• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Perfekt allround-klocka!
5FA3A2C5-3A9A-4153-B6A1-A4FE03BFD512.jpeg

Fick besked idag att Rolex inte säljer urtavlor löst om klockan är yngre än fem år. Tydligen nya bestämmelser från förra veckan. Det var juh trist…

20k över listpris på en vanlig dj?!

vad äre som händer?

20k över listpris på en vanlig dj?!

vad äre som händer?

Det som händer är att folk försöker mjölka ur så mycket som det går. Skulle personligen aldrig köpa någon modell över list. Dessutom över 24k..

Senast ändrad:
  • Like
Reactions: Man
Skulle gärna sätt dig sälja en klocka för 20–30k under marknadspris för att du är en schyst snubbe som av princip inte vill tjäna några pengar på en klocka 🙃
Marknadspris säger du... Vet att många modeller ligger en bra bit över list ja, men en vanlig 126200 tror jag inte många är villiga att betala 105k för. Gör du eller? Trend-tavlorna som palmen osv. är bara löjligt för den delen, inte alls värda sitt pris. Min åsikt.

Senast ändrad:
Marknadspris säger du... Vet att många modeller ligger en bra bit över list ja, men en vanlig 126200 tror jag inte många är villiga att betala 105k för. Gör du eller? Trend-tavlorna som palmen osv. är bara löjligt för den delen.
Nej, jag är inte intresserad av den klockan så hade inte köpt den oavsett pris.

Jag vet inte vad folk är villiga att betala, men en bekant blev erbjuden över 120 för en 126200 med palm tavla för några veckor sen så hade inte överraskat mig om priset är rimligt. Bryr mig egentligen inte om den säljs överhuvudtaget, men har säljaren köpt en klocka som kan säljas med vinst är det väl bara bra for honom.
Att du tycker det är löjligt är väl ditt problem och inte säljarens?

Nej, jag är inte intresserad av den klockan så hade inte köpt den oavsett pris.

Jag vet inte vad folk är villiga att betala, men en bekant blev erbjuden över 120 för en 126200 med palm tavla för några veckor sen så hade inte överraskat mig om priset är rimligt. Bryr mig egentligen inte om den säljs överhuvudtaget, men har säljaren köpt en klocka som kan säljas med vinst är det väl bara bra for honom.
Att du tycker det är löjligt är väl ditt problem och inte säljarens?
Jag har absolut inget problem, varför kastar du ur dig något sånt där? Jätteroligt om flera gör en bra hacka på sin klocka, då det finns köpare som uppenbarligen betalar det priset. Däremot står jag fast vid att jag inte betalar över list. Nu stänger vi den här diskussionen, för vi kommer ingenstans. Vi ser olika på saken.

Jagar två-tre länkbitar till en jubilee, 62510H.
Någon som har tips på var de finns tillgängliga?

Ping @SWC

Anmäler mig härmed till DJ klubben:)
DD080C29-F9C0-4B53-967F-591E47C9289C.jpeg

Som bonus inkluderar jag mitt första foto på klockan, tagen vid ett rödljus på väg hem från AD. Vad jag minns har jag aldrig ägt en klocka med sunburst, men kan tänka mig att jag inte blir trött i första taget på att studera hur tavlan lever i olika ljusförhållanden.
E4CCE155-1B76-43F1-803C-F5C498656311.jpeg

Någon medlem som haft turen att få hämta ut eller skymtat någon av de nya tavlorna till 126334 irl? Vill verkligen se hur de framförallt räfflade tavlorna ser ut i 41mm.

Sett att de nya har börjat trilla ut på gråmarknaden till "host" rimliga priser..

Screenshot_20220518-110119_Chrome.jpg

Tillbaka
Topp