• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

JJsthlm

Omega
Någon som råkar sitta på ett bra tips om vart man kan köpa en bra aftermarket jubilee 62510H till en 16200?
64BEC828-0F5D-4D19-8290-97D62B4886B1.jpeg
 

Stein

Cartier
En liten fråga gällande min 116200. Har ni problem ibland att få i kronan i rätt läge i gängan efter ni haft ute kronan? Ibland får jag försöka två, tre gånger för att hitta gängorna igen. Har inte samma problem på min sub. Någon annan som upplever samma sak?
 

Stuffe

Cartier
2-Faktor
Vad skulle ni säga är ett rimligt pris att betala för en 16234 i mycket bra skick med cert och box? :)

Flyttar till Nederländerna nästa vecka, så tänkte att man kanske hugger till på någon där nere om man hittar någon fin.
 

FredrikF

Omega
2-Faktor
Vad skulle ni säga är ett rimligt pris att betala för en 16234 i mycket bra skick med cert och box? :)

Flyttar till Nederländerna nästa vecka, så tänkte att man kanske hugger till på någon där nere om man hittar någon fin.

Kring 60k skulle jag nog säga att man får ge i dagens läge. Kika på https://langedykvintagewatches.com/ de brukar ha väldigt fina men man får ju betala lite extra för dem.
 

mario1971

Rolex
En liten fråga gällande min 116200. Har ni problem ibland att få i kronan i rätt läge i gängan efter ni haft ute kronan? Ibland får jag försöka två, tre gånger för att hitta gängorna igen. Har inte samma problem på min sub. Någon annan som upplever samma sak?
Försök att trycka lätt på kronan och dra tillbaka den, sedan framåt, som om du vrider burkens lock. Det borde omedelbart fånga tråden, som enligt min mening är mjukare än i Sub. Bara genom att känna ...
 

Stein

Cartier
Försök att trycka lätt på kronan och dra tillbaka den, sedan framåt, som om du vrider burkens lock. Det borde omedelbart fånga tråden, som enligt min mening är mjukare än i Sub. Bara genom att känna ...
Tack för svar, tyckte inte det hjälpte. Utan brukar få prova ett par gånger innan jag lyckas skruva in den helt. De flesta gånger stannar det typ 75% i skruvad. Kanske ska kolla upp detta medens den fortfarande är under garanti?
 

mario1971

Rolex
Tack för svar, tyckte inte det hjälpte. Utan brukar få prova ett par gånger innan jag lyckas skruva in den helt. De flesta gånger stannar det typ 75% i skruvad. Kanske ska kolla upp detta medens den fortfarande är under garanti?
När det gäller mig fungerar inte tekniken för att dra åt kronan eller det andra alternativet - en sliten tråd på röret. Jag satsar på den förra. Kan du skruva loss kronan och dra ut den så mycket som möjligt och sedan ta en närbild på röret? Vi kommer att titta på trådlindningen. Så här ska det se ut - 4 fulla spolar.
20210915_162938-01.jpeg
20210915_162832-01.jpeg
 

Stein

Cartier
När det gäller mig fungerar inte tekniken för att dra åt kronan eller det andra alternativet - en sliten tråd på röret. Jag satsar på den förra. Kan du skruva loss kronan och dra ut den så mycket som möjligt och sedan ta en närbild på röret? Vi kommer att titta på trådlindningen. Så här ska det se ut - 4 fulla spolar.
20210915_162938-01.jpeg
20210915_162832-01.jpeg
Jag kan bara skymta tre varv gänga och har mer mellanrum än din. Någon annan som har en 116200 som kan kolla?
20210915_173005.jpg
20210915_172939.jpg
 

mario1971

Rolex
Det ser ut som att du spänner kronan med våld och den första spolen har "rullats av". Hur länge har du det och sedan när har du haft detta åtstramningsproblem?
 

Stein

Cartier
Köpte klockan 2019 och då var den 1 månad gammal. Kan inte tänka mig att jag använt något våld vad jag kan minnas. Och det har varit så här så länge jag kan minnas.
 

mario1971

Rolex
Köpte klockan 2019 och då var den 1 månad gammal. Kan inte tänka mig att jag använt något våld vad jag kan minnas. Och det har varit så här så länge jag kan minnas.
Jag föreslår att du går till en bra urmakare eller till AD direkt, låt dem se det noggrant. Min bild är en ny Datejust 36, kanske för en tid sedan var det bara 3 rullar ...?
 
Topp