• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Kunde inte hålla mig när min årsklocka kom ut på KS..och rätt månad..bara 3 dagar från födelsedag 😬
10D7CD6D-8817-42FD-A2F9-530C5D34D009.jpeg
Skarp för sin ålder! Den som Per sålde va? Bra kap.
 

skipjack

Breitling
2-Faktor
Hej på er! Har hittat en 116200 Tuxedo som jag spanat på under en tid. Men noterade att insidan av bezeln verkar slät. Ska den inte alltid vare tecknad med Rolex?

Väldigt tacksam för svar.

Edit: kompletterar med ytterligare bild.
 

Bilagor

  • rolex_tuxedo.jpg
    rolex_tuxedo.jpg
    301 KB · Visningar: 22
  • 1655059577.659867.jpg
    1655059577.659867.jpg
    423.3 KB · Visningar: 19
Senast ändrad:

Nicklas.S

Audemars
2-Faktor
Hej på er! Har hittat en 116200 Tuxedo som jag spanat på under en tid. Men noterade att insidan av bezeln verkar slät. Ska den inte alltid vare tecknad med Rolex?

Väldigt tacksam för svar.

Edit: kompletterar med ytterligare bild.
Datejust av äldre modeller har slät innerring. Rolex graveringen kom först på Datejust Turn-O-Graph 2004. Kommer inte ihåg vilket år på övriga Datejust, men skulle tro ca 2005.
 

das_heuer

Cartier
2-Faktor
Vad tycker ni för övrigt känns som rimligt pris för en Tuxedo 2004? Utan box och cert. (ska tilläggas).
Beror på många aspekter men av bilderna att döma ser boetten hårt polerad ut med rundade bandhorn. Det om något drar ner priset rejält. Sen är inte slät ring, oyster, tuxedo en särskilt efterfrågad kombination så jag har svårt att se denna gå för över 50k. Förmodligen några tusenlappar under.
 

skipjack

Breitling
2-Faktor
Beror på många aspekter men av bilderna att döma ser boetten hårt polerad ut med rundade bandhorn. Det om något drar ner priset rejält. Sen är inte slät ring, oyster, tuxedo en särskilt efterfrågad kombination så jag har svårt att se denna gå för över 50k. Förmodligen några tusenlappar under.
47,5 är begärt pris.
Enligt säljare är nu årtal 2005.6 - efter att ha spårat genom serienumret. Blev genast lite mer fundersam.
 
Topp