• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Efter att ha både ägt och provat flera 6-siffriga så måste jag säga att en klassisk DJ är sjukt vacker den med

064B0FB8-379E-4A5B-8CA3-87C99051841C.jpeg

Hej på Er!

Stämmer det att nya 126200 ej är AR-behandlad?
Om jag har förstått saken rätt så är den något mindre dyra 126000 AR-behandlad vilket gör det hela ännu märkligare.

Tacksam för Er expertis!

MVH
Klock-Novis

Hej på Er!

Stämmer det att nya 126200 ej är AR-behandlad?
Om jag har förstått saken rätt så är den något mindre dyra 126000 AR-behandlad vilket gör det hela ännu märkligare.

Tacksam för Er expertis!

MVH
Klock-Novis
Det stämmer att Rolex med senaste generationen klockor börjat AR-behandla undersidan av glaset. Dock släpptes senaste DJ tidigare än resterande klockor och det råder delade meningar om de börjat behandla dessa under 2021 eller inte.

Vet någon hur det ser ut med tillgänglighet för en 126234 med silvertavla och jubilee?

Fick höra 3-6 månader från en AD nyss. Är det motsvarande hos andra AD? Orkar nog inte vänta så länge och pris hos gråhandlare är inte så mycket högre.
Vill dock helst handla från AD.

Vill dela med mig av AD erfarenhet.
Bor på västkusten och har ingen vidare köphistorik hos AD. Mailade AD runt om i landet för att lämna intresse för 126200 och 126234. AD i Göteborg svarade att de kan beställa en och det var 6-12mån väntetid på båda modellerna. Sa att de gärna kunde beställa till mig men efter det mailet har jag inte fått någon återkoppling.

Har haft liknande konversation med en AD i Stockholm, de sätter mig på listan och väntetiden var likvärdigt. Skillnaden var att jag fick bekräftelse att nu är jag på listan.
2v senare ringer de upp mig och säger att 126200 modellen finns inne till mig. 126234 hade ej kommit in eller så var jag inte på tur.

Vet någon hur det ser ut med tillgänglighet för en 126234 med silvertavla och jubilee?

Fick höra 3-6 månader från en AD nyss. Är det motsvarande hos andra AD? Orkar nog inte vänta så länge och pris hos gråhandlare är inte så mycket högre.
Vill dock helst handla från AD.
3-6 månader stämmer nog ganska bra skulle jag tro, speciellt om det även är med vitguldsbezeln. Har väntat 4 månader på min nu som jag beställde hos AD och ingen återkoppling ännu

Hej!
vet att det kanske är fel tråd att fråga ii, men det är iallafall en datejust:
En arbetskamrat skall få denna klocka av sin mormor och den verkar inte fungera. Kronan verkar inte vilja skruva in,
Så den behöver service. Han har inte råd att ens fråga vad det skulle kosta att gå till en rolex åf och fråga.
vem på forumet kan serva rolex till en billigare peng?
skjut mig om jag är i fel tråd😀
Bilder:
7E551EE1-58D4-47C0-B2C1-8BE39867AFD0.jpeg
46B04605-7B12-4C0C-9090-67902F56CAC2.jpeg
560CF5B8-B4F2-4541-826E-32D5E3BEAE0A.jpeg
726934AA-DFB2-4162-B3BC-9E6EC8B959A0.jpeg
ADAB60D6-D44E-4F90-BC7E-6B425C2CAE88.jpeg

Hej!
En arbetskamrat skall få denna klocka av sin mormor och den verkar inte fungera. Kronan verkar inte vilja skruva in,
Så den behöver service. Han har inte råd att ens fråga vad det skulle kosta att gå till en rolex åf och fråga.
Bilder:
Svårt att serva Rolex utan AD numera, framförallt om man behöver nya delar. Han får nog spara ihop till en AD service. Det kan det vara värt.

Om någon har annan information så tar jag tacksamt emot den.

Hej!
Bilder:
Var i landet snackar vi? Kolla med Dr.Watch i Stockholm.

Edit: Här finns fler tips: https://klocksnack.se/threads/oberoende-rolex-urmakare-service.145086/

En släktings pappas gamla 16013. Plockades ut av honom någon gång under andra halvan av 80-talet. När han gick bort 2015 så ärvde min släkting (som är helt ointresserad av klockor) den. Resultatet blev att den låg orörd i en byrålåda i 6 år där den någon gång under dessa år stannat. När han kom till mig och frågade vad den kunde vara värd eftersom han ville sälja bort den kunde jag förstås inte motstå att köpa den av honom. Har aldrig egentligen varit något stort fan av varken tvåton eller romerska index men på något vis så tycker jag ändå att det passar rätt så bra på denna dinka. Extra roligt med pyramidtavlan. Så nu saknas bara en liten service så ska den nog kunna leva vidare i min ägo i många år till :)
PS. Om någon har en länkbit över så hojta gärna till.
20210919_115422.jpg

En släktings pappas gamla 16013. Plockades ut av honom någon gång under andra halvan av 80-talet. När han gick bort 2015 så ärvde min släkting (som är helt ointresserad av klockor) den. Resultatet blev att den låg orörd i en byrålåda i 6 år där den någon gång under dessa år stannat. När han kom till mig och frågade vad den kunde vara värd eftersom han ville sälja bort den kunde jag förstås inte motstå att köpa den av honom. Har aldrig egentligen varit något stort fan av varken tvåton eller romerska index men på något vis så tycker jag ändå att det passar rätt så bra på denna dinka. Extra roligt med pyramidtavlan. Så nu saknas bara en liten service så ska den nog kunna leva vidare i min ägo i många år till :)
20210919_115422.jpg
Grym tavla! Kul med en historia :)

20210919_115422.jpg
Snyggt! Helheten med TT, romerska index och mönstret på tavlan gör den annorlunda och kul. Tänk hur många vintage 80s dj-modeller man ser och då är detta nog första gången jag ser denna referens i ett sådant unikt utförande (med det härliga mönstret på tavlan). Släktingens pappa gjorde ett vågat och intressant val under 80-talet! 👍

Snyggt! Helheten med TT, romerska index och mönstret på tavlan gör den annorlunda och kul. Tänk hur många vintage 80s dj-modeller man ser och då är detta nog första gången jag ser denna referens i ett sådant unikt utförande (med det härliga mönstret på tavlan). Släktingens pappa gjorde ett vågat och intressant val under 80-talet! 👍
Det är faktiskt första gången jag sett denna tavla också, har sett flertalet med släta vita tavlor och romerska index i guld men aldrig med pyramid också :)

Tillbaka
Topp