Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Plockade just upp den här utan att veta särskilt mycket Klockan var arvgods som skulle till ett auktionsverk. Men ville ha kvar den i släkten. Använts av samma man i ~40 år.
Någon som har koll på vad det kan vara för ref. 1603? Är en 62510H länk med engine turned bezel. Också nyfiken på vad färgen på tavlan kallas? Skulle säga taupe men hittar relativt lite online. De flesta som ser ut att vara taupe verkar också vara med pie-pan. Vilket den här inte är.
Stämmer att det är en 16030. Det är ingen pie pan tavla.Fin! Skulle säga att det där är en ref 16030, för antar att datumet är quickset? Benämningen av tavlan har jag bara sett som "grey" tidigare - inte allt för vanlig. Kosta på den en rengöring med mjuk tandborste och lite milda yes
Fin! Skulle säga att det där är en ref 16030, för antar att datumet är quickset? Benämningen av tavlan har jag bara sett som "grey" tidigare - inte allt för vanlig. Kosta på den en rengöring med mjuk tandborste och lite milda yes
Stämmer att det är en 16030. Det är ingen pie pan tavla.
Tack! Det är quickset och hittade tavlan när jag sökte på ”16030 grey”. Spännande att den klassas som grå. Tycker den drar mer åt det bruna hållet, men jag är nog rätt färgblind.
Den fick en spabehandling på lunchen. Det var rätt bra med smuts
Får nog testa med lite polywatch också för plexiglaset var ordentligt repigt.
Tack! Är väldigt nöjd Bra med gods, menar du att den då troligtvis inte är särskild polerad?Ser riktigt trevlig ut! Bra med gods kvar också för en så pass gammal klocka. Kul köp!
Tack! Är väldigt nöjd Bra med gods, menar du att den då troligtvis inte är särskild polerad?
Funkar klockrent på herrar!Är diamantavlorna väldigt ”blingiga” irl? Passar de herrar enligt er, eller bättre passande damerna? Om någon här har en DJ med blå diamanttavla får ni gärna slänga upp en bild. Tack!
Den är polerad, iaf enligt bilder. Ser bra ut ovanifrån samt skarp glasring.Tack! Är väldigt nöjd Bra med gods, menar du att den då troligtvis inte är särskild polerad?
Kan ju vara limmat med loctite. Inte helt ovanligt. Antingen så värmer du upp länken rejält och provar att skruva eller så går du till någon urmakare. Synd att förstöra.Försökt få upp skruvjäveln nr 2 till höger på en datejust länk men som ni ser så är den skruvhålet inte helt hundra. Testade 3 gånger utan lyckat resultat och rädd att jag ska förvdärva skruven helt. Inte haft problem med några av de andra, där har mejseln tagit direkt. Någon som har tips på vad man kan göra? Använt en mejsel som är 1.0 som funkat på övriga men läst att man ska ha 1.2-1.3 till 6-serien men vad funkar bäst till 5-serien, samma storlek? Ref 16030 på en 62510 länk.
Värm upp med en tändare, kan vara loctite som @Criss Cross nämner.Försökt få upp skruvjäveln nr 2 till höger på en datejust länk men som ni ser så är den skruvhålet inte helt hundra. Testade 3 gånger utan lyckat resultat och rädd att jag ska förvdärva skruven helt. Inte haft problem med några av de andra, där har mejseln tagit direkt. Någon som har tips på vad man kan göra? Använt en mejsel som är 1.0 som funkat på övriga men läst att man ska ha 1.2-1.3 till 6-serien men vad funkar bäst till 5-serien, samma storlek? Ref 16030 på en 62510 länk.
Kan ju vara limmat med loctite. Inte helt ovanligt. Antingen så värmer du upp länken rejält och provar att skruva eller så går du till någon urmakare. Synd att förstöra.
Värm upp med en tändare, kan vara loctite som @Criss Cross nämner.
X2Värm upp med en tändare, kan vara loctite som @Criss Cross nämner.
Den är verkligen snygg! Jag som normalt sett hatar grått måste vika ner mig och säga "wow!" Väldigt behaglig att titta på.
Jätteklassisk konfigurering - kudos!
Silvertavla va? Så snygg! Min drömklocka Du får gärna dela med dig med reflektioner, då jag antar att du haft den ett tag. (PM om du vill).