Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jaha, jag kunde inte låta bli.. Väntar på en OP36 men hörde av mig till AD idag och ändrade till 126200 på oyster istället. Blev för stort DJ-sug och har aldrig ägt den på oysterlänk
Mycket bättre val än OP tycker jag!Jaha, jag kunde inte låta bli.. Väntar på en OP36 men hörde av mig till AD idag och ändrade till 126200 på oyster istället. Blev för stort DJ-sug och har aldrig ägt den på oysterlänk
Ja, det måste vara det Skyller på dina bilder som har varit väldigt inspirerandeMycket bättre val än OP tycker jag!
EnigMycket bättre val än OP tycker jag!
Skulle säga att det är ett riktigt bra ex av bilderna att döma. Boetten ser tjock och fin ut, positivt med gröna lappen kvar på baksidan. Bra borstning på bandhornen. Även länken ser bra ut överlag med tydlig krona på låset och korrekt bordning på jubilee länken. Den tavlan och engine ring brukar gå för lägre pris än t ex ljusa/mörka tavlor och vitguldsring, vilket är en fördel om du gillar modellen. Svårt att uppskatta pris i dessa tider. Vad ligger den ute för?Lite sugen på att komplettera min 6-siffriga ref med en 16220:a. Ser detta ut som ett hyfsat skarpt exemplar? Vad skulle ni säga är ett rimligt pris för denna?
Stort tack för svar, tyckte också den såg fin ut, är uttagen 2001 så relativt sent och modellen gillar jag, dock ej cert/box. Ligger ute för 60, hade väl egentligen velat ge runt 50 men funderar på att buda runt 55 även om det känns lite högt. Blir påverkad av suget efter klockan och tycker också det är svårare än någonsin att prisätta, hade varit skönt att kunna kränga och inte förlora allt för mycket om jag hade ångrat mig.Skulle säga att det är ett riktigt bra ex av bilderna att döma. Boetten ser tjock och fin ut, positivt med gröna lappen kvar på baksidan. Bra borstning på bandhornen. Även länken ser bra ut överlag med tydlig krona på låset och korrekt bordning på jubilee länken. Den tavlan och engine ring brukar gå för lägre pris än t ex ljusa/mörka tavlor och vitguldsring, vilket är en fördel om du gillar modellen. Svårt att uppskatta pris i dessa tider. Vad ligger den ute för?
Fördelen är skicket, ser som sagt väldigt bra ut i skicket på både länk och boett. Har sålts väldigt fina fullset ex (femsiffriga) genom Kaplans senaste månaderna (skick 9/10) för lägre än 60k, ink slag dock. Skulle säga att 50k är närmre rimligt pris än 60, imo.Stort tack för svar, tyckte också den såg fin ut, är uttagen 2001 så relativt sent och modellen gillar jag, dock ej cert/box. Ligger ute för 60, hade väl egentligen velat ge runt 50 men funderar på att buda runt 55 även om det känns lite högt. Blir påverkad av suget efter klockan och tycker det är svårare än någonsin att prisätta, hade varit skönt att kunna kränga och inte förlora allt för mycket om jag hade ångrat mig.
Lite sugen på att komplettera min 6-siffriga ref med en 16220:a. Ser detta ut som ett hyfsat skarpt exemplar? Vad skulle ni säga är ett rimligt pris för denna?
Fördelen är skicket, ser som sagt väldigt bra ut i skicket på både länk och boett. Har sålts väldigt fina fullset ex (femsiffriga) genom Kaplans senaste månaderna (skick 9/10) för lägre än 60k, ink slag dock. Skulle säga att 50k är närmre rimligt pris än 60, imo.
Stort tack för svar. Ska nog testa bjuda närmre 50. Vet ni eller någon annan om det kan bli struligt när det sedan är dags för service utan cert? Är det något särskilt man bör göra för att säkerställa att den inte är stulen eller kan man generellt sett lita på större handlare? Detta är från en hyfsat stor handlare (ca 200 checkouts på chrono24).Fint ex det håller jag med om. Som @das_heuer skriver så är tavlan mindre poppis och 60 låter dyrt utan cert.
Service utan cert är ok. Du bör kunna lita på handlaren om de har bra betyg, men tror att polisen för något register.Stort tack för svar. Ska nog testa bjuda närmre 50. Vet ni eller någon annan om det kan bli struligt när det sedan är dags för service utan cert? Är det något särskilt man bör göra för att säkerställa att den inte är stulen eller kan man generellt sett lita på större handlare? Detta är från en hyfsat stor handlare (ca 200 checkouts på chrono24).
Bör inte vara några problem med service utan cert. Tänk att de allra flesta klockor säljs utan handlingar. Generellt sett ja, men man vet ju aldrig. Skulle personligen inte tänka så mycket på det om det är från handlare du köper, snarare tradera syndrom.Stort tack för svar. Ska nog testa bjuda närmre 50. Vet ni eller någon annan om det kan bli struligt när det sedan är dags för service utan cert? Är det något särskilt man bör göra för att säkerställa att den inte är stulen eller kan man generellt sett lita på större handlare? Detta är från en hyfsat stor handlare (ca 200 checkouts på chrono24).
Mycket bra val, väntetid?Helgen är slut och jag har besökt huvudstaden!
Avundsjukan är total. Tiden går förbannat långsamt när man väntar på den skönhetenHelgen är slut och jag har besökt huvudstaden!
Tack! Jag skrev upp mig i september.Mycket bra val, väntetid?
Haha ja men den är väl värd väntan!Avundsjukan är total. Tiden går förbannat långsamt när man väntar på den skönheten