• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Datejust och Date tråden

why-not-both-why-not.gif
En dj räcker tycker jag. Tycker dock att dj är Rolex snyggaste klocka helt klart.

Jag har tidigare haft sug för olika typer av rolexklockor, men DJ har ju alltid legat mig varmt om hjärtat. Men tänkt att den alltid varit lite utanför min budget samt att det skulle vara lång leveranstid.

Jag gick till en AD bara häromdagen för att kika på lite klockor och fick erbjudande att köpa en DJ 36 på plats. Men blev lite chockad och var inte beredd, så tog mig aldrig chansen att slå till. Så min fråga är om leveranstiden är just nu för DJ referens m126200-0020? Var detta en ren slump eller kanske ödet..? :)

Jag har tidigare haft sug för olika typer av rolexklockor, men DJ har ju alltid legat mig varmt om hjärtat. Men tänkt att den alltid varit lite utanför min budget samt att det skulle vara lång leveranstid.

Jag gick till en AD bara häromdagen för att kika på lite klockor och fick erbjudande att köpa en DJ 36 på plats. Men blev lite chockad och var inte beredd, så tog mig aldrig chansen att slå till. Så min fråga är om leveranstiden är just nu för DJ referens m126200-0020? Var detta en ren slump eller kanske ödet..? :)
När jag var på Nymans nyligen så hade dom de flesta tavlor till 126200, även wimbledon och fluted, men just palm, som du efterfrågar hade dom inte. Oklart om väntetid eller om man överhuvudtaget kunde ställa sig på väntelista.

När jag var på Nymans nyligen så hade dom de flesta tavlor till 126200, även wimbledon och fluted, men just palm, som du efterfrågar hade dom inte. Oklart om väntetid eller om man överhuvudtaget kunde ställa sig på väntelista.
Jag var inne för två veckor sedan och skrev upp mig på lista för en 126234. Fick besked om uppåt 12 månaders väntetid för wimbledon tavlan jag jagar. Vad jag fick info om så var då palm tavlan en av de som var längst leveranstid på.

Jag var inne för två veckor sedan och skrev upp mig på lista för en 126234. Fick besked om uppåt 12 månaders väntetid för wimbledon tavlan jag jagar. Vad jag fick info om så var då palm tavlan en av de som var längst leveranstid på.
Galet att det är 12 månader väntetid på en DJ nu. Men det är stor skillnad på 126200 och 126234, 126200 finns ofta inne. Tror säljaren sa att palm är mest populär.

När jag kikade i oktober kastade försäljaren fram till min förvåning en svart 126234 med diamantindex tavla och en silver 126200 för att köpa direkt. Så det är klart det finns inne ibland, det gäller nog komma i rätt tid tror jag.

Efter att ha nördat i denna tråden ett bra tag, så fick jag äntligen hämta ut den här skönheten idag hos min AD. En 126200 med svart urtavla, slät ring och oyster. Vilken magisk klocka! Lådan hamnade direkt i påsen, medans denna får stanna på handleden.
Underbar! Har provat en likadan.. Hur är det med hairlines på armbandet? Blir de väldigt synliga? :)

Underbar! Har provat en likadan.. Hur är det med hairlines på armbandet? Blir de väldigt synliga? :)
Jag har haft 3 DJs på oyster. Smårepor kan synas en del, ja. Det handlar om hur petig du själv är. Jag är inte så brydd men poleringen på spännet är väl den som tar mest stryk, resten av länken tänker man inte mycket på.. iaf inte jag.

Jag har haft 3 DJs på oyster. Smårepor kan synas en del, ja. Det handlar om hur petig du själv är. Jag är inte så brydd men poleringen på spännet är väl den som tar mest stryk, resten av länken tänker man inte mycket på.. iaf inte jag.
Okej tack för input! Man blir väl alltid petig i början tänker jag och det försvinner väl med tiden.. Nu refererar jag dock hur jag har hanterat min mobiltelefon haha.. Börjar bli mer och mer sugen på en DJ, men inte riktigt stort fan av den polerade länken just nu.

Tack för din input. :)

Okej tack för input! Man blir väl alltid petig i början tänker jag och det försvinner väl med tiden.. Nu refererar jag dock hur jag har hanterat min mobiltelefon haha.. Börjar bli mer och mer sugen på en DJ, men inte riktigt stort fan av den polerade länken just nu.

Tack för din input. :)
Skaffa en äldre ref i så fall. 16200 kom med borstad länk. 1162xx-serien kom ju med hidden clasp på jubilee = inget spänne som blir repigt och Jubilee är generellt mindre repkänsligt då den har mindre polerade ytor.
Men med hidden clasp har du ingen easylink vilket är en dealbreaker för mig..

Hörrudu Mirre de va inga dåliga ex du har.. nu blir man nyfiken på vad mer som kan dyka upp.
Just nu har jag dessa två och tanken har varit kvalitet före kvantitet. Väldigt svårt att hitta riktigt bra ex till bra priser. Jag hade en 116264 i nyskick men den sålde jag efter någon månad. 6-siffriga är inget för mig. Det roliga med den var att den kom med alla tavlor till (vit (monterad) blå och grå/svart).

Tillbaka
Topp