Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Joinar med min 16014Opolerad 16014 från 85
Riktigt trevligt med den gula lumen mot svarta urtavlanJoinar med min 16014
Jag reflekterade precis över det när jag studerade din tavla. Det gör sig riktigt bra mot den matta svarta tavlan. Gillar verkligen silver-burst tavlan som du harRiktigt trevligt med den gula lumen mot svarta urtavlan
Grym tavla!En sen 16233.
Grym tavla!
Jag brukar få det att funka med att flytta microjusteringarna i kombination med easylink. Blir väll 6 olika storleksmöjligheter med easylink+microjustering, men om det inte funkar borde det funka med en länkbit extra.Fråga till er med Jubileelänk på 12-serien: Just nu känner jag att min länk sitter en aning för tight, och om jag flyttar ut den ett steg med mikrojusteringen i låset sitter den för löst. Om jag istället sätter tillbaka en länskbit och flyttar in mikrojusteringen ett steg, blir länken lite lösare då?
Okej, vill helst ha easylink infälld som standard. Men blir isåfall att prova med extra länkbit. Tack för svar!Jag brukar få det att funka med att flytta microjusteringarna i kombination med easylink. Blir väll 6 olika storleksmöjligheter med easylink+microjustering, men om det inte funkar borde det funka med en länkbit extra.
För mig har det varit helt tvärt om. Älskar 126234, men gillade inte alls 116234Sålde av min 126234 för några veckor sedan... fin klocka men blev aldrig lika kär i den som jag var i föregångaren 116234. Tycker verkligen att hidden clasp gör så stor skillnad på en jubilee-länk. Nu får man jaga DJ igen
Där ser man! Vad tyckte du inte om med 116234?För mig har det varit helt tvärt om. Älskar 126234, men gillade inte alls 116234
Personligen så tycker jag att boetten är klumpig. Det har jag hört många tycka. Den är från Rolex fyrkantiga era.Där ser man! Vad tyckte du inte om med 116234?
Har en 126234 nu men har haft en 116234. Gillar båda men är mer för 12-serien. Tycker det är snyggare med hidden clasp men inte lika bekvämt och praktiskt eftersom man saknar justeringsmöjligheter. Jag saknar roulette-datum samt rälsen som finns på tavlan på 11-serien men tycker att 12-serien har snyggare boett. En mix av båda referenserna hade kanske varit niceDär ser man! Vad tyckte du inte om med 116234?
Håller med dig ang justeringsmöjligheterna på den nya länken (även om jag i ärlighetens namn bara har behov av att justera länken några få veckor under somrarna när det är som varmast ute). Jag gillar faktiskt det gamla caset mer... en mix av båda referenserna vore, som du säger, kanske bästHar en 126234 nu men har haft en 116234. Gillar båda men är mer för 12-serien. Tycker det är snyggare med hidden clasp men inte lika bekvämt och praktiskt eftersom man saknar justeringsmöjligheter. Jag saknar roulette-datum samt rälsen som finns på tavlan på 11-serien men tycker att 12-serien har snyggare boett. En mix av båda referenserna hade kanske varit nice
Kul att du slog till på denna spec! Är också sugen på samma fast i 41:an, var inne och provade i veckan. Vart överraskad hur bra den var IRL, och känns som den kommer åldras riktigt bra. Får se om det blir att slå till!Det tar lite tid att vänja sig vid guldet, men det är en väldigt trevligt klocka det här
Jag är fortfarande väldigt nöjd. Funderade en del över 41 vs 36 men den klassiska storleken kändes mest rätt. Personligen tror jag att 36mm kommer visa sig mer tidlös, men jag får återkomma om ett par decennier.. om jag lyckas behålla denKul att du slog till på denna spec! Är också sugen på samma fast i 41:an, var inne och provade i veckan. Vart överraskad hur bra den var IRL, och känns som den kommer åldras riktigt bra. Får se om det blir att slå till!
Håller med, och 36 tycker jag gör sig extra bra på just den modellen i allmänhet men på mig tycker jag den ser för liten ut.Jag är fortfarande väldigt nöjd. Funderade en del över 41 vs 36 men den klassiska storleken kändes mest rätt. Personligen tror jag att 36mm kommer visa sig mer tidlös, men jag får återkomma om ett par decennier.. om jag lyckas behålla den
Med det sagt tror jag även 41 står sig genom åren, så en 126333 är nog inte dum heller.
Mmmm denna är perfekt!Opolerad 16014 från 85
Min 116234 som jag haft ett tag. Älskar den men är lite sugen på en 116233 med vit tavla