lite för rund som nämndes tidigare. Sen tkr jag DJ är sportig oavsett val av länk/glasring
 
Senast ändrad:
Hej! Vet inte om det här hemma i denna tråden men jag kommer inom en snar framtid köpa in min allra första Rolex och det kommer att bli en Datejust 36mm (preowned). Är i valet och kvalet om jag ska satsa på en helt i stål eller guld/stål och jag har verkligen beslutsångest deluxe! Söker tips på vilka nitar jag kan åka på om jag köper en klocka från tidigt 90-tal alternativt om jag ska addera x antal tusenlappar och istället satsa på en nyare? Helst skulle jag vilja ha en fullset men när jag kikar runt här och vart verkar det inte alltid självklart när det kommer till såpass ”gamla” klockor? Tacksam för de tips forumet kan ge mig! Tack på förhand!
 

jamesfranco

Audemars
Friends Of KS
Hej! Vet inte om det här hemma i denna tråden men jag kommer inom en snar framtid köpa in min allra första Rolex och det kommer att bli en Datejust 36mm (preowned). Är i valet och kvalet om jag ska satsa på en helt i stål eller guld/stål och jag har verkligen beslutsångest deluxe! Söker tips på vilka nitar jag kan åka på om jag köper en klocka från tidigt 90-tal alternativt om jag ska addera x antal tusenlappar och istället satsa på en nyare? Helst skulle jag vilja ha en fullset men när jag kikar runt här och vart verkar det inte alltid självklart när det kommer till såpass ”gamla” klockor? Tacksam för de tips forumet kan ge mig! Tack på förhand!
Vad pratar vi för ref?
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Bl.a 16013 och 16233. Samt 116234.
Tilläggas bör att jag är helt ny på forumet så ska även kika igenom trådarna här om någon har en DJ till salu :)!
I längden tror jag det är mindre risk att tröttna på en i stål/vitguld. Det är inga större nitar du kan gå på. Servicebehov och överpolerad boett är väl det värsta. Kolla även på ref 16234. Kanske min favoritref.
 

Troje

Omega
Bl.a 16013 och 16233. Samt 116234.
Tilläggas bör att jag är helt ny på forumet så ska även kika igenom trådarna här om någon har en DJ till salu :)!

Beror mycket på ute vad du är ute efter/gillar. Dock det viktigaste rörande att inte gå på "nitar" är att du köper säljaren. Finns en bra beskrivning av objektet och säljaren svarar på frågor har du kommit en bra bit på vägen. Dock vill jag verkligen understryka att det absolut viktigaste för att inte gå på "nitar" är att du köper av en säljare med flera positiva recensioner/god historik. Detta gäller oavsett plattform/sajt du köper via, var mycket noga med detta. Köp aldrig av någon utan recensioner etc.

Tänker du på ovanstående är det mer upp till dig om du gillar vintage-looken eller de mer moderna referenserna som är lite mer "bling-bling". :)
 
Beror mycket på ute vad du är ute efter/gillar. Dock det viktigaste rörande att inte gå på "nitar" är att du köper säljaren. Finns en bra beskrivning av objektet och säljaren svarar på frågor har du kommit en bra bit på vägen. Dock vill jag verkligen understryka att det absolut viktigaste för att inte gå på "nitar" är att du köper av en säljare med flera positiva recensioner/god historik. Detta gäller oavsett plattform/sajt du köper via, var mycket noga med detta. Köp aldrig av någon utan recensioner etc.

Tänker du på ovanstående är det mer upp till dig om du gillar vintage-looken eller de mer moderna referenserna som är lite mer "bling-bling". :)

Tack allihopa! Hur viktigt skulle ni säga att box och cert är om man skulle sälja den i framtiden? Eller räcker det med ett äkthetsintyg?
 
Topp