• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Jag lyckades luska ut från ad att jag låg 4-5 plats på min dj36. Känns ju dock inte speciellt roligt då de inte vet vilka modeller som kommer med leverans. Kan ju ta hur lång tid som helst eller?!

1601 Buckley där färgen har börjat gå mot gräddvit.

31EB3404-90CE-45FB-958F-E95CFB5EDB18.jpeg

Senast ändrad:
Jag har kollat lite på den här på uret vintage och har mailat lite fram och tillbaka med dom. Servicehistoriken är okänd, men enligt dom "går den som den ska". Det känns som att det kan vara lite gambling med service för det priset tänker jag - gör jag rätt i att backa undan? Jag pratade med lokala rolexhandlaren (Bergströms) och dom sa att en service går på ca 7100kr förutsatt att inget oväntat behöver bytas. Jag tänker att den blir aningen dyr om service behöver göras.

Jag har kollat lite på den här på uret vintage och har mailat lite fram och tillbaka med dom. Servicehistoriken är okänd, men enligt dom "går den som den ska". Det känns som att det kan vara lite gambling med service för det priset tänker jag - gör jag rätt i att backa undan? Jag pratade med lokala rolexhandlaren (Bergströms) och dom sa att en service går på ca 7100kr förutsatt att inget oväntat behöver bytas. Jag tänker att den blir aningen dyr om service behöver göras.

Den ser nästan lite för fin ut för att vara från 2009. Polerad? Jag tycker att du ska räkna in en service även om det är något du kanske inte gör på en gång.

75k utan cert och från 2009… du hittar nog betydligt bättre deal här på K&S

Jag har en 116234 från 2017 fullset och gav inte mycket mer än vad de begär för den. Tycker du ska kolla vidare.

Den ser nästan lite för fin ut för att vara från 2009. Polerad? Jag tycker att du ska räkna in en service även om det är något du kanske inte gör på en gång.
Kan vara polerad, glömde fråga dom. Är en polerad klocka ett big no no för andrahandsvärdet? Och du har rätt i att det är smart att räkna med servicen direkt. Just den här kommer jag dock avstå efter bra input härifrån.
75k utan cert och från 2009… du hittar nog betydligt bättre deal här på K&S
Tack! Väntar hellre på en bättre isf, dumt att stressa.

Jag har en 116234 från 2017 fullset och gav inte mycket mer än vad de begär för den. Tycker du ska kolla vidare.
Tack! Jag gör så istället.

Tillbaka
Topp