• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Lilla_E

Breitling
Så segt att du fått vänta så länge.. Då kan man kanske misstänka att väntetiden är än värre för en DJ41..? Den AD jag har tänkt mig har jag iofs lite köphistorik hos, men det kanske inte gör mycket skillnad..
Kan det spela roll att man själv vill ha silvertavla och inte tex nån av de mer populära?
Ska man tro att efterfrågan på DJ lugnar ner sig då priserna på de mest eftertraktade sjunker?
Ja det är riktigt drygt! Hoppas verkligen att de kommer höra av sig snart.

Jag skulle tippa på att den nya gröna tavlan har trissat upp efterfrågan, och därmed drivit på leveranstiden för alla DJs, oavsett färg på tavlan. Trist! 😕
 
  • Like
Reactions: Man

Lilla_E

Breitling
Gick förbi AD efter jobbet för att kolla status på min beställning igen. Det har tydligen aldrig varit så lång kötid på just min kombo (36 mm silver jubilee fluted bezel). De har stängt för nya beställningar. Jag ligger i toppen av kön iallafall, men, det kan ta ytterligare några månader då de vet inte vad de får varje månad så omöjligt att säga 😒
 

Man

Rolex
Gick förbi AD efter jobbet för att kolla status på min beställning igen. Det har tydligen aldrig varit så lång kötid på just min kombo (36 mm silver jubilee fluted bezel). De har stängt för nya beställningar. Jag ligger i toppen av kön iallafall, men, det kan ta ytterligare några månader då de vet inte vad de får varje månad så omöjligt att säga 😒
Ojdå. Trodde det var blått, grönt, Wimbledon mm som var hetast.
Då får du ge dig till tåls. Den som väntar på nåt gott…
 

Lilla_E

Breitling
Ojdå. Trodde det var blått, grönt, Wimbledon mm som var hetast.
Då får du ge dig till tåls. Den som väntar på nåt gott…
Vet inte om de är populärast, kanske att de inte gör så med silvertavlor pga den nya gröna tavlans popularitet. De skulle skicka önskelista på nytt. Märkligt system ändå, att de inte vet vad de får och att de inte får vad kunderna har beställt… Hon lät själv lite förvånad över hur länge jag behövt vänta!
 
  • Like
Reactions: Man

Man

Rolex
Vet inte om de är populärast, kanske att de inte gör så med silvertavlor pga den nya gröna tavlans popularitet. De skulle skicka önskelista på nytt. Märkligt system ändå, att de inte vet vad de får och att de inte får vad kunderna har beställt… Hon lät själv lite förvånad över hur länge jag behövt vänta!
Ja, låter som ett väldigt märkligt system..
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
IMG_20230428_161756.jpg

Min första Rolex en gång i tiden och en garanterad keeper. 1601 måste vara en av topp 10 klockreferenser någonsin. Inte en fel detalj någonstans. (ok, quickset på datum hade ju varit ännu bättre men man måste ju respektera när klockan är från)
 

Lilla_E

Breitling
Vad kan man vänta sig för väntetid på en DJ36?
Jag la min beställning i slutet av augusti och väntar fortfarande… var inne hos ad häromdagen och jag ligger i toppen av kön men de får visst mest färgade tavlor och tt. Jag har beställt DJ 36, silver, jubilee och fluted bezel. Kan komma snart, eller ta några månader till. Så segt! Hos just denna ad har de stängt nybeställningar ett tag framåt.
 

MrJazze

Panerai
2-Faktor
Någon som vet om man kan putsa vitguldsringen med capecod, eller vad använder man? Är dessa rhodinerade?
 
Topp