• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Happy Friday!
Äntligen sitter den på handleden och är verkligen kär!
4B698D3C-D611-4BFA-A34B-0E4AC7C9E5DC.jpeg
 

Viklund

Breitling
Hej allihopa! Till min förvåning såg jag när jag skulle kicka på datumet i förmiddags att min 126200 uttagen i somras från ad inte hade ändrat datum till dagens.

Är detta något vanligt förekommande eller borde jag be ad ta en titt så inget är fel? Riktigt tråkigt om någonting är snett med en så nyuttagen klocka.
 

herrstilen

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Hej allihopa! Till min förvåning såg jag när jag skulle kicka på datumet i förmiddags att min 126200 uttagen i somras från ad inte hade ändrat datum till dagens.

Är detta något vanligt förekommande eller borde jag be ad ta en titt så inget är fel? Riktigt tråkigt om någonting är snett med en så nyuttagen klocka.
Testa vrid fram den 12h så den inte kommer byta datum mitt på dagen. Annars är det bara att svänga förbi AD
 

das_heuer

Cartier
2-Faktor
Hej allihopa! Till min förvåning såg jag när jag skulle kicka på datumet i förmiddags att min 126200 uttagen i somras från ad inte hade ändrat datum till dagens.

Är detta något vanligt förekommande eller borde jag be ad ta en titt så inget är fel? Riktigt tråkigt om någonting är snett med en så nyuttagen klocka.

Testa vrid fram den 12h så den inte kommer byta datum mitt på dagen. Annars är det bara att svänga förbi AD
Som Edfalk beskrev - om tiden är korrekt men inte datumet är det nog fel sida av dygnet den roterar datum på.
 

Viklund

Breitling
Den roterar rätt tidsmässigt på dygnet och även helt korrekt nu när jag lekt runt lite för att testa. Får ha lite koll närmaste dagarna om allting rullar på som vanligt!
 

Valborg

KS Explorers Club
2-Faktor
Den här var också rätt så nice. En 116234 med silver decorated arabic tavla.
023.JPG
Inte lika mycket i min smak. Blir lite för sportigt tror jag men det beror ju på vilken känsla man vill ha i klockan.

Hur som roligt med alla dessa tavlor som bara säljs under kortare perioder. Återstår att se hur det blir med palmen och fluted motif!
 
Topp