Mycket fin och ovanligt med svart tavla till 1601.Mkt trevliga klockor i tråden nu. Skickar med en bild på en som jag håller kär (beklagar slitna mjukisbyxor i bakgrunden, men är ju söndagkväll).
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Mycket fin och ovanligt med svart tavla till 1601.Mkt trevliga klockor i tråden nu. Skickar med en bild på en som jag håller kär (beklagar slitna mjukisbyxor i bakgrunden, men är ju söndagkväll).
Mången tackMycket fin och ovanligt med svart tavla till 1601.
Pyramid är löjligt bra!Fick tillbaka min 16013 från service idag. Första gången i fungerande skick i min ägo En numer bortgången släkting som plockade ut denna sent 80-tal. Välanvänd men opolerad.
Här även med sin ca 35 år yngre kompis
Grymt bra tavla!Pyramid är löjligt bra!
Jag ska ärligt säga att jag inte var helt övertygad i början, nu håller jag dock med heltPyramid är löjligt bra!
Wow, bra kombo!!Fick tillbaka min 16013 från service idag. Första gången i fungerande skick i min ägo En numer bortgången släkting som plockade ut denna sent 80-tal. Välanvänd men opolerad.
Här även med sin ca 35 år yngre kompis
hemsk klocka... sälj den till mig fort så du slipper denMkt trevliga klockor i tråden nu. Skickar med en bild på en som jag håller kär (beklagar slitna mjukisbyxor i bakgrunden, men är ju söndagkväll).
Haha! Just nu sitter den säkert, men kan absolut höra av mig om det mod förmodan förändras. Sen tycker jag ju egentligen inte att någon borde behöva ha en fruktansvärd skapelsen på sin handledhemsk klocka... sälj den till mig fort så du slipper den
Har också en 16233 från 97!
Trevlig helg alla KS. Idag med min 16233 från 97
Beror mycket på skick, ref, fullset eller ej osv osv.Hej alla datejust experter!
Jag har en frågan som jag hoppas någon kan hjälpa mig att bli klockare på.
Jag hittade en datejust från 92 som jag blev sugen på att kamma hem men då jag inte har så bra koll på var det ligger prismässigt så tänkte jag kolla med er vad ni tror/vet vad en datejust från 92 kan ligga på i pris.
Tack på förhand//
Skick uppskattar ägaren att den är 9/10Beror mycket på skick, ref, fullset eller ej osv osv.
Ok. Man brukar ju säga att en bild säger mer än 1000 ord. Vilken länk och tavla den har spelar in. 'Skick uppskattar ägaren att den är 9/10
Ref. 16220.
Fullset.
Servad 2017
Ägarens uppskattning på skick, vad säger bilderna? Fullset är fördel. Om den är 9/10 med kritiska ögon är värdet +50k iaf, säkert mer.Skick uppskattar ägaren att den är 9/10
Ref. 16220.
Fullset.
Servad 2017
Håller helt med Criss.Ok. Man brukar ju säga att en bild säger mer än 1000 ord. Vilken länk och tavla den har spelar in. '
Med detta som utgångspunkt så säger jag ca 52-55.000 kr
Ok. Man brukar ju säga att en bild säger mer än 1000 ord. Vilken länk och tavla den har spelar in. '
Med detta som utgångspunkt så säger jag ca 52-55.000 kr
Tack för svaren. Förstår att det är svårt att göra en bedömning utifrån mina ord och beskrivning. Jag var inne på samma summa men då min kunskap är så pass dålig kring Rolex så ville jag kolla här först.Ägarens uppskattning på skick, vad säger bilderna? Fullset är fördel. Om den är 9/10 med kritiska ögon är värdet +50k iaf, säkert mer.
Hur har vi det med Palm och fluted tavla på slät ring med jubilee i tråden? Har aldrig gillat kombon men med de nya, lite röriga tavlorna, händer något..
Personligen tycker jag att vitguldsringen gör sig jäkligt bra till fluted motif tavlan. De räfflade kanterna på ringen passar in så bra på motivet.Citerar mig själv och undrar: hur ser det ut nu? Dykt upp några?
Personligen tycker jag att vitguldsringen gör sig jäkligt bra till fluted motif tavlan. De räfflade kanterna på ringen passar in så bra på motivet.
Palmtavlan är även där slät lite tom förhållandevis till jubilee bandet.
Har för mig att 3:an på slutet innebär att det är en TT-klocka, men har ingen bra koll på Turn-o-graph. 16253 borde alltså komma på TT-länk om den är korrekt.Jag är intresserad av en DJ 16253 men vill ha en TT-länk. Är det någon som har koll på vilken referens jag ska leta efter?
Finns både jubilee och på oyster har jag sett. Klockan är från 86.
Ha en fortsatt trevlig helg!
62523 Jub 455 endsJag är intresserad av en DJ 16253 men vill ha en TT-länk. Är det någon som har koll på vilken referens jag ska leta efter?
Finns både jubilee och på oyster har jag sett. Klockan är från 86.
Ha en fortsatt trevlig helg!
62523 Jub 455 ends
78363 Oyster 458 ends