• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Well. Jag beställde en 126233 idag. Blev erbjuden att få en med min spec genom att de bytte tavla på en som de hade. Av någon anledning sa jag nej till det, blev liksom överrumplad då jag var beredd på väntetid.

Bråkar med mitt inre sinne om jag skall vänta i de månader som det krävs eller om jag bara skall maila dem och säga att jag ändrat mig och gärna plockar hem en med utbytt tavla.
Du får alltså betala extra för ny tavla och bytet? Annars känns det ju märkligt att säga nej och vänta bara för att😅

Du får alltså betala extra för ny tavla och bytet? Annars känns det ju märkligt att säga nej och vänta bara för att😅
Nä, såklart kostade det inget extra. Det var bara jag som fick för mig att det var bättre(?) när jag fick frågan och var oförberedd.

Nåja, jag drar väl ett mail till dem och kollar om möjligheten fortfarande finns. :)

Fattar🙂 Vad blir det för spec då?
Ja, tyckte ändå jag var rätt duktig som höll huvudet kallt utan att kallsvettas inför tanken att lägga så mycket pengar på en klocka.. men jag var inte helt förberedd på alla alternativ. :)
Har mailat dem, får se vad de säger.

Anyway - denna spec är det som gäller:

5D606A94-D57C-4666-98EF-384BE5E57CCF.jpeg

Well. Jag beställde en 126233 idag. Blev erbjuden att få en med min spec genom att de bytte tavla på en som de hade. Av någon anledning sa jag nej till det, blev liksom överrumplad då jag var beredd på väntetid.

Bråkar med mitt inre sinne om jag skall vänta i de månader som det krävs eller om jag bara skall maila dem och säga att jag ändrat mig och gärna plockar hem en med utbytt tavla.
Vad gav de dig för väntetid i dessa tider?

Ja, tyckte ändå jag var rätt duktig som höll huvudet kallt utan att kallsvettas inför tanken att lägga så mycket pengar på en klocka.. men jag var inte helt förberedd på alla alternativ. :)
Har mailat dem, får se vad de säger.

Anyway - denna spec är det som gäller:

5D606A94-D57C-4666-98EF-384BE5E57CCF.jpeg

Så, då var den hämtad.

Sambon var inte så imponerad, hon gillar inte guld och sånt pråligt. Men jag köpte den inte för hennes skull utan för min :)

Edit: råkade välja en suddig bild.

78DBE3CF-8229-49C0-A863-EC941B6E2DAF.jpeg

En klassiker! TT är tillbaka. Stort grattis!

Riktigt snygg!! Grattis 😃

Kul och se att du slog till och stort grattis till en riktigt fin klocka! :woot:

Så snygg! Var inne på just det utförandet själv men fegade ur.

Riktigt bra. TT och champagne-tavla är mumma!

Tack skall ni ha!
För mig är detta den klassiska Rolexklockan då det är den jag minns från när jag var liten.
Aldrig trodde jag att jag skulle äga en sådan, men nu när jag gör det känns det så självklart. :)

Tillbaka
Topp