• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

das_heuer

Panerai
2-Faktor
Supersnyggt! Nu blir jag ju sugen på ett Oyster till min 16014 som är på väg hem. Vilken referens är det på länk och ändlänkar?
Oyster är underskattat på vintage 👌
IMG_9066.jpeg
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Riktigt bra, måste hem och kolla vilka ändlänkar jag har på min oyster till rolex 16700 om den kan passa på DJ. Hade varit nice att annars ha dubbla par ändlänkar för GMT/DJ så både jubileet och oyster passar på båda klockorna ju.
Det är olika ändlänkar men inga problem att skifta ändlänkar. Jag har gjort så med mitt jubilee. Dock så är stiften lite grövre till 16700, men det går att trycka ut fästet för stiften lite grann på länken.
 

Sage

Cartier
2-Faktor
Ett besök på Nymans och kanske så småningom en datejust fastnade för 41 mm flutet bezel silver eller white urtavla raka index👌🏼 men provade också lite annat! Hursomhelst ett trevligt besök på finaste AD:en jag upplevt! Fint bemötande och trevlig personal👍
 

Bilagor

  • IMG_3100.jpeg
    IMG_3100.jpeg
    500.2 KB · Visningar: 60
  • IMG_3099.jpeg
    IMG_3099.jpeg
    546.3 KB · Visningar: 55
  • IMG_3094.jpeg
    IMG_3094.jpeg
    415.5 KB · Visningar: 48
  • IMG_3092.jpeg
    IMG_3092.jpeg
    474.6 KB · Visningar: 45
  • IMG_3088.jpeg
    IMG_3088.jpeg
    428.7 KB · Visningar: 44

Hansel

Cartier
Ingen tidigare erfarenhet av Rolex, men alltid varit fasligt förtjust i äldre datejusts. Framförallt de ljusa tavlorna. Går det i dagsläget komma över en dj36 i dugligt skick för under 40k? Vilka modeller bör jag spana efter och är det några modeller jag bör undvika?
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
Ingen tidigare erfarenhet av Rolex, men alltid varit fasligt förtjust i äldre datejusts. Framförallt de ljusa tavlorna. Går det i dagsläget komma över en dj36 i dugligt skick för under 40k? Vilka modeller bör jag spana efter och är det några modeller jag bör undvika?
Borde inte alls vara omöjligt även om de sprungit iväg i pris. 1601 och kanske framförallt 1603 tror jag med glasringen i stål finns fortfarande att hitta där med lite tålamod, inte toppexemplar men DJ är ju klockor som inte degraderat så illa, särskilt i tavlorna, så även lite sämre ex är helt ok. Särskilt om man inte är superpetig med att klockorna fått några varv under polertrissorna genom åren.
 

Hansel

Cartier
Borde inte alls vara omöjligt även om de sprungit iväg i pris. 1601 och kanske framförallt 1603 tror jag med glasringen i stål finns fortfarande att hitta där med lite tålamod, inte toppexemplar men DJ är ju klockor som inte degraderat så illa, särskilt i tavlorna, så även lite sämre ex är helt ok. Särskilt om man inte är superpetig med att klockorna fått några varv under polertrissorna genom åren.
Tack för svar. Jag har inte bråttom utan får hålla ögonen öppna, vad säger ni om att köpa utan orginallänk? är det svårt att få tag på rätt länk i efterhand?
 
Topp