Patrik.L
Basic
Haha nej jag har inte kommit så långt än. Tack ska du ha!Har den där fått något smeknamn ännu? "Hulk-Light"? Jättefin i alla fall!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Haha nej jag har inte kommit så långt än. Tack ska du ha!Har den där fått något smeknamn ännu? "Hulk-Light"? Jättefin i alla fall!
62510H med 555B endsLite sugen på en jubileelänk till min 16200 från 2002. Någon som vet vad korrekt länk och end-länkar som det ska vara till heter?
Toppen tack!62510H med 555B ends
Personligen tycker det är snyggast med oyster till slät glasring, men jubilee är en jävulskt skön länkLite sugen på en jubileelänk till min 16200 från 2002. Någon som vet vad korrekt länk och end-länkar som det ska vara till heter?
Bättre tider? Får den inte vara i tjänst den mörka delen av året menar du?16014 väntar på bättre tider….
Ingen som har tips på duktig urmakare i Göteborg eller är det AD som gäller?Tänkte köra service på en 1601, lämnar man in hos AD eller kan en lämplig urmakare fixa det? Bor i Göteborg. Gärna förslag om någon har lämplig urmakare om så är lämpligt.
Självklart är den i tjänstBättre tider? Får den inte vara i tjänst den mörka delen av året menar du?
Bra. Kanonsnygg!!Självklart är den i tjänst
In med den till Bergströms så vet du att det blir rätt gjort.Ingen som har tips på duktig urmakare i Göteborg eller är det AD som gäller?
Ingen erfarenhet från Bergströms, verkar de vara duktiga och seriösa?In med den till Bergströms så vet du att det blir rätt gjort.
Verkligen inget dåligt val, en DJ passar till kavaj/tröja o jeans, shorts o flipflops men likaväl till smoking .Bra. Kanonsnygg!!
Okunnig när det gäller äldre DJ… Är den där från det ljuva 80-talet? Eller tidigt 90? Silvertavla (med jubilee och räfflad ring) känns numera som förstahandsvalet för min del om/när det blir en DJ. Inte för att tex det är nåt fel på tex blå eller svart, men silver skulle vara bättre variation när man har enbart blåa och svarta klockor i övrigt..
De är AD för Rolex så det kommer inte vara några problem.Ingen erfarenhet från Bergströms, verkar de vara duktiga och seriösa?
Absolut med på hur du tänker men har en Explorer 2 också så tänkte att lite dressigare dj blir bra komplementPersonligen tycker det är snyggast med oyster till slät glasring, men jubilee är en jävulskt skön länk
Låter bra, får bli Bergströms helt enkelt, tack för input.De är AD för Rolex så det kommer inte vara några problem.
Njae. Ja, självklart.Är diamantavlorna väldigt ”blingiga” irl? Passar de herrar enligt er, eller bättre passande damerna? Om någon här har en DJ med blå diamanttavla får ni gärna slänga upp en bild. Tack!
Tackar för snabbt och informativt svar! Jag testar Rob och letar efter en fin länk som du föreslår!Grattis till köpet!
Jag skulle säga att du ska ha länk 62510 med 555B. Jag kör med den länken på min 1601a för att den har en solidare känsla, men den hör egentligen till din generations DJ. Jag servade min hos Rob Engström i Stockholm. Finns billigare alternativ också, men kan vara svårt för fristående urmakare att få tag på delar.
Supersnyggt! Nu blir jag ju sugen på ett Oyster till min 16014 som är på väg hem. Vilken referens är det på länk och ändlänkar?16014 på oyster
78360, 501bSupersnyggt! Nu blir jag ju sugen på ett Oyster till min 16014 som är på väg hem. Vilken referens är det på länk och ändlänkar?