• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Ukjent

Rolex
2-Faktor
Jag tittade bak i tråden och senast i april/maj fanns 36 inne hos flera AD, även med blå tavla, jubileelänk och vitguldsring. Jag provade själv en hos AD i början av april. Sjukt vad snabbt det går!

Jag tycker ändå det är intressant att det nu är förhållandevis lång väntetid på en konfiguration som fanns i lager hos flera AD för sex månader sedan.
Vart i Sverige kunde du hitta en AD med 126234 med jubilee och blå tavla i fönstret för 6 mnd sen? Vet att det började bli kö på den modellen i början av sommaren och det har det inte varit innan, men har inte sätt eller hört om en AD med en enda variant av 126234 på jubilee liggande framme på iaf närmare 2 år.
 

Erdna

Cartier
Jag tycker ändå det är intressant att det nu är förhållandevis lång väntetid på en konfiguration som fanns i lager hos flera AD för sex månader sedan.
Man får väl säga som CRM Jewelers, Roman Sharf, TPG m.fl. på youtube säger > "Prices can change from one day to another, they can go up or down"

De har ju en poäng. Att de ligger flera 126234 med vitguldring och där man bara kan välja tavla fritt hos AD stämmer väl inte riktigt. De var väl bra länge sen det var så?

Snart kickar julen igång också, då ska de handlas.
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Man får väl säga som CRM Jewelers, Roman Sharf, TPG m.fl. på youtube säger > "Prices can change from one day to another, they can go up or down"

De har ju en poäng. Att de ligger flera 126234 med vitguldring och där man bara kan välja tavla fritt hos AD stämmer väl inte riktigt. De var väl bra länge sen det var så?

Snart kickar julen igång också, då ska de handlas.

För två veckor sedan kunde alla beställas. Två månader uppskattat på de vanliga/gamla, ytterligare ett par månader uppskattat på Den nya gröna och blåa

Edit: kanske har jag världens bästa relation? Dags att kirra John Mayer och platina daytona då ;)
 

Falken

Panerai
Vart i Sverige kunde du hitta en AD med 126234 med jubilee och blå tavla i fönstret för 6 mnd sen? Vet att det började bli kö på den modellen i början av sommaren och det har det inte varit innan, men har inte sätt eller hört om en AD med en enda variant av 126234 på jubilee liggande framme på iaf närmare 2 år.
Jag testade en på nymans för mindre än 6 månader sen.
 

Valborg

KS Explorers Club
2-Faktor
Vart i Sverige kunde du hitta en AD med 126234 med jubilee och blå tavla i fönstret för 6 mnd sen? Vet att det började bli kö på den modellen i början av sommaren och det har det inte varit innan, men har inte sätt eller hört om en AD med en enda variant av 126234 på jubilee liggande framme på iaf närmare 2 år.
Fanns hos Nymans när jag var där i april. Kanske samma som @Falken testade. Se även nedan inlägg från början av april:

Fanns en blå 126234 med jubilee på Krons när jag var inne för 10 dagar sedan.
IMG_20210314_122221.jpg

En tjejkompis utan köphistorik (men med en stor gnutta charm) luskade tag i att Krons, Nymans och Bergströms i Uppsala hade en handfull 36or inne för bara två veckor sedan. Hon köpte slutligen en blå från Nymans så med lite tur så kan de finnas kvar hos de andra två.
 

Ukjent

Rolex
2-Faktor
Jag testade en på nymans för mindre än 6 månader sen.
Fanns hos Nymans när jag var där i april. Kanske samma som @Falken testade. Se även nedan inlägg från början av april:

Jag bestälde en DJ från Nymans i mai och då var det iaf 2-4 mnd väntetid, men dom vet väl inte exakt vad dom får varje månad så behöver jo inte betyda att det var kö. Finns jo en del modeller med väntetid som finns i butiken nå och då om man har tur och kommer precis efter leverans. T.ex YM.
 

Putteman

Cartier
Är medelålders men satt mig i skolbänken igen. Drömmer om en trevlig Datejust när jag är tillbaka som löneslav och inte CSN längre. :)

Nån som har nån hyggligt färsk info på eventuella väntetider vid nyköp? I mitt fall är det DJ36, stål, flöjtad och jubilee.

När nu Rolex har den galna marknad som dom har där kunderna står på kö för att handla. Hur fungerar då prissättningen hos butikerna generellt? Betalar man alltid listpris? Eller går det att få nån rabatt på listpriset iaf?
 

Ukjent

Rolex
2-Faktor
Är medelålders men satt mig i skolbänken igen. Drömmer om en trevlig Datejust när jag är tillbaka som löneslav och inte CSN längre. :)

Nån som har nån hyggligt färsk info på eventuella väntetider vid nyköp? I mitt fall är det DJ36, stål, flöjtad och jubilee.

När nu Rolex har den galna marknad som dom har där kunderna står på kö för att handla. Hur fungerar då prissättningen hos butikerna generellt? Betalar man alltid listpris? Eller går det att få nån rabatt på listpriset iaf?
Alltid listpris och det går inte att få någon rabatt när det står folk i kö för att köpa klockan om inte du gör det. 3-6 mnd väntetid var det för någon månad sen när jag pratade med en AD senast, men varier nog väldigt mellan olika ADs och vilken tavla du väljer.
Hur det ser ut i morgon eller nästa år vet dock ingen. Kan vara 3 år kö eller det kan vara så att det ligger 5 stk osålda i montern.
 

Stuffe

Cartier
2-Faktor
Vad tror ni man får betala för en DJ 36 126234 blå motif/fluted tavla med fluted bezel?
Tycker den är så fruktansvärt fin, så funderar på att leta en sån istället för en DD nu.
 

Valborg

KS Explorers Club
2-Faktor
Vad tror ni man får betala för en DJ 36 126234 blå motif/fluted tavla med fluted bezel?
Tycker den är så fruktansvärt fin, så funderar på att leta en sån istället för en DD nu.
Kostar 92 100 kr hos AD, på jubilee. Priset hos andra handlare ser du ju på Chrono24 men ligger väl runt 110 000 kr just nu.
 

Ukjent

Rolex
2-Faktor
Vad tror ni man får betala för en DJ 36 126234 blå motif/fluted tavla med fluted bezel?
Tycker den är så fruktansvärt fin, så funderar på att leta en sån istället för en DD nu.
Millenary watches har en till salu nu.
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Millenary watches har en till salu nu.
Bra mycket roligare med en 5-siffrig DD för inte så mycket mer pengar än en DJ över listpris! @Stuffe
 

dempha

Rolex
2-Faktor
Är medelålders men satt mig i skolbänken igen. Drömmer om en trevlig Datejust när jag är tillbaka som löneslav och inte CSN längre. :)

Nån som har nån hyggligt färsk info på eventuella väntetider vid nyköp? I mitt fall är det DJ36, stål, flöjtad och jubilee.

När nu Rolex har den galna marknad som dom har där kunderna står på kö för att handla. Hur fungerar då prissättningen hos butikerna generellt? Betalar man alltid listpris? Eller går det att få nån rabatt på listpriset iaf?
Jag är upp i 5,5 månaders väntan på den modellen du beskriver med den vanliga blå tavlan...
 
Topp