Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det stämmer att Rolex med senaste generationen klockor börjat AR-behandla undersidan av glaset. Dock släpptes senaste DJ tidigare än resterande klockor och det råder delade meningar om de börjat behandla dessa under 2021 eller inte.Hej på Er!
Stämmer det att nya 126200 ej är AR-behandlad?
Om jag har förstått saken rätt så är den något mindre dyra 126000 AR-behandlad vilket gör det hela ännu märkligare.
Tacksam för Er expertis!
MVH
Klock-Novis
3-6 månader stämmer nog ganska bra skulle jag tro, speciellt om det även är med vitguldsbezeln. Har väntat 4 månader på min nu som jag beställde hos AD och ingen återkoppling ännuVet någon hur det ser ut med tillgänglighet för en 126234 med silvertavla och jubilee?
Fick höra 3-6 månader från en AD nyss. Är det motsvarande hos andra AD? Orkar nog inte vänta så länge och pris hos gråhandlare är inte så mycket högre.
Vill dock helst handla från AD.
Svårt att serva Rolex utan AD numera, framförallt om man behöver nya delar. Han får nog spara ihop till en AD service. Det kan det vara värt.Hej!
vet att det kanske är fel tråd att fråga ii, men det är iallafall en datejust:
En arbetskamrat skall få denna klocka av sin mormor och den verkar inte fungera. Kronan verkar inte vilja skruva in,
Så den behöver service. Han har inte råd att ens fråga vad det skulle kosta att gå till en rolex åf och fråga.
vem på forumet kan serva rolex till en billigare peng?
skjut mig om jag är i fel tråd
Bilder:
Var i landet snackar vi? Kolla med Dr.Watch i Stockholm.Hej!
vet att det kanske är fel tråd att fråga ii, men det är iallafall en datejust:
En arbetskamrat skall få denna klocka av sin mormor och den verkar inte fungera. Kronan verkar inte vilja skruva in,
Så den behöver service. Han har inte råd att ens fråga vad det skulle kosta att gå till en rolex åf och fråga.
vem på forumet kan serva rolex till en billigare peng?
skjut mig om jag är i fel tråd
Bilder:
Mycket fin, grattis! Den där tavlan är jag intresserad av också, men har aldrig sett den IRL. Hur upplever du den?Ny DJ även för mig - äntligen!
Ny DJ även för mig - äntligen!
@Nicklas.S bilder på sin DJ 36a Wimbledon gjorde att man snabbt började dra i lite trådar..
Nyligen uthämtad och jäklar vad bra den är. Riktig sleeper detta
Tusen tack! Återkommer med utförlig recension och bilder i dagsljus.Mycket fin, grattis! Den där tavlan är jag intresserad av också, men har aldrig sett den IRL. Hur upplever du den?
Grattis, låt det bära!Ny DJ även för mig - äntligen!
Stort grattis, kul att du fick tag på en!Ny DJ även för mig - äntligen!
Grattis, riktigt cool!Ny DJ även för mig - äntligen!
Grym tavla! Kul med en historiaEn släktings pappas gamla 16013. Plockades ut av honom någon gång under andra halvan av 80-talet. När han gick bort 2015 så ärvde min släkting (som är helt ointresserad av klockor) den. Resultatet blev att den låg orörd i en byrålåda i 6 år där den någon gång under dessa år stannat. När han kom till mig och frågade vad den kunde vara värd eftersom han ville sälja bort den kunde jag förstås inte motstå att köpa den av honom. Har aldrig egentligen varit något stort fan av varken tvåton eller romerska index men på något vis så tycker jag ändå att det passar rätt så bra på denna dinka. Extra roligt med pyramidtavlan. Så nu saknas bara en liten service så ska den nog kunna leva vidare i min ägo i många år till
PS. Om någon har en länkbit över så hojta gärna till.
Ja, även om jag inte kände ägaren jättebra så blir det ju alltid lite extra trevligt. Att den är orörd gör ju inte saken sämre hellerGrym tavla! Kul med en historia
Snyggt! Helheten med TT, romerska index och mönstret på tavlan gör den annorlunda och kul. Tänk hur många vintage 80s dj-modeller man ser och då är detta nog första gången jag ser denna referens i ett sådant unikt utförande (med det härliga mönstret på tavlan). Släktingens pappa gjorde ett vågat och intressant val under 80-talet!En släktings pappas gamla 16013. Plockades ut av honom någon gång under andra halvan av 80-talet. När han gick bort 2015 så ärvde min släkting (som är helt ointresserad av klockor) den. Resultatet blev att den låg orörd i en byrålåda i 6 år där den någon gång under dessa år stannat. När han kom till mig och frågade vad den kunde vara värd eftersom han ville sälja bort den kunde jag förstås inte motstå att köpa den av honom. Har aldrig egentligen varit något stort fan av varken tvåton eller romerska index men på något vis så tycker jag ändå att det passar rätt så bra på denna dinka. Extra roligt med pyramidtavlan. Så nu saknas bara en liten service så ska den nog kunna leva vidare i min ägo i många år till
PS. Om någon har en länkbit över så hojta gärna till.
Det är faktiskt första gången jag sett denna tavla också, har sett flertalet med släta vita tavlor och romerska index i guld men aldrig med pyramid ocksåSnyggt! Helheten med TT, romerska index och mönstret på tavlan gör den annorlunda och kul. Tänk hur många vintage 80s dj-modeller man ser och då är detta nog första gången jag ser denna referens i ett sådant unikt utförande (med det härliga mönstret på tavlan). Släktingens pappa gjorde ett vågat och intressant val under 80-talet!