• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Frugis var på julmiddag med släkten idag och detta arvegods dök upp (jag var hemma och risig 🤧)
Jag kan inget om dessa men har givetvis googlat lite och jämfört bilder mm
Den är uttagen -72

Vad tittar vi på?
1500?
Vitguldsindex?

Vore kul att veta mer om modellen ☺️

3E7EC6BE-9EB4-4C75-AE04-E38DD7B5955C.jpeg

Senast ändrad:
Vet inte om det behandlats i tråden tidigare, men vad finns det för alternativ till band passande 126300? Är det Horus som är enda alternativet?

Det är väl 21mm så alla 21mm band passar. Eller missförstod jag frågan?

Om det var curved end du var ute efter så har både Everest och Rubber B modeller för 126300
Tack för svar :) Curved end är jag ute efter, men jag testade att plocka lös länken och vill minnas att bandstiften satt så jäkla långt in mot boetten så därför tänkte jag att det inte är så många som passar? 🤔 Kanske måste ta lös å testa igen hehe!

Tack för svar :) Curved end är jag ute efter, men jag testade att plocka lös länken och vill minnas att bandstiften satt så jäkla långt in mot boetten så därför tänkte jag att det inte är så många som passar? 🤔 Kanske måste ta lös å testa igen hehe!
Aha! Ja det kan ju strula till det ibland men kolla de jag nämnde. De är ju specialgjorda just för modellen och har bra rykte 👍

Hallå kamrater, jag behöver lite experthjälp från er som sett många Datejust. Jag plockade nyligen ut denna 36a med vitguldsring och noterade nyligen en lite konstig detalj vid kl12 just på vitguldsringen. Infasningen som ser ut som en tårtbit /triangel är lite större just vid kl12. Är detta ett fabrikationsfel?
24A26F16-E010-4B7C-9DE6-39A2A4C3F82D.jpeg
3897EA20-010D-4F29-88C9-A212B9598A82.jpeg

Senast ändrad:
Hallå kamrater, jag behöver lite experthjälp från er som sett många Datejust. Jag plockade nyligen ut denna 36a med vitguldsring och noterade nyligen en lite konstig detalj vid kl12 just på vitguldsringen. Infasningen som ser ut som en tårtbit /triangel är lite större just vid kl12. Är detta ett fabrikationsfel?
24A26F16-E010-4B7C-9DE6-39A2A4C3F82D.jpeg
3897EA20-010D-4F29-88C9-A212B9598A82.jpeg
Ser ut som att den fått sig en smäll, iom att guldet är relativt mjukt? Är det vasst?

Ser ut som att den fått sig en smäll, iom att guldet är relativt mjukt? Är det vasst?
Man kan tro det, men formen är väldigt skarp precis som övriga kanter så ser bara ut att vara "större trekant" eller djupare hur man nu kan beskriva det. Ingen deformation som från en smäll.

Bifogar en till bild.
F2BDB3C4-AE58-455E-A266-6BB0118CFF91.jpeg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp