Mycket stiligt!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Mycket stiligt!
Tack!Stort Grattis! DJ med TT och guldtavla är den mest klassiska som jag kommer ihåg från förr när man började snegla på Rolex.
Tack!Mycket stiligt!
Grattis! Många nya DJ som rullar in här nu känns det somEfter att ha nördat i denna tråden ett bra tag, så fick jag äntligen hämta ut den här skönheten idag hos min AD. En 126200 med svart urtavla, slät ring och oyster. Vilken magisk klocka! Lådan hamnade direkt i påsen, medans denna får stanna på handleden.
Perfekt foto.Wimbledon onsdag
Tackar! Känns roligt att få vara en del av värmen här i tråden. Ja, det känns som att många upptäcker de här modellerna på nytt och att det sker en motreaktion på alla stora sportklockor.Grattis! Många nya DJ som rullar in här nu känns det som
Mmm. Inget fan av romerska siffror på Rolex och egentligen ganska rörigt med romerska index och arabiska minutmarkeringar. Ändå är detta den spec som jag är mest sugen på bland nya DJs. Det är något speciellt med den grå tavlan och de gröna indexen.Wimbledon onsdag
Instämmer! Inget fan själv av romerska men denna gillar jag skarpt.Mmm. Inget fan av romerska siffror på Rolex och egentligen ganska rörigt med romerska index och arabiska minutmarkeringar. Ändå är detta den spec som jag är mest sugen på bland nya DJs. Det är något speciellt med den grå tavlan och de gröna indexen.
Fin bilhandlarklocka!En liten historia från mig. Är uppe i en bilaffär och talade med säljaren om smidigaste betalningssätt. Jag tog några exempel på betalningssätt som jag sa kom från mitt intresse av klockor. Säljaren sa då att han hade en Rolex han köpt själv ny 1975 (med rabatt) och som låg i hans kassaskåp knappt använd. Full set och aldrig polerad. Han frågade om den var värd nåt. Jag kollade runt lite på C24 vad begärda priser låg på. Kan säga att han var förvånad. Svartade ut hans namn…
Fick en bild
Mmm. Inget fan av romerska siffror på Rolex och egentligen ganska rörigt med romerska index och arabiska minutmarkeringar. Ändå är detta den spec som jag är mest sugen på bland nya DJs. Det är något speciellt med den grå tavlan och de gröna indexen.
Jag tycker precis likadant! Jag har alrdrig ägt en DJ men har sedan 2016 funderat på att köpa en, provat en massa olika modeller men alltid köpt någon annan klocka istället. En orsak är att jag har haft svårt att välja vilken tavla jag gillar mest. Precis då jag hade bestämt mig för att blåa tavlan är bäst, så fick jag upp ögonen för Wimbledon 36mm, trots att jag i allmänhet inte alls gillar romerska siffror på Rolex tavlor (de passar bättre på Cartier).Instämmer! Inget fan själv av romerska men denna gillar jag skarpt.
Med räfflad ring? Fanns en med slät ring hos Rob för en vecka sedan.Jag tycker precis likadant! Jag har alrdrig ägt en DJ men har sedan 2016 funderat på att köpa en, provat en massa olika modeller men alltid köpt någon annan klocka istället. En orsak är att jag har haft svårt att välja vilken tavla jag gillar mest. Precis då jag hade bestämt mig för att blåa tavlan är bäst, så fick jag upp ögonen för Wimbledon 36mm, trots att jag i allmänhet inte alls gillar romerska siffror på Rolex tavlor (de passar bättre på Cartier).
Har dock aldrig sett en wimbledon tavla live, men lyckades lägga upp mig på listan hos AD för några veckor sedan... Nu återstår bara att ha lite (mycket!) tålamod och under tiden får ni som har en gärna posta flera snygga bilder
Både räfflad och slät ring faktiskt. Jag blev förvånad över hur tillmötesgående de var när jag förklarade att jag inte vet vilken ring jag vill ha då jag aldrig sett klockan live. Jubilee är självklart, och överlag tycker jag mera om slät ring, men just på wimbledon ser räfflad bättre ut på bild i alla fall. Så de skrev upp mig på båda varianterna och meddelar mig då den första dyker upp (så sade de i alla fall men man vet ju inte om det faktiskt kommer att hända då min köphistorik hos denna AD är ganska liten). Uppskattningen var 6-12 månader för slät ring och 12+ månader för räfflad men det får man ju också ta med en stor nypa salt.Med räfflad ring? Fanns en med slät ring hos Rob för en vecka sedan.
Man älskar ju sånna historier. Blev det till slut någon deal med klockan?En liten historia från mig. Är uppe i en bilaffär och talade med säljaren om smidigaste betalningssätt. Jag tog några exempel på betalningssätt som jag sa kom från mitt intresse av klockor. Säljaren sa då att han hade en Rolex han köpt själv ny 1975 (med rabatt) och som låg i hans kassaskåp knappt använd. Full set och aldrig polerad. Han frågade om den var värd nåt. Jag kollade runt lite på C24 vad begärda priser låg på. Kan säga att han var förvånad. Svartade ut hans namn…
Fick en bild
Nej det har jag inte ens tänkt på. Tuffar på med en ny explorer 36 just nu….Man älskar ju sånna historier. Blev det till slut någon deal med klockan?
Samma här, 4 månader in snart. Men är endast uppskriven på den blåa vilket är ett enkelt val!
Otroligt läcker! Tack för detHehe, alla är nog redan postade här och i andra trådar men här kommer en favorit i repris:
Vad väger för och emot blå fluted respektive svart?
Haha gör inte detta svårare än vad det redan är…Äsch gör en helomvändning
Tackar och bockar! Otroligt läcker.Här kommer en liten dump. Som sagt väldigt svår att fota