Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Slagmärke.Man kan tro det, men formen är väldigt skarp precis som övriga kanter så ser bara ut att vara "större trekant" eller djupare hur man nu kan beskriva det. Ingen deformation som från en smäll.
Bifogar en till bild.
StämmerDetta är ju en riktigt fet DJ. Man ser ju sällan DJ i helguld och det här måste ju vara den sista referensen som kom i helguld:
Avslutad - Rolex datejust 116238
Rolex datejust 116238 i fullset från 2014. Den bärs lite större än sina 36mm pga den tjocka boetten som finns på 6 siffriga refs samt att boetten är opolerad. Klockan går inom cosc och byter datum då den ska. Ingen stretch i länken. Klockan är i ett grymt skick overall! Finns inte så många av...klocksnack.se
Men jag undrar - borde inte referensen vara 116238? @Sizar
Håller med!För mycket av de nyare modellerna det senaste så här kommer ej DJ 16233 från 97
Håller med!
Så jag bjussar på en till DJ från 97
Hur känns det med Everose? Har gått i tankarna på en TT men blandade känslor kring om jag ska köpa Everose eller vanlig guld?TT är nice
Jag tycker att det beror lite på hudton.. jag har lite mörkare så det passar fint med Everose. Men det bästa är nog att åka till AD och pröva sig fram lite.Hur känns det med Everose? Har gått i tankarna på en TT men blandade känslor kring om jag ska köpa Everose eller vanlig guld?
Bara att slå till tittade på den såg fin ut.Funderar på att ev. Slå till på denna 16013. 65kSEK m. box och papper men utan cert. Enl serienr. 1986. Nyservad av AD och ser ut att vara i trevligt skick (dock polerad). Något man bör tänka på när det kommer till denna modellen? Vad brukar ingå i fullset? Hur många länkbitar är full-länk?
Underbar Tapestry tavlaFunderar på att ev. Slå till på denna 16013. 65kSEK m. box och papper men utan cert. Enl serienr. 1986. Nyservad av AD och ser ut att vara i trevligt skick (dock polerad). Något man bör tänka på när det kommer till denna modellen? Vad brukar ingå i fullset? Hur många länkbitar är full-länk?
Roligt att du tyckte det Får se om man slår till. Jag har ingen koll på priser när det kommer till äldre dj.Bara att slå till tittade på den såg fin ut.
Håller med. Det var framförallt det som gjorde att jag fastnade för denUnderbar Tapestry tavla
Riktigt fin! Fick du vänta länge?
Inte för kort, inte för lång - 6 månader från registrering.Riktigt fin! Fick du vänta länge?
I Polen är alla listor stängda. Enligt min mening kommer tjällossningen långsamt, och vi kommer snart tillbaka till det normala. d.v.s. de kommer att öppna bokstäver på AK, OP och Datejust och Sky-Dweller och Daytona i tvåfärgat och massivt guld. Vi får vänta lite till på de andra modellerna.Har nån koll på hur det ser ut med kö på DJ 41mm, på ett ungefär? Tänker då på jubilee, räfflad ring och silvertavla. Har förstått att tex blå tavla (och en del andra färger) är mer populära.
Tack på förhand DJ-folket.
Någon som vet om det är tvärstopp i Sverige också?I Polen är alla listor stängda. Enligt min mening kommer tjällossningen långsamt, och vi kommer snart tillbaka till det normala. d.v.s. de kommer att öppna bokstäver på AK, OP och Datejust och Sky-Dweller och Daytona i tvåfärgat och massivt guld. Vi får vänta lite till på de andra modellerna.
Beställde en sådan, fast 36 mm, i slutet av augusti och jag har inte fått min än… Fick höra att en kille före mig kunnat hämta ut sin efter bara två månader Trött på att vänta, vill ha min helst igårHar nån koll på hur det ser ut med kö på DJ 41mm, på ett ungefär? Tänker då på jubilee, räfflad ring och silvertavla. Har förstått att tex blå tavla (och en del andra färger) är mer populära.
Tack på förhand DJ-folket.
Har du lagt handpenning?Beställde en sådan, fast 36 mm, i slutet av augusti och jag har inte fått min än… Fick höra att en kille före mig kunnat hämta ut sin efter bara två månader Trött på att vänta, vill ha min helst igår
Japp, gjorde det när jag var där i slutet av augusti.Har du lagt handpenning?
Det var ju surt att du inte fått den ännu. Känns som att det borde lossnat lite vid det här laget dessutom. Har du varit inne och språkat med dem sen du beställde?Japp, gjorde det när jag var där i slutet av augusti.
Jag slog en signal i början av december för att kolla läget. Inte varit förbi den fysiska butiken dock. Kanske skulle ta mig dit vid tillfälle. Riktigt seg väntan..Det var ju surt att du inte fått den ännu. Känns som att det borde lossnat lite vid det här laget dessutom. Har du varit inne och språkat med dem sen du beställde?
Har du möjlighet så är det ju en idé att glida in och kolla läget litegrann.
Det vore kanske inte så dumt. Jag vet inte hur stor skillnad det gör, men att visa sitt ansikte är ju inte fel. De två månaderna var ju deras uppskattning så klart och inget löfte. Men då marknaden snarare svalnat än hettat till och det gått mer än dubbla tiden så är det ju befogat att lite försynt fråga.. I synnerhet då du lagt handpenning.Jag slog en signal i början av december för att kolla läget. Inte varit förbi den fysiska butiken dock. Kanske skulle ta mig dit vid tillfälle. Riktigt seg väntan..
Ja, riktigt surt att jag åker på det högre priset…Det vore kanske inte så dumt. Jag vet inte hur stor skillnad det gör, men att visa sitt ansikte är ju inte fel. De två månaderna var ju deras uppskattning så klart och inget löfte. Men då marknaden snarare svalnat än hettat till och det gått mer än dubbla tiden så är det ju befogat att lite försynt fråga.. I synnerhet då du lagt handpenning.
lite extra surt att priset gått upp sen du beställde också.