• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Tommy_83

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
Det kan jag väl hålla med om, linjerna i borstningen är kanske inte helt rätt.
Men det betyder inte att den är hårt polerad som du skrev.
Är bara min personliga åsikt att om man ändrar finishen så är den ganska hårt polerad. Men som du säger så är ju inte allt för mycket material bortpolerat.
 

Pontus.L

Omega
2-Faktor
Tusen tack. Perfekt med lite olika åsikter om vad man kan titta efter. Jag får nörda ner mig lite själv i hur en helt opolerad ser ut.
 

Fowley90

Omega
2-Faktor
Fortfarande så sjukt nöjd med min 126300 med slatetavlan😊 blir lika glad varje gång jag kollar ned på armen.
IMG_9822.jpeg
 

das_heuer

Cartier
2-Faktor
Har försökt jämnföra med bilderna på den opolerade som tommy_83 länkade till.
Tycker att formerna ser ut att vara oförändrade.
Formerna ser korrekta ut, den är fin. Som tommy_83 skriver är den polerad och borstningen antyder att det inte är exakt fabriks-finish men min ärliga åsikt är att den ser bra ut. Det man ska akta sig för är hårt polerad boetter där bandhornen ser spetsiga ut eller överdrivet rundade. Är det en modell du gillar och priset känns bra är det ett fint ex!
 
Senast ändrad:

Fodden

Omega
Är på jakt efter en Datejust, 126234. Någon här som har den mintgröna tavlan? Hur upplevs den i verkligheten? Jag har dessvärre bara sett den på bild..
 

Wadis

Breitling
Hej,

Första posten i denna tråd och även på KS, so bare with me…

Har efter en tids grunnande bestämt mig för att skaffa en 41mm dj via min lokala AD.

Tänker att den lite senare kommer att kompletteras med någon av Rolex sportklockor, troligtvis en submariner.

Letar efter något klassiskt och tidlöst som samtidigt inte går helt under radarn. Efter en tids research och eftertanke har jag kommit fram till att det står mellan alternativen nedan (lånade bilder). Utan att säga mer om hur mina tankar går vore det intressant att höra vilket alternativ ni skulle gå för och varför? Tack på förhand!


IMG_3014.jpeg


IMG_2972.jpeg
 
Senast ändrad:

Alarik

Audemars
2-Faktor
Hej,

Första posten i denna tråd och även på KS, so bare with me…

Har efter en tids grunnande bestämt mig för att skaffa en 41mm dj via min lokala AD.

Tänker att den lite senare kommer att kompletteras med någon av Rolex sportklockor, troligtvis en submariner.

Letar efter något klassiskt och tidlöst som samtidigt inte går helt under radarn. Efter en tids research och eftertanke har jag kommit fram till att det står mellan alternativen nedan (lånade bilder). Utan att säga mer om hur mina tankar går vore det intressant att höra vilket alternativ ni skulle gå för och varför? Tack på förhand!


IMG_3014.jpeg


IMG_2972.jpeg
Stål är så klart gångbart i fler lägen. Att jag personligen tycker att 41mm på en DJ är på tok för stort är dock en annan fråga.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Hej,

Första posten i denna tråd och även på KS, so bare with me…

Har efter en tids grunnande bestämt mig för att skaffa en 41mm dj via min lokala AD.

Tänker att den lite senare kommer att kompletteras med någon av Rolex sportklockor, troligtvis en submariner.

Letar efter något klassiskt och tidlöst som samtidigt inte går helt under radarn. Efter en tids research och eftertanke har jag kommit fram till att det står mellan alternativen nedan (lånade bilder). Utan att säga mer om hur mina tankar går vore det intressant att höra vilket alternativ ni skulle gå för och varför? Tack på förhand!


IMG_3014.jpeg


IMG_2972.jpeg
Håller med @Alarik här. En dj ska vara 36 i min värld.
Men har du biffiga handleder så kanske det ser bättre ut med 41 mm.
Jag har 17-17,5 cm och lånar sonens 36:a så ofta jag kan.

IMG_9782.jpeg


Skulle jag köpa en Dj idag så skulle jag gå på en 36 mm enligt bilden ovan.
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Håller med @Alarik här. En dj ska vara 36 i min värld.
Men har du biffiga handleder så kanske det ser bättre ut med 41 mm.
Jag har 17-17,5 cm och lånar sonens 36:a så ofta jag kan.

IMG_9782.jpeg


Skulle jag köpa en Dj idag så skulle jag gå på en 36 mm enligt bilden ovan.
Fasiken vad jag tycker caset på 11-serien är underskattat med sin knubbighet när det är i kombination med den släta ringen.
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Hej,

Första posten i denna tråd och även på KS, so bare with me…

Har efter en tids grunnande bestämt mig för att skaffa en 41mm dj via min lokala AD.

Tänker att den lite senare kommer att kompletteras med någon av Rolex sportklockor, troligtvis en submariner.

Letar efter något klassiskt och tidlöst som samtidigt inte går helt under radarn. Efter en tids research och eftertanke har jag kommit fram till att det står mellan alternativen nedan (lånade bilder). Utan att säga mer om hur mina tankar går vore det intressant att höra vilket alternativ ni skulle gå för och varför? Tack på förhand!


IMG_3014.jpeg


IMG_2972.jpeg
Jag skulle ta vitguld/stål med silvertavla. Det är en tidlös kombo som kommer funka till det mesta.

Men överväg 36mm över 41mm om du vill ha något som verkligen är tidlöst.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Hej,

Första posten i denna tråd och även på KS, so bare with me…

Har efter en tids grunnande bestämt mig för att skaffa en 41mm dj via min lokala AD.

Tänker att den lite senare kommer att kompletteras med någon av Rolex sportklockor, troligtvis en submariner.

Letar efter något klassiskt och tidlöst som samtidigt inte går helt under radarn. Efter en tids research och eftertanke har jag kommit fram till att det står mellan alternativen nedan (lånade bilder). Utan att säga mer om hur mina tankar går vore det intressant att höra vilket alternativ ni skulle gå för och varför? Tack på förhand!


IMG_3014.jpeg


IMG_2972.jpeg
TTn ser läcker ut. Ganska mycket dyrare men andrahandsvärdet är betydligt sämre. Tycker du att de är snarlika så är stål ett säkrare val. Fördelen med TT kan ju vara att du får köpa den snabbare.
 

Jrooth

Cartier
2-Faktor
76E1E4D2-4D14-4C89-A6B0-A0EEAFB8B3AF.jpeg

Vad tycker ni om datejust på nato? Personligen gillar jag det men tycker det ser bättre ut med engine-turned eller slät ring än räfflad som på bild.
Big no i mina ögon. Länk är alltid bäst. Jubilee/Oyster kvittar. Då bägge har sin respektive charm. I vissa fall kan en äldre DJ lira på läder, men enbart för att det påminner om en DD som faktiskt gör sig bra på vissa läder.

Länk forever är det korta svaret😃
 
Topp