• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Datejust och Date tråden

D261489A-C477-4DE4-B974-47D0E8C776AC.jpeg
Mycket stiligt!

Efter att ha nördat i denna tråden ett bra tag, så fick jag äntligen hämta ut den här skönheten idag hos min AD. En 126200 med svart urtavla, slät ring och oyster. Vilken magisk klocka! Lådan hamnade direkt i påsen, medans denna får stanna på handleden.

Bilagor

• 961DCA40-9DEC-4284-9351-FE188EAD835D.jpeg
    961DCA40-9DEC-4284-9351-FE188EAD835D.jpeg
    385.8 KB · Visningar: 49
En liten historia från mig. Är uppe i en bilaffär och talade med säljaren om smidigaste betalningssätt. Jag tog några exempel på betalningssätt som jag sa kom från mitt intresse av klockor. Säljaren sa då att han hade en Rolex han köpt själv ny 1975 (med rabatt) och som låg i hans kassaskåp knappt använd. Full set och aldrig polerad. Han frågade om den var värd nåt. Jag kollade runt lite på C24 vad begärda priser låg på. Kan säga att han var förvånad. Svartade ut hans namn…
Fick en bild
AA3EE669-A5E3-4E0A-BFE9-C52BB093662E.jpeg

En liten historia från mig. Är uppe i en bilaffär och talade med säljaren om smidigaste betalningssätt. Jag tog några exempel på betalningssätt som jag sa kom från mitt intresse av klockor. Säljaren sa då att han hade en Rolex han köpt själv ny 1975 (med rabatt) och som låg i hans kassaskåp knappt använd. Full set och aldrig polerad. Han frågade om den var värd nåt. Jag kollade runt lite på C24 vad begärda priser låg på. Kan säga att han var förvånad. Svartade ut hans namn…
Fick en bild
Fin bilhandlarklocka!

Mmm. Inget fan av romerska siffror på Rolex och egentligen ganska rörigt med romerska index och arabiska minutmarkeringar. Ändå är detta den spec som jag är mest sugen på bland nya DJs. Det är något speciellt med den grå tavlan och de gröna indexen.

Instämmer! Inget fan själv av romerska men denna gillar jag skarpt.
Jag tycker precis likadant! Jag har alrdrig ägt en DJ men har sedan 2016 funderat på att köpa en, provat en massa olika modeller men alltid köpt någon annan klocka istället. En orsak är att jag har haft svårt att välja vilken tavla jag gillar mest. Precis då jag hade bestämt mig för att blåa tavlan är bäst, så fick jag upp ögonen för Wimbledon 36mm, trots att jag i allmänhet inte alls gillar romerska siffror på Rolex tavlor (de passar bättre på Cartier).

Har dock aldrig sett en wimbledon tavla live, men lyckades lägga upp mig på listan hos AD för några veckor sedan... Nu återstår bara att ha lite (mycket!) tålamod och under tiden får ni som har en gärna posta flera snygga bilder:)

Jag tycker precis likadant! Jag har alrdrig ägt en DJ men har sedan 2016 funderat på att köpa en, provat en massa olika modeller men alltid köpt någon annan klocka istället. En orsak är att jag har haft svårt att välja vilken tavla jag gillar mest. Precis då jag hade bestämt mig för att blåa tavlan är bäst, så fick jag upp ögonen för Wimbledon 36mm, trots att jag i allmänhet inte alls gillar romerska siffror på Rolex tavlor (de passar bättre på Cartier).

Har dock aldrig sett en wimbledon tavla live, men lyckades lägga upp mig på listan hos AD för några veckor sedan... Nu återstår bara att ha lite (mycket!) tålamod och under tiden får ni som har en gärna posta flera snygga bilder:)
Med räfflad ring? Fanns en med slät ring hos Rob för en vecka sedan.

Med räfflad ring? Fanns en med slät ring hos Rob för en vecka sedan.
Både räfflad och slät ring faktiskt. Jag blev förvånad över hur tillmötesgående de var när jag förklarade att jag inte vet vilken ring jag vill ha då jag aldrig sett klockan live. Jubilee är självklart, och överlag tycker jag mera om slät ring, men just på wimbledon ser räfflad bättre ut på bild i alla fall. Så de skrev upp mig på båda varianterna och meddelar mig då den första dyker upp (så sade de i alla fall men man vet ju inte om det faktiskt kommer att hända;) då min köphistorik hos denna AD är ganska liten). Uppskattningen var 6-12 månader för slät ring och 12+ månader för räfflad men det får man ju också ta med en stor nypa salt.

Fick en bild
Man älskar ju sånna historier. Blev det till slut någon deal med klockan?

Tjena gruppen :) nyligen köpt mig en ny klocka till frugan. En 6917 med papper osv men ingen box. Så nu till min fråga. Hittat denna boxen på tradera, är den korrekt? Eller kanske någon i gruppen här som har en liggande? ;) C4CDDE3A-8541-4F6B-917B-68973090ED04.jpeg 0D969260-8412-439A-BE10-F3C79F5921D8.png

@hampusg @Valborg +övriga:
Kan man få beställa ett par bilder på 126234 med blue fluted dial? Står uppskriven på både den och den svarta och är inte ens nära att kunna fatta ett beslut. Om möjligt, hjälp mig i ovissheten😃

@hampusg @Valborg +övriga:
Kan man få beställa ett par bilder på 126234 med blue fluted dial? Står uppskriven på både den och den svarta och är inte ens nära att kunna fatta ett beslut. Om möjligt, hjälp mig i ovissheten😃

Hehe, alla är nog redan postade här och i andra trådar men här kommer en favorit i repris:

C8D94CED-0B26-4F4B-B3B3-CA6B809772F1.jpeg

Vad väger för och emot blå fluted respektive svart?

Hehe, alla är nog redan postade här och i andra trådar men här kommer en favorit i repris:

C8D94CED-0B26-4F4B-B3B3-CA6B809772F1.jpeg

Vad väger för och emot blå fluted respektive svart?
Otroligt läcker! Tack för det😃
Har tidigare haft en svart 126234 som jag släppte till förmån för en ny Sub, vilket kändes rätt i stunden då känslan var att man fortsatt kunde få tag i nya dj ett tag till från AD. Helt klart saknad.

Tanken är att bruka den på kontoret under veckorna till kavaj/skjorta, och den blå (Fluted) känns roligare men ev rörigare att matcha då det händer mycket på tavlan, länken och vitguldsringen samtidigt. Gillar den skarpt rent estetiskt och man kan ju alltid komplettera med svart tavla längre fram eller en oysterlänk för variation.

Tillbaka
Topp