• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Tänkte köra service på en 1601, lämnar man in hos AD eller kan en lämplig urmakare fixa det? Bor i Göteborg. Gärna förslag om någon har lämplig urmakare om så är lämpligt.

Lite sugen på en jubileelänk till min 16200 från 2002. Någon som vet vad korrekt länk och end-länkar som det ska vara till heter?

1EB72B52-93FD-4D69-A6B7-F54898862B9F.jpeg

Självklart är den i tjänst 👍
Bra. Kanonsnygg!! 👌
Okunnig när det gäller äldre DJ… Är den där från det ljuva 80-talet? Eller tidigt 90? Silvertavla (med jubilee och räfflad ring) känns numera som förstahandsvalet för min del om/när det blir en DJ. Inte för att tex det är nåt fel på tex blå eller svart, men silver skulle vara bättre variation när man har enbart blåa och svarta klockor i övrigt..

Bra. Kanonsnygg!! 👌
Okunnig när det gäller äldre DJ… Är den där från det ljuva 80-talet? Eller tidigt 90? Silvertavla (med jubilee och räfflad ring) känns numera som förstahandsvalet för min del om/när det blir en DJ. Inte för att tex det är nåt fel på tex blå eller svart, men silver skulle vara bättre variation när man har enbart blåa och svarta klockor i övrigt..
Verkligen inget dåligt val, en DJ passar till kavaj/tröja o jeans, shorts o flipflops men likaväl till smoking 😁.
Min är en 85:a med silvertavla och stavindex 👍. Själv supergillar jag femsiffriga DJ’s. Börjar väl dra mot vintage nu…☺️

Är diamantavlorna väldigt ”blingiga” irl? Passar de herrar enligt er, eller bättre passande damerna? Om någon här har en DJ med blå diamanttavla får ni gärna slänga upp en bild. Tack! 😊

Grattis till köpet!
Jag skulle säga att du ska ha länk 62510 med 555B. Jag kör med den länken på min 1601a för att den har en solidare känsla, men den hör egentligen till din generations DJ. Jag servade min hos Rob Engström i Stockholm. Finns billigare alternativ också, men kan vara svårt för fristående urmakare att få tag på delar.

Grattis till köpet!
Jag skulle säga att du ska ha länk 62510 med 555B. Jag kör med den länken på min 1601a för att den har en solidare känsla, men den hör egentligen till din generations DJ. Jag servade min hos Rob Engström i Stockholm. Finns billigare alternativ också, men kan vara svårt för fristående urmakare att få tag på delar.
Tackar för snabbt och informativt svar! Jag testar Rob och letar efter en fin länk som du föreslår!

Tillbaka
Topp